u?życie pola auto_increment

0

[email protected] problem ktory spedza mi sen z powiek , jestem poczatkujacym programista , dlatego dla czesci z was moj problem moze wydac sie banalny, ale do rzeczy, staram sie utworzyc baze danych w MySQL oraz aplikajce obslugi w php i utknalem na lp. w tabelach. Chcialem rozwiazac to w ten sposob ze pobiore : SELECT MAX(lp) FROM $tabela i zwieksze o 1 przed dodaniem kolejnego rekordu (co nie powiadlo sie), jednak za porada znajomych zajmujacych sie bazami danych postanowilem uzyc pola auto_increment , ale tu znowu problem, w jaki sposob wprowadzic rekordy do tabeli? INSERT ($tabela.nazwa_kolumny1, $tabela.nazwa_kolumny2...) INTO $tabela(wartosc1, wartosc1...) ?dodam ze wartosci wprowadzam z formularza za pomoca zmiennych. Znalazlem w kursie mysql'a opis uzycia pola auto_incremental, ale tam po prostu podczas tworzenia tabeli wprowadzony zostal pierwszy rekord, a ja chcialbym tego uniknac, chcialbym wprowadzic go z formularza. staralem sie wytlumaczyc moj problem w miare jasno ,jesli mi sie nie udalo odpiszcie badz kontakt na gg 4311026, prosze pomozcie jesli umiecie :]

0

a dlaczego w pierwszym polu nie mozesz dac NULL. Baza danych sama zwiększy odpowiednia liczbe porzadkową

0

"a dlaczego w pierwszym polu nie mozesz dac NULL. Baza danych sama zwiększy odpowiednia liczbe porzadkową"
dzieki za odpowiedz, ale nie sprecyzowales czy chodzi ci o zadeklarowanie pola w tabeli jako NULL czy tez uzycie wartosci NULL jako pierwsza wartosc ciagu wprwadzanego do tabeli... bylbym wdzieczny za wiecej szczegolow

0

dzieki bardzo , wstawilem w skrypcie NULL jako wartosc w ciagu dodawanym, co prawda zaczelo numerowac pola od 6 ale dziala i jest unikalne :]

0

Też mam z tym problem. Auto_increment chyba działa w ten sposób że bierze najwieksza wartość jaka kiedykolwiek była w tym polu. Bo nie działa mi ani po kasowaniu a nawet po optymizacji tabeli i tak kontynuuje od np 20 zamiast od 15 (a najwieksza liczba w polu to np 14)

0