Cześć :)
Dzisiaj taki luźniejszy temat, myślę że każdy będzie mógł się wykazać jakąś wiedzą. Do rzeczy: jakie filmy polecacie? Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o jakieś durne komedie, które są jedynie do poduszki dobre ale jakieś horrory, sci-fi, akcja i takie tego typu ;)
Fajnie by też było jakbyście wyrazili swoje zdanie o tym filmie.
The Sunset Limited
film jest ciężki. Jest to psychologiczny gatunek. Film to rozmowa między wierzącym a samobójcą, niestety jak ktoś lubi akcje to ten film się mu nie spodoba. Póki co najbardziej go lubię i najczęściej do niego wracam.
Bez sensu że ograniczasz filmy na akcje/sfi a nie komedie. Bo oglądałem bardzo fajną komedie
http://www.filmweb.pl/film/Nietykalni-2011-583390
a dla mnie horrory to są komedie do poduszki. Zawsze jak oglądam horror to zasypiam
Akcja i bardzo ciekawy pomysł - In Time
- czas mniej więcej teraźniejszy, ale świat wygląda trochę inaczej - ludzie są nieśmiertelni, teoretycznie. Starzeją się do 25 roku życia. Po 25 roku życia startuje im zegar, w postaci cyfr na ręce. Mają równo rok na przeżycie. Czas jest walutą, można go sobie przekazywać, a więc czasem płaci się za obiad, czas dostaje się za pracę. Oczywiście jak to bywa - na świecie są bogaci, mający na koncie dziesiątki tysięcy lat, są i biedni, pozamykani w oddzielonych od bogatego świata dzielnicach, żyjący z dnia na dzień i umierający z dnia na dzień.
Dla mnie - temat został tak zacnie wymyślony, że aż trochę.. zmarnowany, jak na ciut ponad godzinny film akcji. Z tego można by było zrobić naprawdę niezły serial.
Polecam horrry:
- Sinister
- Grave Encounters 1/2
- Egzorcyzmy Emily Rose
- Psychoza
Parę miesięcy temu byłem chory. Tak chory, że nie wyłaziłem z łóżka. Dało mi to możliwość, żeby zobaczyć Top 50 na filmwebie ;]. Filmy, które zapadły mi w pamięć (ale raczej akcji i horrorów tutaj nie ma):
Slumdog, milioner z ulicy
Skazani na Shawshank
Django
K-Pax
Lot nad kukułczym gniazdem
Wyspa tajemnic
Requiem for a dream
Szeregowiec Ryan
Nietykalni
Filmy z Hannibalem - Milczenie owiec, Czerwony smok, Hannibal po drugiej stronie maski, Hannibal
Jak coś mi się przypomni, to dopiszę.
Rekwiem dla snu, Wyspa tajemnic oraz oczywiście Incepcja - póki co moja trójka ulubionych filmów ;>
Wymienie które najbardziej zapadły mi w pamięć:
Z serii horrorów o kultach: The Devil Rides Out, Wicker Man, The Serpent and the Rainbow, Lord of Illusions
Z wampirami: Livide, Let me in, Let the Right One In
Z wilkołakami: Ginger Snaps 1 & 2
Satanic: Rosemary Child, Exorcist, Angel Heart, Hellraiser, Omen, Necromentia
Horror SF: Aliens, Videodrome, Invasion of Body Snatchers, The Thing, Antiviral, The Fly
Na podstawie Lovecrafta: Reanimator, Dagon, The Call of Cthulhu, The Whisperer in the Darkness
Supernatual: Insidious, Poltergeist, 1408, Shining
Najbardziej ryjące po mózgu: Martrys, Threads
Tak mógłbym wymeniać :P
Jeśli chodzi o horrory, to mogę Coś polecić.
Zombieland
i takie klimaty :P
Sci-Fi:
Obcy - seria
Akcja:
Rambo - seria
Horror:
Piątek 13-go - seria
Oj tam lecicie taką sztampą :P
Klasyka:
http://www.filmweb.pl/12.Malp
http://www.filmweb.pl/Memento
http://www.filmweb.pl/Raport.Mniejszosci
http://www.filmweb.pl/V.Jak.Vendetta
http://www.filmweb.pl/Deja.Vu
Mniej znane:
http://www.filmweb.pl/film/Powtórzenia-2010-559234
http://www.filmweb.pl/Obled
http://www.filmweb.pl/film/Push-2009-320890
http://www.filmweb.pl/film/Jestem+Bogiem-2011-548252
http://www.filmweb.pl/film/Tożsamość-2011-536768
http://www.filmweb.pl/Strzelec
http://www.filmweb.pl/film/Gamer-2009-433961
http://www.filmweb.pl/film/Jestem+numerem+cztery-2011-538557
http://www.filmweb.pl/film/Odwróceni+zakochani-2012-526798
http://www.filmweb.pl/Gwiezdny.Pyl
możecie mnie zlinczować ale ostatnio obejrzałem Pokłosie i uważam, że jest jednym z najlepszych filmów ostatnich lat polskiej kinematografii. Jeśli tylko odłoży się uprzedzenia sączące się ze wszystkich prawicowych stron w kierunku tego filmu i obejrzy po prostu film a nie "żydowską propagandę" to będzie się podobał
Chłopiec w pasiastej piżamie.
p.s @up pokłosie to ścierwo.
