[Kurs D3D] Co chcielibyście zobaczyć?

0

Utworzyłem i stopniowo, w miarę dostępnego czasu między pisaniem magisterki z shaderów a świętowaniem bożonarodzeniowo-noworocznym, rozwijam kurs absolutnych podstaw Direct3D. Ma go każdy szanujący się serwis o programowaniu (i każdy osobnik programujący na poważnie w D3D [diabel] ) na koncie.

Chciałbym poznać wasze opinie na ten temat. Jak chcielibyście, by ten dział wyglądał? Co chcielibyście w nim zobaczyć? Czy w ogóle może być wam w czymś przydatny i do czego?

Prosiłbym nie tylko o wypełnienie ankiety, ale i komentarze.

0

Gotową aplikacje można sobie zassać, kursów jako takich też jest full, tylko ciekawych artykułów nt właśnie shaderów brak, poza tym mam wrażenie, że pisanie o tym jest Ci na ręke :)

0

Mój typ:
Bajeranckie Efekty Dla Opornych™

0

UUU... nice... Teraz pisze gre w OpenGL'u, ale przyda sie przesiadka niedlugo na DirectX. Popieram pomysl:

Marooned napisał(a)

Bajeranckie Efekty Dla Opornych™

0

Napisz cos o overlay w Delphi!!!

0
Gość napisał(a)

Napisz cos o overlay w Delphi!!!

Zapomnij. Tyle osób się o to pyta na forum i nawet raz z litości komuś przez GG napisałem, jak to wykonać. Ale nie będę o tym pisał z czterech powodów:

  1. Overlay wykorzystuje DirectDraw (w wersji DirectX7), który jest obecnie oznaczony jako przestarzały,
  2. W Windows Vista z przestarzałym overlay'em potrafią współpracować tylko aplikacje fullscreenowe,
  3. Jak komuś zależy to na necie znajdzie niejeden program, który pokazuje, jak osiągnąć taki efekt, często z kodem źródłowym (jak tutaj),
  4. Jak ktoś nie potrafi poradzić sobie z kodem w innym języku (vide Delphi vs. C++, bo w takim są na ogół kody prezentujące overlay), to z samym overlay'em też sobie może nie poradzić.

Przecież jest oficjalna dokumentacja, źródła i przykłady. Gotowy efekt łatwo rozpracować.. Łatwo wykonać jak szukasz czegoś konkretnego, a ja nie piszę tego w dziale FAQ tylko jako artykuł, aby kogoś zainspirować.

Swoją drogą w najbliższych dniach znów zacznę pisanie artów (magisterka od wtorku już zalega u promotora).

Dopisane: a tak swoją drogą, wszyscy rzucili się na overlay, zamiast poczytać o VMR9.. zabawne.

0

Z dostępnym czasem bywa różnie, dlatego na razie tylko teaser!

0

A czemu tylko managed i .net? I na przyszlosc, tylko jedna prosba - tylko nie Delphi

0

Łał, wideo. Pełen podziwu jestem :-)

0

A kto mówi w ogóle o Delphi? Natomiast nawiązuję do .NET, bo w istniejących artykułach pisałem tylko o DirectX Managed oraz - mimo, że shadery Cg/HLSL nie są do końca zależne od platformy i wyboru DX czy OpenGL (będzie o tym wideo) - sposób ich uruchamiania i sterowania będę pokazywał na bazie DX Managed. Proste..

0

Kurs jest ciekawy, ale brakuje w nim parę rzeczy, takich jak wytłumaczenie jakie są prymitywy i modele. Dobrym przykładem również byłoby opisać wyraźniej bufor wierzchołków i bufor indeksów ;-)

a z dodatkowych to może coś więcej o animacji?

Pozdrawiam
zbychoo

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1