Cześć na zajęciach dostałem zadanie napisać program , lecz niestety nie mam pojecia jak sie za to zabrać a głównie od czego zacząć , jestem niestety słabym programistą więc jakby ktoś mógł dać mi jakieś wskazówki , jak skonstruować szkielet takiego programu ,jakby ktoś miał ochotę mi pomóc ,dac jakies rady było by super .z góry dzięki za odpowiedz
Sito Eratostenesa
Proszę napisać klasę służącą do generowania liczb pierwszych z zadanego zakresu (1...n). Liczby należy generować za pomocą sita Erastotenesa
http://www.math.edu.pl/sito-eratostenesa
Klasa ta powinna posiadać następujące metody:
konstruktor określający górną granicę ; konstruktor alokuje i inicjuje tablicę odpowiednich rozmiarów
destruktor zwalniający zaalokowaną tablicę - czy jest potrzebny?
metodę Odsiej() usuwającą z przygotowanej w konstruktorze tablicy liczby złożone
metodę Wyswietl() wyświetlającą wszystkie liczby pierwsze z zakresu 1...n
metodę Sprawdz(x) - sprawdzającą, czy liczba x jest liczbą pierwszą; uwaga - jeśli wcześniej wywołano metodę Odsiej(), to sprawdzenie powinno mieć złożoność O(1) dla x z zakresu 1...n
Po stworzeniu obiektu Sito wszystkie publiczne metody udostępniane przez tą klasę powinny "działać"
Przykład:
// "naturalny" porządek algorytmu: stworz -> odsiej -> sprawdz
Sito s1 = new Sito(20);
s1->Sprawdz(7); // co teraz? przecież nie zostało jeszcze odsiane