Licencja na flasha

0

Witam!
Mam do was kilka pytań :) bardzo proszę o pomoc!

  1. Jak chce stworzyć grę (niekomercyjną) w programie Adoble Flash CS6 Proffesional i wstawić ją na jakąś stronę to jake licencje/co muszę mieć wykupione? Tylko program czy coś jeszcze?
  2. TO samo co wyżej tylko do gry komercyjej
    3 Czy mogę coś stworzyć i wstawić do neta na wersji tial
    Z góry dziękuje za odpowiedzi! Pozdrawiam
0

1 - musisz zakupić program Adobe Flash
2 - jw.
3 - przeczytaj licencję wersjii trial, różne programy mają różne te licencje, a ja sam nie czytałem, musisz to zrobić Ty, bo Ciebie to interesuje ;)

0

Jakby autor nie wiedział, to można bezpłatnie robić aplikacje Flashowe używając Flex SDK :) - http://pl.wikipedia.org/wiki/Adobe_Flex

Jest jeszcze coś takiego jako alternatywa: http://gaming.adobe.com/technologies/flascc/ - programowanie flashowej gry w C++, nie interesowałem się licencjami, poszperaj ;)

0

1.jesli chodzi o licencje trial to gdzieś przeczytałem że nie można :/
2.Natomiast napisałeś że musze zakupić program adobe flash. Na stronie http://www.adobe.com/pl/products/flash.html jest d owyboru: zakup pełnej wersji oraz subskrypcji? czym to się rózni?
3. Hmm Adoble Flex? muszę się tym zainteresować. Za pomocą tego programu można robić zarówno nie jak i komercyjne produkty całkowicie za darmo??

0

szkoda że po ang, ale dzięki ;)

0

Niestety (albo i stety) - angielskiego tak czy tak będziesz musiał się nauczyć, jeżeli chcesz mieć do czynienia z komputerem i projektowaniem aplikacji. Większość dobrych materiałów jest po angielsku, licencje często są po angielsku, rzeczową pomoc otrzymasz najczęściej na zagranicznych stronach, itd.

jesli chodzi o licencje trial to gdzieś przeczytałem że nie można

to przeczytaj licencję zamiast tego "gdziesia"

jest d owyboru: zakup pełnej wersji oraz subskrypcji? czym to się rózni?

również jest oficjalnie napisane i nikt się z tym nie kryje, w dodatku ten plik przekierowuje na polski język jeżeli używasz polskiej przeglądarki, więc nawet odpada problem z językiem, zostaje problem z czytaniem i samodzielnością - Subskrypcja polega na tym, że możesz tak jakby "wypożyczać" program, wtedy bodajże instalujesz tylko jego część na dysku, reszta działa przez internet, projekty także możesz zapisywać na ich serwerach, i co miesiąc po prostu wnosisz opłatę za użytkowanie. Kupno programu to oczywiście pełna, offlinowa wersja.

0
  1. ale jak kupię subsrypcję to moge tworzyć komercyjne programy? czy muszę mieć pełną wersję.
  2. Wytłumaczcie mi czym sięróżni Adoble Flash CS6 Proffesional, Adobe Dreamwaver, Adoble Flash Builder Adoble Flex SDK? Co to w ogóle jest to adobe flex, kurde nic nie rozumiem, czytam na różnych stronach ale wszystko brzmi tak samo, nie kumam co jest do czego... który program nadaje się najlepiej to tworzenie gierek?
0
  1. możesz
  2. Używałem tylko Flasha i sądzę, że będzie zawsze jako ten naj, alternatywy są lepsze i gorsze, niektórzy zawsze będą twierdzić, że gimp jest lepszy od Photoshopa itd. Masz triale to sobie obadaj co Tobie najbardziej leży, porównaj z ceną i zastanów się nad wyborem ;)
0

OK, Flex SDK kusi skoro jest za darmo ale np do CS6 są książki.
Poleciłbyś np coś takiego:
http://helion.pl/ksiazki/adobe-flash-cs6-i-actionscript-3-0-interaktywne-projekty-od-podstaw-pawel-zakrzewski,flcs5i.htm
??? Hmm no z tym e musiałbym kupić subskrypcje albo rryzykować na cracku ;/

0

Triala masz od testowania - 30 dni to chyba wystarczająco, żeby zapoznać się z programem?
Książki Ci nie polecę, bo we Flashu pisałem dość proste rzeczy, jeszcze kiedy był ActionScript 2.0, teraz już nie piszę we Flashu nic.
Do Flex też będą książki (google "flex sdk books"), ale no właśnie - pewnie mało będzie materiałów po polsku.
http://assnippets.wordpress.com/2012/06/05/ksiazki-o-flash-i-flex-2/

I tak właściwie - kiedyś, nie wiem jak teraz - Adobe (wtedy w sumie Macromedia) miało razem z programem niesamowicie przydatną pomoc. Ja całego Flasha nauczyłem się z pomocy pod F1 - jest bardzo rozległa, wiele przykładów, są też tutoriale krok po kroku jak osiągnąć pewne określone cele - po prostu niesamowita skarbnica wiedzy, dołączona do samego programu.

