Delphi a Word - Wpisywanie danych do tabeli

0

Chciałbym zrobić aplikację dzięki której można by tworzyć zapisaną w kodzie tabele oraz dodawać do tabeli tekst. Wszystko to oparte było by o aplikacje word. Jednak problem polega na tym że totalnie nie znam się na tworzeniu aplikacji z podzespołem worda i tutaj moje pytanie... Czy istnieją jakieś poradniki na temat interesujących mnie wyżej szczegółów oraz prosił bym o jakieś podpowiedzi co powinienem zrobić by mój pomysł stał się realny (podpowiedzi co do samego projektu - tworzenie tabeli, dodawanie tekstu do tabeli, zapis dokumentu word z poziomu delphi, itp.) Proszę o jakąkolwiek odpowiedź aplikacja ta służyła by mi do pracy.

0

Z całym szacunkiem ale durniejszego pomysłu na program nie słyszałem.

Jak potrzebujesz tabelkę z tekstem to masz stringgrida, po co angażować do takiego zadania Worda?

0

Pytanie nie jest durnowate.
Do obsługi Worda z poziomu kodu wykorzystuje się technologie COM. Technologia COM bazuje na architekturze klient-serwer. Obiekt-serwer (np. Word) COM, udostępnia swoje metody.
Pokarze to na np. wstawiania tekstu do dokumentu Worda:
Należy dodać na formatę komponent TOleContainer z palety System.

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) {
    Variant WordApp = Variant::GetActiveObject("Word.Application");
    Variant Zakres = WordApp.OlePropertyGet("Selection");
    Zakres.OlePropertySet("Text", Edit1->Text.c_str());
    Zakres.OleProcedure("Select");
    Zakres = Unassigned;
    WordApp = Unassigned;
}
0

Wiem ze to możliwe tylko po co strzelać do muchy z armaty.

0

Wiem ze to możliwe tylko po co strzelać do muchy z armaty.

Masz rację. Dodam jeszcze, że to co chce zrobić Zeelof jest piekielnie trudne do wykonania. Może od strony laika jest to banalne ale od strony programisty już nie. Jeżeli tak usilnie chcesz wykorzystać Worda do celów programistycznych polecam VBA (Visual Basic for Application).

0