Projekt mur, program graficzny.

0

Witam. Mam do zrobienie program graficzny, który będzie tworzyć mur o szerokości i wysokości takiej jakiej wpisze użytkownik. Algorytm już mam, potrzebuję tylko przeniesienia go do Lazarus'a. Mam do dyspozycji dwa rodzaje cegły, pierwsza o szerokości 2 np. XX a druga cegła o szerokości 3 np. XXX.
Przykład użytkownik wpisze szerokość 9 i wysokość 2(każda cegła ma wysokość 1) to będzie:

|XX|XX|XX|XXX|
|XXX|XX|XX|XX|

Można na kartce rozrysować, będzie lepiej widoczne.
Niestety nie mam doświadczenia w środowisku Lazarus.
Chciałbym żeby zamiast cegły XX będzie plik xx.png a za cegłę XXX, xxx.png i żeby to fajnie się doklejało do kolejnej cegły.
Chyba, że lepiej będzie rysować za pomocą polecenia ? Proszę o przykładowy kod albo odnośnik. Cokolwiek :)
Dziękuje.
Pozdrawiam
XYZ

dodanie znaczników <code> i `` - fp

0

Ja bym wstawiał dynamicznie TImage, ustawiał według współrzędnych(do tego jakaś procedurka) i już. Pamiętaj tylko o tym, że mur może wyjść poza obszar ekranu.

0

@serge - dziękuję za szybką odpowiedź. Pierwsza sprawa to wychwyciłeś już moje kolejne pytanie co gdy mur wyjdzie poza obszar ekranu ? Czy jakiś suwak ?
Czy mógłbyś mi pokazać przykładowy kod jak utworzyć obiekt obrazka o danej wielkości i współrzędnych ? Albo przynajmniej mnie nakieruj :)

1

To marsz do Google. Tam później musisz do bólu: szukać, czytać i kombinować. A w ostateczności pisać na forum. Umieszczasz wątek nie w Newbie, a nie ogarniasz podstaw? Oj, lenistwo. Masz tutaj jeden z wielu linków: http://pl.wikibooks.org/wiki/Delphi/Dynamiczne_tworzenie_komponentów i działaj.

0

@olesio - nie ogarniam grafiki, podstawy znam :)

0

@wolacinio, może przeczytasz najpierw przynajmniej tytuł linku leniu?

1
wolacinio napisał(a)

Algorytm już mam, potrzebuję tylko przeniesienia go do Lazarus'a.

To gdzie masz ten algorytm - na kartce?

wolacinio napisał(a)

Mam do dyspozycji dwa rodzaje cegły, pierwsza o szerokości 2 np. XX a druga cegła o szerokości 3 np. XXX.