co dalej z programowaniem

0

Hej!

Pisze tu (glownie do osob bedacych entuzjastami programowania i webmasteringu) z prosba o rade typu "co dalej z tym programowaniem". Obecnie jestem studentem 2 roku informatyki na jednym z

uniwersytetow. Uczelnia jak to uczelnia - uczy ale i tak trzeba działać samemu.

Obecnie jestem na etapie nauki C++ na poziomie "Symfonii" Grębosza - właściwie, to już tę pozycję "przetrawiłem". Miałem też nieco do czynienia z Adą95, ale to już raczej przeszłość do której nie będę

wracał zbyt często...

Ponizej przedstawię kilka zagadnień, o których istnieniu wiem ale nie za bardzo wiem czy można zacząć ich naukę całkowicie od podstaw a co wymaga jakichś wstępnych umiejętności (np. HTML -> XHTML). Nie

wiem też w jakim kierunku warto iść a w jakim już niekoniecznie, co jest "rozwojowe" a co nie itd...

Postrzegam to mniej wiecej tak:

Grupa I.

Rzeczy które chciałbym poznać, bo są przydatne i z tego co wiem, jako programista mógłbym z nich przyzwoicie żyć. W dodatku są bardzo przyszłościowe:

  • .NET
  • C#
  • C++ Builder
  • Java
  • Visual C++ / Visual C#
  • Visual Basic

[czy się nie mylę w opisie tej grupy :-) ? Czy ograniczenie się do Javy i C-pochodnych to nie za mało? Czy warto znać wszystkie z wymienionych tu rzeczy? Jak się tym zając po koleii zakłądając że mam

już jaki-taki wstęp do C++ i programowania obiektowego? Co o tym myślicie? Co po kolei?]

Grupa II.

Rzeczy które chciałbym poznać jeśli starczy mi wolnego czasu, bo słyszałem, że są całkiem 'sympatyczne' bądź też stanowią klasykę, której niewypada nie znać ;)

  • ASEMBLER
  • DELPHI
  • Perl
  • Python
  • Ruby

[Czy warto zacząc zabawę z tymi językami, czy to raczej zajęcie tylko dla hobbystów :) ? ]

Oczywiście wiem , że nie ma sensu się uczyć wszystkiego o czym tu wspomniałem i nawet nie mam takiego zamiaru. Sądzę, że trzeba spejalizować się z kilku rzeczach, ale znać je bardzo dobrze. Proszę

jednak o jakieś opinie i sugestie.