Program do rysowania coś w rodzaju painta

0

Witam Jestem studentem 1 roku Inf. Otrzymałem od prowadzonego na zaliczenie program do rysowania dla małych dzieci. I jako że w tym semestrze miałem 1 styczność z programowaniem proszę o pomoc.

1.Jak zapisać rys z PaintBoxa po przez użycie OpenPictureDialog.
OpenPictureDialog.InitialDir:='C:\Users\Public\Pictures\Rys';
if OpenPictureDialog.Execute then
PaintBox.XXXX.LoadFromFile(OpenPictureDialog.FileName)

w miejscu XXXX nie wiem co mam umieścić.

podejrzewam że będę miał więcej problemów, czym bardziej się będę zaglebial w program

0

Picture

0

PaintBox.Picture.SaveToFile(...) - zapisywanie, analogicznie z otwieraniem. Rysować to chyba umiesz, TCanvas - do rysowania. PaintBox też takie coś ma. PictureBox.Canvas.(...) - różne metody do rysowania.

0

mam następujący problem mój program musi posiadać opcje przeglądania obrazów najlepiej w tabeli w okonie TImage. Tak aby automatycznie się ładowało do tablicy przy starcie systemu. i przełączać ja kolejno z pomocą guzików

0

Proponuję postawić na formę TListBox i załadować nazwy obrazów, po wyborze jednego ładować ten obraz do TImage. (w ten sposób przeglądać)

Zakładając że w ListBoxie są aktualne nazwy obrazów:

Image1.LoadFromFile(ListBox1.ItemIndex);

W ItemIndex jest aktualnie wybrana linijka typu String.

0

1.Są opcje typu Canvas do :
Pędzel Olejny,Pióro,Spray, Wypełnienie,Gumka, Kwadrat z zaokrągleniem i bez, Flamaster,Trójkąt
Jeśli nie da w Convas do czekam na propozycje jak to rysować.

PaintBox.Canvas.Pen.Color:=ColorGrd......;
jest to kod przypisuj kolor do 'pędzla' według książki która mam powinno być to słowo ForegroundColor ale wyskakuje błąd.

if SavePictureDialog.Execute then
PaintBox.Picture.SaveToFile(SavePictureDialog.FileName);

tu również występuję błąd, lecz według książki jest dobrze. Kompilator podkreśla Picture.SaveToFile