Age Of Demons

8

Wszystko zaczęło się tutaj
http://4programmers.net/Forum/Edukacja/227330-wspolny_projekt

Stworzyłem konkrety temat bo tutaj wszystko będzie umieszczane jeżeli chodzi o newsy update'y itd :)

puzzle4p przeobraziło się w Age Of Demons. Już pierwsze proste AI jest zaimplementowane (oraz animacja do tego).
Szukam obecnie programisty z czasem i chęcią programownia ;) Skill programowania nie jest wymagany, zadania będą dobierane do umiejętności.

Gra zapewne będzie wyglądać coś na takiej zasadzie
http://i.imgur.com/4UZ0pto.jpg

Póki co w teamie jest

  • Ja (nie programuje. Zajmuję się przydzielaniem tasków, code-review, doradzaniem itd itp)
  • @Gancus (programista)
  • @Satirev ? (programista) Nie jestem pewien czy jest czy nie. On jest takim pudełkiem schrodingera :)
  • Dwóch artystów w czym jeden z nich może zrobić muzykę do gry. Czasu dużo nie mają póki co, ale jak będzie trzeba coś zrobić to zrobią :)
  • zapewne w tym tygodniu jeszcze jeden programista (mój znajomy) dołączy do projektu

O grze.

  • Gra będzie kopią Puzzle Quest. Zrobimy story-line + multi. Może (nie wykluczone) będziemy później to portować na urządzenia mobline.
  • Jest używany c++ z sdl'em oraz openGL

Zamierzam skończyć ten projekt. Jeżeli nie będzie programistów, sam zacznę programować. Gra już w tej chwili jest grywalna co mnie cieszy. Może potrwać to dłużej, ale na pewno będzie zrobiona w jakimś stopniu :)

Projekt ma cel edukacyjny, nie zarobkowy!. Pierwszą cechą najważniejszą w tym projekcie jest nauka całego procesu. Drugim jest pochwalenie się (czy w cv czy na scenie gd) a ostatnim zarobek na tym.

0

fasadin - gdzie masz jakas strone projektu, taski itp?A masz jakis link do czegos wiecej niz obrazek? Zeby chociaz zobaczyc jak to u Was od kuchni wyglada.

1

O to nadszedł ten dzień. 1 maja, dla nas także oznacza wydanie wersji 0.2!

Od razu na wstępie chciałbym podziękować @Satirev oraz @Gancus za to że wkładają dużo energii i chęci w ten projekt. Może do projektu dołączy @dampe dowiem się już niedługo :)

Dużo było zmian, jeszcze więcej nasz czeka. Ale wszystko idzie w dobrym kierunku. W tej chwili jest 6 osób które są w tym projekcie (z @dampe będzie 7). Także na chwilę obecną potrzebujemy chyba jedynie scenarzysty ;)

Mamy już issue tracker, znajduje się na debugle.com pod projektem Age Of Demons

Poprawiona została architektura. W tej chwili są 3 niezależne systemy. Window, Engine, Game. Dzięki temu jak będzie ktoś chciał napisać sam jakąś aplikacje, może po prostu wziąć cały engine, do swojej gry. Nie ma już nic statystycznego czy globalnego. @Satirev zrobił super Logger który jest też w projekcie, dodał także unit-testy. Projekt posiada obecnie mniej wiecej (puste linie też były liczone)
lines: 2632 files: 55

nadal nie ma zdefiniowanego zachowania gry. Wiec gra polega na tym żeby postarać się układać jak najwięcej par żeby zadać obrażenia, im więcej trójek tym więcej obrażeń. Link do gry poniżej
http://www.sendspace.com/file/fsurkk

jak się pojawi informacja kto wygrał można kliknąć w górny lewy róg żeby powrócić do menu, tak samo z gry działa do menu

Już wystarczy o wersji 0.2. Jest ok, kod się rozwinął. Dodano animacje i informacje kto wygrał, nie jest źle. Ale, ale ale. Wersja 0.3 będzie miała dużo więcej ciekawszych rzeczy!

