Witajcie w ten gorący dzień ; p Mam pewien problem, otóż mam klasę Kraj z prywatną zmienną nazwa typu string, oraz konstruktorem który przypisuje do tej zmiennej nazwę kraju.
Mam potem inną klasę, Polska - dziedziczy ona po klasie Kraj. W klasie pochodnej (Polska) muszę wywołać klasę bazową Kraj. Niestety nie działo mi to zbytnio ; p
class Kraj
{
private:
string nazwa;
public:
friend class NiepoprawneDane;
//friend bool CzyMamyKryzys(Polska POL, Grecja GRE, Niemcy NIEM); //numero 1
Kraj(string nazwaInit);
Kraj();
string Nazwa();
~Kraj();
};
class Polska: public Kraj
{
private:
float poziomPKB;
public:
friend bool CzyMamyKryzys(Polska POL, Grecja GRE, Niemcy NIEM);
Polska(float nPoziomPKB)
{
if(nPoziomPKB > 1 || nPoziomPKB < 0)
{
NiepoprawneDane nd(nPoziomPKB, Nazwa());
cout << nd;
}
poziomPKB = nPoziomPKB;
}
};
Jak nadać wartość zmiennej nazwa(klasa Kraj) w klasie Polska ?