Psychologiczny, fajny: http://www.filmweb.pl/Zostan
Kilka filmów, których jeszcze w tym wątku nie wymieniono, a warto obejrzeć:
Man from the Earth (www.imdb.com/title/tt0756683/ ) - "akcja" filmu rozgrywa się w jednym pomieszczeniu, więc nie każdy się wkręci, ale moim zdaniem film jest świetny
Thirteen (http://www.imdb.com/title/tt0798817/ )
Exam (http://www.imdb.com/title/tt1258197/ )
O, i jeszcze Falling Down (1993)
- Rota - ruscy i afganistan
Leon - morderca i dziecko
Y tu mama tambien - nastolatkowie i kuzynka
Fallen - policjant i azazel
Symetria - więzienie i magister
Gattaca - eugenika i samozaparcie
Screamers - syriusz i beryl
Body Snatchers - kosmici i spokój
Najnowszy hit prosto z Japonii to Hentai Kamen (HK) 2013. Z innych produkcji tego typu polecam Tokyo Gore Police, Zombie Ass i koniecznie Yakuza Weapon.
każdy się rozpisał to teraz mi głupio że w pierwszym poście tak mało :( Więc dodam filmy które uważam za warte oglądnięcia
http://www.filmweb.pl/film/Skazaniec-2008-464212 (Felon)
http://www.filmweb.pl/Truman.Show
http://www.filmweb.pl/Pi
http://www.filmweb.pl/Zagubiona.Autostrada
http://www.filmweb.pl/film/Watchmen.+Stra%C5%BCnicy-2009-317089
http://www.filmweb.pl/film/Ip+Man-2008-481898
http://www.filmweb.pl/film/Ip+Man+2-2010-504631
http://www.filmweb.pl/Efekt.Motyla
http://www.filmweb.pl/film/Bez+regu%C5%82-2010-460941 (unthinkable)
http://www.filmweb.pl/Telefon
http://www.filmweb.pl/Zodiak
To jeszcze moje ulubione z innych gatunków:
Wojenne:
- Pluton
- Kiedy ucichną działa
- Czas Apokalipsy
- Helikopter w ogniu
- Łowca jeleni
Dramaty:
- Skazani na Shawshank
- American Beauty (świetna rola Kevina Spacey)
- Lot nad kukułczym gniazdem
- Zapach kobiety
- Zielona mila
- Wyspa tajemnic
- Zagubiona autostrada
- Mulholland Drive
- Donnie Darko
- Symetria
Kilka filmów które lubię, a nie był jeszcze wymienione:
Seven (http://www.imdb.com/title/tt0114369)
Sunshine (http://www.imdb.com/title/tt0448134)
Primer (http://www.imdb.com/title/tt0390384)
Cloverfield (http://www.imdb.com/title/tt1060277)
Nie ma sensu wymieniać filmów, które i tak można znaleźć w top 100 na filmwebie ;) Polecę więc kilka polskich SF, mało znanych, a wartych uwagi:
- Na srebrnym globie -
- O-Bi, O-Ba - Koniec Cywilizacji -
- Ga, ga: Chwała bohaterom
Prestiż
Iluzjonista
W pogoni za szczęściem
7 dusz
21
zdjęcia z Prometeusza mi się bardzo podobały :)
z komedii to Yes Man jest dobry bardzo :)
Z fajnych staroci polecam: Dr Strangelove .... Mimo, że za rok film będzie miał 50 lat to i tak świetnie się ogląda.
Paco -Maszyna do zabijania
Taki włoski terminator.
W sumie jak już tak odkopaliśmy temat, to czemu nie kontynuować?
Podziemny krąg - psychologiczny, ryje banię :)
Polecam także serial House of Cards (oglądać legalnie! :D), świetnie prowadzona fabuła.
Podziemny krąg 2 ma mieć w obsadzie Brada Pita ponownie, ale nie wiem czy Edwarta Nortona również.
Wizzie napisał(a):
Polecam także serial House of Cards (oglądać legalnie! :D), świetnie prowadzona fabuła.
Może mi ktoś wyjaśnić, co takiego świetnego jest w tym serialu? Dawno nie widziałem niczego nudniejszego, jak dla mnie to poziom mniej więcej "Klanu". Widziałem dwa odcinki, później się rozkręca?