0

sam nie wiem, mógłbym korzystać z Flash CS 6 ale musiałbym kupić licencję. nie?

0

no raczej

0
  1. Ale jak chcę zrobić coś i na tym zarabiać to musze mieć cały czas subskrypcję czy wystarczy sobie kupić na czas jak programujesz a potem już nie trzeba jej trzymać?
  2. Może jednak zastanowie sięna adoble flex sdk (skoro jest to otwarte oprogramowanie)
  3. znacie jakieś inne narzędzia z a pomocą których można osiągnąc podobny efekt do gierek we flashu? Słyszałem coś o html 5 ale mało, no bo w php to nie zrobie takiej dynamcznej gry haha
0
  1. Nic nie zarobisz, lepiej skup się najpierw na nauce technologii, projektowaniu, myśleniu, a dopiero potem się zajmij się implementacją, bo w obecnym stanie nie reprezentujesz wystarczającej samodzielności do stworzenia gry... nie wiem jak można nie odróżniać Dreamweavera od Flasha i jeszcze się pytać o różnicę na forum... Gdybyś chociażby wpisał nazwy programów w obrazach google, to byś się dowiedział...

  2. Zrobisz w PHP dynamiczną grę, ale nie przeglądarkową - np. http://sourceforge.net/projects/phpopengl/ :P Z osadzonych przeglądarkowych technologii możesz jeszcze skorzystać z Silverlight, albo Unity 3D. Reszta jest dużo mniej popularna (np. Panda 3D). W HTML5 kod Twojej gry może być trudno zabezpieczyć.

0

@Spine: we Flashu kod również jest widoczny dla wszystkich.

@flasher:

  1. nie
  2. to poczytaj o tym szerzej, zaraz po nauce angielskiego i tyle. nie ma co się rozwodzić na 10 postów o tym samym, tylko się za coś zabrać
  3. html5 to coś odrębnego od php. ty i tak chcesz robić grę wykonywaną po stronie klienta, a php jest językiem serwerowym, niezwiązanym z html5, który w połączeniu z javascriptem dużo potrafi
0

Dobra rozumiem to co mówicie. Ale

  1. sądzę że nie powinniście aż tak przekreślać moich szans głownie ze względu na to że już tę grę zrobiłęm ;) tylko że c++ i openGL a teraz chcę tylko zrobić wersję żeby można było w przeglądarce (ale dokładnie to samo).
  2. z tege właśnie powodu (co podałem w pkt 1.) zależy mi na czasie i nie chce popełnić błędu w stylu, uczę sięaction script, obsługi flasha cs6, mija pół roku i nagle sie okazuje że musze za grubą kase kupić licencje, i pół roku zmarnowane a musze szukać nowej technologii. Chce mieć pewność że bedzie to odpowiednie dla mnie, stąd też posowam się do naprawdę dziecinnych pytań.
    Natomiast jeśli chodzi o mój angielski to owszew wiem żem uszę się nauczyć, ale właśnie tweraz się intensywnie się go uczę a poza tym to znam całkiem ok, tylko jakiś trudnych konstrukcji i niektórych słowek nie rozumiem.
0
  1. No to do Twoich zastosowań najbardziej się nada FlasCC - http://www.adobe.com/devnet/games/articles/compiling-opengl-games.html - portowanie gry z C++ i OpenGL w artykule masz ;)
0

ok dzięki, faktycznie może być to dobre rozwiązanie dla mniem, spróbuje jakoś to ogarnąć jutro

0
dzek69 napisał(a):

@Spine: we Flashu kod również jest widoczny dla wszystkich.

@flasher:

  1. nie
  2. to poczytaj o tym szerzej, zaraz po nauce angielskiego i tyle. nie ma co się rozwodzić na 10 postów o tym samym, tylko się za coś zabrać
  3. html5 to coś odrębnego od php. ty i tak chcesz robić grę wykonywaną po stronie klienta, a php jest językiem serwerowym, niezwiązanym z html5, który w połączeniu z javascriptem dużo potrafi

w pkt pierwszym pisząc nie miałeś na myśli że moge tak zrobić, tak? Moge sobie wszystko zaprojektować, kupić subskrypcje na miesiąc, zrobić szybko gre, a potem na niej zarabiać a subskrypcji nie przedłużać, a ewentualnie kupić jeszcze na miecha jak jakąs aktualizacje bd chciał doddać, mogę tak?

