bronks napisał(a)
i przeniosę program na inny komputer tam wcale nie musi być C:\plik.wav
Jak zrobić żeby dźwięk "był zawsze tam gdzie program" "?
A myślałeś o tym, zeby zrobić do Twojego programu prosty instalator? Nie musisz od razu kombinować z kompresowaniem zawartości instalatora, możesz na początek posłużyć się zasobami (poczytaj o nich bo zasoby programu to bardzo przydatna sprawa), utworzyć jeden plik exe i do niego wpakować wszystkie pliki programu, potem zrobić prosty kreator, w którym użytkownik będzie mógł wybrać ścieżkę instalacji no i ewentualnie komponenty programu; Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku zaczynasz wyciągać pliki z zasobów exe'ka i zapisywać je na dysku pod wybraną przez użytkownika ścieżką; Proste a rozwiązuje całkowicie problem istnienia plików dźwiękowych na dysku użytkownika;
Jeżeli nie chcesz mieć odrębnego pliku z dźwiękiem to wpakuj go do zasobów pliku exe Twojego programu, a nie instalatora, wtedy po instalacji dalej nie będzie widać pliku z dźwiękiem, wtedy jednak musisz umieć odtwarzać dźwięk z zasobów; Wszystko jest opisane w artykule, którym się inspirowałeś;
Napisz sobie mały programik, w którym przetestujesz działanie funkcji PlaySound
; Jak już dojdziesz do tego jak się jej używa w różnych sytuacjach dopiero wtedy swoją właściwą aplikację oprogramuj pod tym kątem;
Sposób @olesia jest bardzo dobry, ale jak jeszcze nie umiesz na tyle języka to możesz mieć problem ze zrozumieniem funkcji WinAPI; Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, abyć się zagłębił i w ten temat :]