Wątek zablokowany 2017-08-14 17:31 przez furious programming.

Szukam prostych zadań dotyczących wskaźników

0

Witam.

Szukam jakichś prostych, lecz nie prymitywnych :), zadań dotyczących wskaźników, które pomogłyby mi przećwiczyć wspomniane zagadnienie. Czy ktoś, kto studiuje informatykę (a zakładam, że sporo osób na tym forum to robi :), mógłby się ze mną jakimiś zadaniami podzielić? Z góry dziękuję za pomoc, )pozdrawiam.

0

Napisać listę jednokierunkową przechowującą struktury:

{
  imie : char[20];
  wiek : int;
}
0

ogólnie napisać listę, kolejkę, stos z operacjami; a z nieco bardziej zaawansowanych, to sortowanie drzewkiem

0

Kurcze, chyba zapomniałem określić, jaki jest mój aktualny stan wiedzy ;x Raczej na pewno nie jestem w stanie rozwiązać zadania pierwszego, bo nie znam struktur póki co.
Jeśli chodzi o język C++, to mam za sobą takie działy jak typy danych, instrukcje sterujące, operatory, funkcje, tablice, preprocesor no i teraz wskaźniki. Dlatego prosiłbym o coś adekwatnego do mojego obecnego stanu wiedzy.

Przepraszam za zamieszanie.

Pozdrawiam

0

Wnioskuję, że czytasz symfonię. Tam pod koniec działu masz zawsze jakieś zadanka + możesz napisać sam kody do zadań, które autor omawia i rozwiązuje.

0

ja bym polecał poznać jeszcze struktury struct, a później zacząć wyczyniać dziwne rzeczy z nimi i wskaźnikami, tak same wskaźniki to mało ciekawe będą, a jak coś ciekawe to lepsze;D a później się dowiedzieć co listy,stosy,kolejki itd.:)

0

@notexists

Jeszcze tylko rozdział o przeładowaniach funkcji i czekają na mnie klasy. Struktury są jeszcze daleko przede mną ;x

0

Stwórz trzy-wymiarową tablicę dynamiczną :) -> ćwiczenie nie dość, że pomoże Ci zrozumieć wskaźniki to jeszcze dynamiczne zarządzanie pamięcią :P

0

by the way

newbier napisał(a)

@notexists

Jeszcze tylko rozdział o przeładowaniach funkcji i czekają na mnie klasy. Struktury są jeszcze daleko przede mną ;x

Struktury to dokładnie to samo co klasy :). Dlatego rozdział o strukturach jest najkrótszy ze wszystkich. Dziwię się zresztą dlaczego autor nie połączył klas i struktur...

0
zadanie napisał(a)

Struktury to dokładnie to samo co klasy :). Dlatego rozdział o strukturach jest najkrótszy ze wszystkich. Dziwię się zresztą dlaczego autor nie połączył klas i struktur...

Struktury to nie to samo co klasy. Bardzo nie to samo. Struktury umożliwiają tylko grupowanie danych. A programowanie obiektowe, to cała filozofia enkapsulacja, polimorfizm itd. Nie żeby to było coś trudnego, ale to zdecydowanie nie są tylko struktury;p

0

W C++ struktura to to samo co klasa, z tą różnicą ze struktura ma domyślnie publiczny dostęp do pól.

0
notexists napisał(a)

Struktury to nie to samo co klasy. Bardzo nie to samo. Struktury umożliwiają tylko grupowanie danych. A programowanie obiektowe, to cała filozofia enkapsulacja, polimorfizm itd. Nie żeby to było coś trudnego, ale to zdecydowanie nie są tylko struktury;p

#include <iostream>

using std::cout;

struct cos
{
	private:
		int b;
	public:
		int set(int a) {
			b = a;
		}
		cos& operator+=(cos &c) {
			b += c.b;
			return *this;
		}
		int get() {
			return b;
		}
};

int main()
{
	cos c, d;

	c.set(4);
	d.set(10);
	c += d;
	cout << c.get() << "\n";

	return 0;
}
0

to się czegoś nowego dowiedziałem :)

a można dziedziczyć po strukturach?

0

tak trudno to sprawdzić?

0

Rzeczywiście, pod pojęciem «struktura» rozumie się zazwyczaj „zwykłą” strukturę – same pola, bez metod ani dziedziczenia. Pod pojęciem «klasa» rozumie się twór ze wszystkimi bajerami.
Ale w C++ słowa kluczowe struct i class różnią się tylko tym, że struct

 ma domyślnie pola `public`, a <code noframe>class

ma private.
Dlatego

    struct foo {
      private:
      ...
    };

ma taki sam efekt jak

    class foo {
      ...
    };

a

    class bar {
      public:
      ...
    };

ma taki sam efekt jak

    struct bar {
      ...
    };

a można dziedziczyć po strukturach?

ba, nawet klasa może dziedziczyć po strukturze a struktura po klasie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1