Umieszczenie na stronie przycisku zmieniającego css innego elementu

0

Hej, potrzebuję umieścić na stronie przycisk zmieniający css innego elementu; element posiada

display: none

, po kliknięciu na przycisk zmiana na display: inline

, po ponownym kliknięciu znów <code class="css">none

próbowałam w ten sposób:

function wysunMenu() {
    var stan = 0;
    var menu = document.getElementById('lista-menu');
    if (stan===0) {
      menu.style.display="inline";
      stan + 1;
    }
    else
      {
        menu.style.display="none";
        stan - 1;
      };
}

ale przycisk tylko pokazuje menu, nie chce go ukryć

pomocy :)

0

myślę, że problemem będzie tu niepoprawnie skonstruowany kod tj pętla wykonuje się tylko raz i kiedy klikam ponownie aby ukryć menu to pętla się nie wykonuje
niestety nie wiem jak rozwiązać ten problem

2

Nie znam się na JavaScript, ale operator inkrementacji wygląda chyba tak

stan++;
0

stan + 1;
nic nie robi. bo nigdzie tego nie przypisujesz.

0

ok zmienione na stan++ i stan--, wciąż nie działa

0

Możesz sobie stworzyć osobną klasę dla przycisku w .css i zmieniać ją poprzez .addClass(). To dosyć powszechna praktyka.

0

z uzyciem zmeinnej stan musisz posluchac kolegow, ale po co uzywac zmiennej, skoro lepiej odczytac od razu wlasciwosc z obiektu. czyli wywal to stan i inkrementacje, a zamaist tego sprawdzaj czy menu.style.display=="none";. jesli tak to zamien na inline, jesli nie to zamien na none. z krotka wersja ifa zmiescisz sie w jednej linijce kodu ;)

0

Właściwie to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana
A nazwa wątku została zmieniona z tego co było mi potrzebne na coś co nijak ma się do problemu, gdzie tu logika? :/

Nie jest istotne czy ten przycisk zmienia css innego elementu czy wywołuje inne akcje, najważniejszy jest fakt, że on sam ma zmienić po użyciu swoje działanie, a po kolejnym użyciu wrócić do stanu pierwotnego i tak w kółko.