Java ME - aplikacja na tel

0

Witajcie.
Piszę aplikację w NetBeans, która powinna działać na Avili. Powinienem skończyć wczoraj, więc mam nadzieję, że ktoś mi szybko pomoże:

Po pierwsze: dlaczego telefon wywala błąd podczas instalacji, że nieprawidłowy plik. Jak należy ustawić "Device", "Device configuration" i "Device profile", żeby działało, konkretnie na Samsungu Avili? Chyba że to kwestia jeszcze czegoś innego...

Po drugie: czemu w NetBeansie nie działa opcja Math.random() ? Po wpisaniu Math. wyświetla się lista dostępnych funkcji ale bez randoma. w ogóle mało co w niej jest... wersja 6.7.1 na której pracowałem na uczelni i Random działał bez zarzutu.

pozdro!

0
Look0x0_GUEST napisał(a)

Witajcie.
Po pierwsze: dlaczego telefon wywala błąd podczas instalacji, że nieprawidłowy plik. Jak należy ustawić "Device", "Device configuration" i "Device profile", żeby działało, konkretnie na Samsungu Avili? Chyba że to kwestia jeszcze czegoś innego...

Musisz poszukać emulatora zobacz na Stronie Samsunga.

Look0x0_GUEST napisał(a)

Po drugie: czemu w NetBeansie nie działa opcja Math.random() ? Po wpisaniu Math. wyświetla się lista dostępnych funkcji ale bez randoma. w ogóle mało co w niej jest... wersja 6.7.1 na której pracowałem na uczelni i Random działał bez zarzutu.

No bo nie ma funkcji random w klasie Math

0

odkryłem już device configuration i device profile
device'a wciąż szukam

to jak w takim razie uzyskać liczbę losową? bo daję głowę, że na uczelni działało w ten sposób.

0
Look0x0_GUEST napisał(a)

to jak w takim razie uzyskać liczbę losową? bo daję głowę, że na uczelni działało w ten sposób.

Zawsze sam możesz napisać. Google też ci pomoże...

0

bardzo fajnie ale wywala w cholerę błędów

Random random = new Random(); -> Random - cannot find symbol
int size = 20;
int[] array = new int[size];
for(int i = 0 ; i < size; i++) array[i] = i; -> illegal start of type; generics are not supported in source 1.3 use source 5 or higher
for(int i = size; i > 0; i--) { -> illegal start of type; <identifier> expected
int index = random.nextInt(i);
System.out.println(array[index]);
array[index] = array[i-1];
}

0

A dodałeś:
import java.util.*;

0

znika błąd przy randomie, ale w pętli zostaje

0

znalazłem jeszcze takie coś:

http://www.mobiledeveloper.pl/losowe-liczby-w-j2me-38.html?page=0%2C0

ale tutaj nie wiem jak zrobić odwołanie w dalszej części aplikacji
bo owszem działa tylko że int x = getRandom(1,10); działa tylko jeśli jest wewnątrz klasy

0

aha i wstawiam ten kod z dołu a nie double

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1