Sztuczne sieci neuronowe a praca

0

Witam wszystkich :)
Chciałbym się poradzić osób bardziej rozeznanych w temacie. Jestem studentem informatyki i uczę się programowania jako takiego (szedłem na studia bez tej umiejętności). Bardzo interesuje mnie zagadnienie sztucznych sieci neuronowych, a także zupełnie niezależnie od tego - ekonomia, a zwłaszcza giełda.
Zastanawiam się, czy po takim kierunku jak informatyka można się zajmować tworzeniem np. sztucznych sieci neuronowych i wykorzystaniem ich w prognozowaniu giełdowym, pisaniem programów prognozujących itd.? Czy jednak by się czymś takim zajmować, trzeba skończyć ekonomię?
Pozdrawiam,

0

Tak, po informatyce możesz pisać programy prognozujące. Nie trzeba skończyć ekonomii, ale się przydać może ;) Polecam zainteresować się Ekonomerią.

0

@PawełT teoretycznie można, ale są dużo lepsze i wygodniejsze metody uczenia maszynowego niż sieci neuronowe ;) Bo sieć neuronowa albo działa albo nie działa. I w zasadzie tyle można o niej powiedzieć. A takie rzeczy jak choćby reguły, drzewa decyzyjne, logika rozmyta czy uczenie ze wzmocnieniem wcale nie dają gorszych efektów a jednocześnie mają reprezentację "czytelną" dla człowieka.

0

Dzięki za odpowiedzi. Jak myślicie, czy dobrym pomysłem po obronie pracy inżynierskiej z informatyki byłoby podjęcie studiów magisterskich z Informatyki i Ekonometrii? Zastanawiałem się nad tym kierunkiem, ale wydawał mi się jakiś gorszy od "czystej" informatyki, ale nie mam pojęcia, czy mam rację.

0

Sieci do rozpoznawania są ok, ale do prognozowania już tak sobie. Wielkość sieci, przeuczenie itd. to są duże problemy i ogromny wkład pracy. Robiłem magisterke z giełdy i sieci neuronowych, siedziałem miesiącami i nic z tego nie wyszło. Na necie jest praca dr. na ten temat i rezultat jest kiepski i bezsensu.

0