O to co będzie w wersji 0.3

  1. Zmiana a raczej dopracowanie architektury na component system. Na takiej samej zasadzie jak działa Unity. Obiekt jest kontenerem i wrzuca się do niego komponenty.
  2. Dodanie sieci! Tak, będzie można się zmierzyć przez sieć.
    2.1 Dodanie unit-testów w całym projekcie. Każdy plik będzie miał swój unit test :)
    2.2 Dokumentacja zostanie poszerzona. Obecnie nadal nie została zmieniona od wersji 0.1
    3 Poprawki po code review. A jest ich sporo, bo około 100 linijek w code review
    3.1 Dodanie nowej super grafiki która stworzą graficy
  3. Fabuła. Mam nadzieję, że release 0.3 przyniesie nam około godzinna rozgrywkę. (pół godzinny też będzie dobre) ;)

Cieszę się, że projekt nadal trwa a wraz z czasem zaczyna nabierać rumieńców. Sądzę że do pół roku wydamy całkiem solidną grę ;)

0

Chciałem zobaczyć screena, ale niestety go nie udostępniliście więc musiałem zrobić sam ;)

81dd835e6a.png
(Tu pokazane jak w pięknym stylu prawie-wygrywam grę)

Ad. ikon, obrazy są udostępnione na jakiejś wolnej licencji (jedyne źródło które znalazłem: http://empires-alliesart.blogspot.com/2013/06/2d-character-sketches-and-final-in-game.html), czy prototypujecie tymczasowo na półlegalnie?

Ad. gry:

  • Zadziałała od razu, co wcale nie było oczywiste.
  • Całkiem porządnie/płynnie działa
  • Nie oszukujcie, grałem godzinę czy dwie w puzzle questa, mechanika była bardziej skomplikowana (tzn. jakieś eventy by wypadało wprowadzać, bo bardzo schematycznie to wychodzi - po dwóch grach nie widzę powodu żeby grać trzecią) (inne rozwiązanie problemu powtarzalności to chociażby highscores) (już nie narzekam, wiem że to dopiero 0.2)
  1. Fabuła. Mam nadzieję, że release 0.3 przyniesie nam około godzinna rozgrywkę. (pół godzinny też będzie dobre) ;)

W sensie że gra będzie miała cel? Jestem za :P.

Cieszę się, że projekt nadal trwa a wraz z czasem zaczyna nabierać rumieńców. Sądzę że do pół roku wydamy całkiem solidną grę ;)

No jestem pod wrażeniem, a nie wierzyłem że kiedykolwiek jakiś projekt społecznościowy z 4p wyjdzie.

0

@msm

Dzięki za wrzucenie screena ;) rzeczywiście mogłem to zrobić
Jeżeli chodzi o grafikę póki co jest ona zerżnięta z internetu i troszkę dopasowana do naszych potrzeb. Póki co chcemy mieć jakąś grafikę, żeby móc testować grę.
tak jak już pisałem w pierwszym poście jest inna grafika która będzie troszkę mroczniejsza
http://i.imgur.com/4UZ0pto.jpg
Tylko jeszcze jej nie zaimplementowaliśmy bo w tych klimatach nie ma ani menu głównego ani fontów ani klejnotów. Dlatego też jest zadanie 3.1 :) Ta grafika (powyżej) także jest ściągnięta z internetu i troszkę podrasowana.
Grafika zostanie stworzona od postaw, gdy nadejdzie na to czas :)

jeżeli chodzi o mechanikę. To jak pisałem ona jest taka sama gdy powstała, zasady gry się nie zmieniły od wersji 0.1, nie ma zasad jako takich:) Ale to zostanie zmienione. Mam nadzieję, że zasady gry będą na tyle unikatowe, że to nie będzie kalka z puzzle questa. Nad tym też będziemy pracować w release 0.3 pod zadaniem numer 4 :) jak ma być fabuła muszą być też zasady gry

