grafika w pascalu

0

pytania zw. z pascalem

1.Czy istnieje możliwośc włączania grafiki w wyższej rozdzielczości (czyli więcej niż 320x200) za pomocą wstawek z asemblera, które by chodziły szybciej niż funkcje z biblioteki Graph?????

2.Jak zainicjowac rozdzielczośc 1024x768 (żeby działała)

0

Możliwość jest. W necie są biblioteki do tego (nazw nie pamiętam). Co do kodowania w standardzie VESA to mam nadzieję że asma masz opanowanego bo kodowanie 13h a kodowanie wysokich rozdzielczości dzieli przepaść jeżeli chodzi o komplikację kodu.

0

Dodatkowo jeśli programujesz hobbystycznie - zmień środowisko: współcześnie DOS już nie istnieje i po to powstały aktualne systemy operacyjne, aby za Ciebie szybko obsługiwać karty graficzne i wyższe rozdzielczości.

Tym bardziej, że są środowiska darmowe.

0

Dzieki za pomoc.

jeśli chodzi o tega aseblera, to wiem jak włączac tryb 13H w pascalu za jego pomocą, ale reszty też się nauczę.

Dodatkowo jeśli programujesz hobbystycznie - zmień środowisko: współcześnie DOS już nie istnieje i po to powstały aktualne systemy operacyjne, aby za Ciebie szybko obsługiwać karty graficzne i wyższe rozdzielczości.

Czyli jak zmienie Pascala na delphi to na razie wystarczy

0

Jasne, a i programować Ci będzie o wiele łatwiej i przyjemniej, i o rzeczach w stylu przerwania właściwie będziesz mógł zapomnieć. Pamiętaj, że informatyka to sztuka ludzi leniwych - po co masz coś robić, skoro komputer może zrobić coś za Ciebie ;)

0

Jest w necie biblioteka dla pascala grafikon.tpu - zastępująca standardową graph.tpu Wykorzystująca pamięc XMS.
Daje ona możliwość wyciśnięcia z karty graficznej ile się da. Możesz przy pomocy tej biblioteczki robić ciekawe operacje graficzne jak operowanie na warstwach (półprzezroczystość), animacje, i wiele wiele innych. Dodatkowo posiada instrukcje dotyczące obsługi myszy, fontów. Co ciekawe - sposób wyświetlania fontów niczym się nie rózni od wyświetlania pod windozą - chodzi o zmienny odstęp pomiędzy fontami co daje efekt ściślejszego napisu.
Autor pokusił się nawet o odtworzenie windosowych okien z wszelkimi operacjami jak minimalizowanie, zmiana rozmiaru, przemieszczanie itp. Pozostawiając dodatkowy moduł do okien jako open source z możliwością modyfikacji. I jest bardzo szybka.

0

Tylko po co bawić się w rysowanie z biblioteką, odtwarzającą funkcje Windows, skoro można pisać bezpośrednio pod Windows, korzystając ze wszystkich jego dobrodziejstw.

0
Szczawik napisał(a)

Tylko po co bawić się w rysowanie z biblioteką, odtwarzającą funkcje Windows, skoro można pisać bezpośrednio pod Windows, korzystając ze wszystkich jego dobrodziejstw.

Któż to wie ... może chce zrobić coś w stylu "Hiren's BootCD" i chce napisać jakiś ładnie wyglądający program działający bez Windowsa a tylko pod DOS'em ;P

0

Jakby chciał zrobić boot CD, to i tak z Graph by nie korzystał, tylko od razu z funkcji BIOS'a. A DOS, jak wspomniałem już wcześniej, umarł śmiercią naturalną.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1