Chciałbym napisać program pomocny dla architekta tzn by mógł zrobić szkic pomieszczenia, umieścić okna, drzwi, przypisać wysokość i długość i szerokość. Chciałbym jakieś wskazówki odnośnie jakiego obiektu użyć do rysowania i jak przypisać wielkości do ścian. To jest mój pierwszy post więc proszę być wyrozumiałym wobec mnie.
Masz zaprojektowany model danych o obiektach architektonicznych - ścianach itd. oraz całą mechanikę zarządzania i ogólnej interakcji? Wtedy możemy się o rysowanie martwić.
Tak właściwie to dopiero zaczynam zbierać informacje. Szukam jakegoś punktu zaczepienie od czego zacząć. A jeśli chodzi o dane to myślałem nad stworzeniem klass np Ściana zawierające wysokość szerokość itp oraz jakieś współdłużne gdzie ona się znajduje. Zastawaniem się tylko jak stworzyć interface do szkicowania tych ścian itp.
Cześć
Niestety ale zadałeś pytanie w rodzaju "Jak napisać system operacyjny?". Jak sam mówisz jesteś początkujący i nie ma w tym nic złego. Ale początkujący nie napisze systemu operacyjnego. Zacznij może od czegoś prostszego. A jeśli już bardzo chcesz napisać program do projektowania to tak jak powiedział poprzednik najpierw opracuj model danych, zastanów się nad wymaganiami funkcjonalnymi i niefunkcjonalnymi itd. Jeśli chodzi o rysowanie to skoro ma to program pomocny dla architekta to w rachubę wchodzi tylko grafika 3D. Możesz użyć WPF, Managed DirectX czy silnika MOGRE.
Znaczy powiem tak nie jestem kompletnie zielony, a co do programu to ma być program dla architekta robiącego plany techniczne budynków. Więc wystarczy 2d. a co do pisania programów pisałem programy ale to będzie mój pierwszy bardziej rozbudowany program dla wm
Od czego skrótem jest 'wm'?
Windows Mobile