0

Mam do was jeszcze pare pytań, moga się one wydać dl was śmieszne ale chcę miec pewność.

  1. Czy licencje są tylko na programy czy mogą być np na języki. Może być licencja na np action script czy może być co najwyzej na kompilator/maszyne wirtualną lb środowisko tworzenia w tym języku.
  2. Flash Player ma licencje freeware tak znalazłem w necie) tzn że można go do woli używać za damo nawet do celów komercyjnych (nie sprzedawać ae wyświelać jakieś gry cz coś)
    Z góry dzięki za odpowiedzi!
0
  1. Oficjalna dokumentacja języka może być objęta licencją, wszystkie materiały można licencjonować, obrazki, dokumenty, filmy, muzykę, kody źródłowe itd. Interpreter języka to program - on może mieć licencję. Ale sam język, zdaje się, że może być co najwyżej opatentowany - wtedy nie będziesz mógł napisać własnej wersji interpretera danego języka.

  2. Flash Playera ma zainstalowanego większość internautów... To nie Twoje zmartwienie czy użytkownik będzie odpalał Twoją aplikację w legalnym Flash Playerze, czy też nielegalnym :D

0
  1. Czyli jedyne co potrzebuje do legalnego tworzenia flashowych programów to licencja na flash cs6? a jeśli wybiore darmowe środowisko to ni muszę nic płacić?
  2. No w sumie masz racje, chociaż nie byłem pewny bo to w sumie moja strona by wymuszała użcie flash playera.
0
  1. Jak wybierzesz darmowe środowisko, to postępujesz zgodnie z jego licencją... Załóżmy, że masz Visual Studio i gcc. Kompilatory wchodzące w skład Visual Studio mają inną licencję, niż kompilatory z GCC. Zarówno G++, jak i kompilator C++ wchodzący w skład Visual Studio pozwala Ci kompilować kod napisany w języku C++...
0

No spoko, ale nie do końca rozumiem, czyli jak żrodowisko jest darmowe to mogę coś w tym zrobić i czerpać z tego zyski czy nie?

0

Tak na szybko:

  • parę lat temu została opublikowana bodajże specyfikacja flash, więc teoretycznie płacisz adobe za sam wygodny edytor, a nie technologię...

  • mało jest projektów jakichś edytorów bezpłatnych do flash, najczęściej są tylko do jakichś specyficznych, cząstkowych animacji - kiedyś na forum pojawił się jednak link do bezpłatnej wersji programu, który wygląda dość obiecująco: http://vectorian.com/giotto/ - we flashu robiłem w sumie tylko drobiazgi, tego nie miałem okazji jeszcze użyć, ale może warto zajrzeć

  • jeśli chodzi o flex (bezpłatny) czy dodatkowy edytor do flasha, to też sporo edytorów jest do znalezienia - np. warto zwrócić uwagę na http://www.flashdevelop.org/

0
flasher123 napisał(a):

No spoko, ale nie do końca rozumiem, czyli jak żrodowisko jest darmowe to mogę coś w tym zrobić i czerpać z tego zyski czy nie?

Nie możesz. Musisz odprowadzić podatek dla wszystkich instytucji, które przyczyniły do powstania Twojego dzieła. Musisz zapłacić producentom kart graficznych, płyt głównych, dysków twardych, pamięci RAM itd. I to nie tylko producentom podzespołów Twojego PC, ale podzespołów wszystkich PC'tów wykorzystywanych przez użytkowników. Musisz też zapłacić podatek Microsoftowi, bo bez Windowsa Twoja aplikacja nie zdobyłaby pożądanej popularności w krótkim czasie. Musisz też zapłacić producentom konsol, jeśli nie zamierzasz wypuścić gry na nie, bo wtedy wspierasz tylko PC, a to działa na niekorzyść konsol. Musisz także dodatkowo zapłacić za licencję środowiska programistycznego, w którym Adobe Flash Player i Adobe Flash CS6 Professional został napisany, bo przecież bez tego nie byłoby Flasha na świecie. Musisz jeszcze podpisać oświadczenie, że będziesz wspierał finansowo wszystkich developerów Flasha i ich rodziny, w przypadku, gdy Twoja aplikacja zarobi więcej niż $10000.... Wydanie Flashowej gry, z której chcesz czerpać zyski to bardzo drogie przedsięwzięcie i trzeba w to zainwestować miliony! Zrezygnuj, póki jeszcze nie jest za późno!!!

1

Dobra,zrozumiałem że chyba jestem zbyt namolny ;P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1