Mój kłopot ze zrozumieniem funkcji

0

witam;-) Zostałem parę razy wykasowany na innym forum, ale mam nadzieję,że na tym nie zostanę. Postaram się w miarę sensownie przedstawić mój problem. Od razu piszę, że nie jestem spamerem. Po prostu chce studiować programowanie i będę miał z pewnością wiele pytań.

Moje pierwsze pytanie dotyczy tego, co zostało w tym serwisie omówione. Chodzi o wynik zwracany przez funkcję i jej argumenty. Przeczytałem opis autora tego serwisu, ale mimo wszystko nadal paru rzeczy nie rozumiem.

Pracuję w systemie win 7, dev c++ ver. 5

Mam np program liczący pole prostokąta. W ciele funkcji mam trzy zmienne a,b,pole typu float. Oto kod programu:

#include <cstdlib>
#include <iomanip>
#include <iostream>
#include <stdio.h>

float oblicz(void); /
using namespace std;

int main()  //dlaczego przed nazwa funkcji main() jest typ int, skoro w ciele funkcji oblicz() zmienna pole jest typu float??
{
	oblicz();
 	system("pause"); // dlaczego nie działa mi getchar()?
	return 0;


 }
float oblicz(void)  //co znaczy "float"? co znaczy "void"? i jak się one mają do typu float zmiennych, które się znajdują w ciele tej funkcji
{
	float a,b,pole;
	cout << "Ten program oblicza pole prostokata;-))" << endl;
	cout << "a= " ;
 	cin >> a;
	cout << "b= " ;
 	cin >> b ;
	pole =a*b;
	cout << fixed;
	cout <<setprecision(10);
	cout << "Pole tego prostokata wynosi: " << pole << endl;
}

Ten program już właściwie działa, ale właściwie działa fartem. Ciało funkcji rozumiem bez problemu. Nie rozumiem jednak jak się ma deklarowany typ funkcji do zmiennych,które się znajdują w jej ciele oraz dlaczego ten program zadziałał dopiero wtedy, gdy napisałem "oblicz(void)" <-chodzi o to void właśnie. Gdy pisałem zamiast void np float, to wyskakiwały błędy.

Będę wdzięczny za pomoc.Finito

0

Zacznij od jakiegoś kursu lub książki a wszystko stanie się dla ciebie jasne - to o co pytasz to tak fundamentalne rzeczy, że nie dziwie się temu jak cie potraktowano gdzieś indziej.
przeczytaj np. ten art:
Funkcje

0

Witam!
Dopiero co zajrzałem do tego forum i wprawdzie jestem bardzo początkujący w programowaniu ale muszę się zgodzić z moim przedmówcą i zachęcić Cię do przeczytania jakiejś książki (podstaw). Z mojego doświadczenia polecam najbardziej Symfonia C++ Jerzego Grębosza oraz "Od zera do gier kodera" Karola Kuczmarskiego. Obydwie mają już swoje lata ale podstawy o które pytasz wyjaśniają dogłębnie i jak najprościej się da. Życzę wytrwałości!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1