Umowa o dzieło, straszna xD

0

Czy tylko mi się wydaję, że podpisanie takiej umowy to zgoda na niewolnictwo xD?

§ 1.
Przedmiot i treść umowy

  1. