Wątek przeniesiony 2015-01-04 21:16 z PHP przez dzek69.

Umieszczenie licznika odwiedzin w podstronie

0

Witam
Mam nadzieje że teraz dobrze to zrobiłem ;).
Jestem początkującym programistą w php, chciałem umieścić na stronie licznik odwiedzin niewidzialny dla innych. Czyli wywołuje go w ten sposób www.http://4programmers.net/Forum/licznik.php

Ma on przechowywać: czas odwiedzin, IP i nazwe hosta. Zrobiłem coś takiego. Gdy chce sprawdzić czy działa to pojawia się tabela, ale bez zawartości. Nie wiem co robię źle, proszę o pomoc.

<div align="center">
<?php

$ile=0;

$zzz=fopen("odwiedziny","r");
while ($linia=fgets($zzz,4096))
{
$ile++; // taki durny sposób na policzenie linijek - czyli ilości całkowitej wejść na nasze stronę :) 
}
$linia=explode("!@!@!",$zzz[1]);

fclose($zzz);


$plik = file("odwiedziny");
$linia=explode("!@!@!",$plik[0]); 
         

echo "<p align="center">
      Wszystkich odwiedzin: $ile (począwszy od $linia[0])<br><br>
      Szczegółowy wykaz wejść: <br><br>"; // wypisujemy ile było wszystkich wejść od początku

?>

<table border="1">

<tr width="1%">
<td width="25%">
czas</td>
<td width="25%">IP</td>
<td width="50%">host</td>
</tr>

<?

$plik = file("odwiedziny");
$liczba_wierszy = sizeof ($plik);

for ($i=0;$i<=$liczba_wierszy;$i++) // wyświetlimy teraz ostatnie 20 wpisów, zamiast wszystkich których może być kilka tysięcy...

{

$linia=explode("!@!@!",$plik[$i]); 
echo "<tr><td>$linia[0]</td>
<td>$linia[1]</td>
<td>$linia[2]</td>
</tr>";
         
}
?>
</table>
</div> 
0

Zacznij sobie od analizowania krok po kroku swojego kodu. Zastosuj Metodę gumowej kaczuszki i mów głośno o tym co robisz, tj:

$zzz=fopen("odwiedziny","r");
// do zmiennej $zzz przypisuję zasób z otwartym plikiem
while ($linia=fgets($zzz,4096)) // dopóki jest możliwe odczytanie 4096 znaków z kolejnej linii w pliku
{
$ile++; // zwiększam licznik
}