Dostęp na hasło

0

Takiego tematu jeszcze nie znalazłem... Panowie, generalnie mam poważną jak dla mnie sprawę... Chcę mieć na stronce formularz z jednym polem w którym klient wpisuje hasło, a po naciśnięciu OK analizowane jest z hasłem ustawionym przeze mnie i jeśli się zgadza to pacjent jest przekierowywany do pliku html który najlepiej też byłby jakoś ukryty (adres tego pliku w przeglądarce (iframe?) lub dostęp do pliku bez podania hasła). Zero baz danych, zero bajerów.

Znalazłem stronę która koduje w md5
http://www.adamek.biz/md5-generator.php

Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie ustalenie w kodzie php takiego hasła zakodowanego w md5... W internecie znalazłem jedynie skrypty oparte o login i hasło, a login jest mi zbędny. Pomimo pozorów, jestem całkowitym laikiem bez pomysłu jak to rozwiązać. Generalnie błagam o pomoc...

1

Adres ukryty za pomocą iframe? Bez komentarza. Wyszukaj w google informacji o plikach .htaccess i .htpasswd. Zabezpieczasz sobie wybrany katalog hasłem i po kłopocie.

0

Skrypt php dostaje hasło i waliduje je z wpisanym w skrypcie (umówmy się że nie chodzi o jakieś mega tajne zabezpieczenia). Jeśli hasło się zgadza skrypt otwiera plik html i go zwraca, lub ładuje jego treść do body/div/innego kontenera. Jeśli hasło jest błędne (lub puste) to nie otwiera pliku i nic nie robi, czyli ponownie pokaże się textbox na hasło (ewentualnie można generować gdzieś info że błędne hasło).
Więc wpisując www.moja-strona.foo/zabezpieczenie.php - skrypt sprawdz że hasło puste, pokaże textbox, dostanie hasło wyświetli tajną treść
Treść może być w pliku www.moja-strona.foo/moj-tajny-plik.html - jeśli ktoś nie zna jego nazwy nie trafi na niego.
Czyli to co chciałeś uzyskać.

0

No dokładnie takie coś... Dokładnie o coś takiego mi chodzi. Jak takie coś zrobić? :)

0

Czy ty cokolwiek wiesz z php? Czy chcesz gotowca?
Jeśli coś wiesz, to wydaje mi się że dość jasno opisałem schemat postępowania, mogę schemat blokowy algorytmu narysować.

0