Tak gra będzie miała cel, będzie historia. Pierwszy ogólny szkic jest taki (nie jestem pisarzem, więc może brzmieć nie interesująco ;))
"Nastał czas demonów, ludzie resztkami siłami bronią swoje ostatnie miasto. Demony nazywają je "Ostatni Ludzki Bastion". Kim Ty jesteś? Jesteś niechcianym potomstwem rodu królewskiego sprzed panowania demonów, zrodzone z demona oraz z człowieka. Dzięki Tobie rozstrzygnie się spór."
Gracz będzie mógł wybrać demony albo ludzi... a może coś innego?
Także gra będzie miała kilka zakończeń

0

Witam wszystkich zainteresowanych ;)

Z przykrością muszę powiadomić że... Nie nie, nie kończymy projektu :) chciałem powiedzieć że mieliśmy troszkę "przerwy".
Głównie to było spowodowane mną. Miałem dość duży nawał w pracy, a później pojechałem na wakacje :) Ale wróciłem. Ludzie nadal mają motywacje (programiści, graficy, dźwiękowiec). Niestety jedna osoba już nie znajdzie czasu dla naszego projektu, jest nim programista.

Także Jest jedno miejsce dla programisty i co najważniejsze nie ważne na jakim poziomie jest ta osoba. Najważniejsze żeby miała samozaparcie, samodyscypline i chęci. Bez tego nie da się programować. Resztę można przecież douczyć ;)

Żeby uzmysłowić dlaczego te cechy są ważne to przypomne że jest ponad 2k lini do ogarnięcia + architektura. Nie jest to dużo dla osoby która chcę dołączyć do projektu ;) ale dużo dla osób którym się wydają, że chcą dołączyć.

W tej właśnie chwili jest implementowana obsluga sieci oraz ECS (Entity Component System).

Rzeczy jest duzo do zrobienia, także zawsze trudniejsze/łatwiejsze zadanie się znajdzie ;)

0

Długa przerwa... bardzo długa...

@msm mógłbyś przenieść wątek :)?

Ale czas projekt ożywić :)

Czekałem dość długo na "przepisany" silnik, ale jednak się nie udało ;)

Poszukuje dwóch ludzi. Poziom programowania nie jest ważny. Wystarczy samozaparcie

Do projektu potrzebuje co najmniej dwie osoby

  1. będzie robić edytor mapy.
  2. będzie rozwijać samą grę.
3

Czesc wszystkim

znalazlem osobe z ktora bede robil Map Generator
link do repozytorium (poki co pustego)
https://bitbucket.org/mzawadzki91/map-generator

Na pewno bedzie sie cos tutaj dzialo ;)
Ta druga osoba jest @Sebastiano

Jeszcze potrzebuje nadal jednej osoby ktora by chciala pracowac przy grze (C++ z SDL).

0

troszke projekt zostal zaniedbany, ale od wczoraj robie jakies tam komity :)
Jezeli ktos chetny przylaczyc sie i rozwijac gre albo zrobic code-review czy doradzic to zapraszam :)

@msm zobaczysz ze ten projekt zostanie ukonczony :)

EDIT. Zapomnialbym, teraz bede czesciej tutaj pisal co sie zmienilo. Tak wiec dodalem proste GUI i zmienilem codestyle
Do zrobienia na chwile obecna

  • wprowadzanie imie gracza
  • mozliwosc przelaczania sie z dwoch trybow. Gracz vs Gracz oraz Gracz vs AI
  • mozliwosc wyboru poziomu trudnosci
  • mozliwosc grania przez siec
  • refaktor kodu
  • obsluga animacji (spadajace gemy nie sa animowane)

EDIT2

Poki co projekt idzie na dluzsze wstrzymanie. Zrobione zostalo GUI. Ale ogolnie za duzo pracy wymaga a nic ciekawego/nowego nie przynosi mi ten projekt.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1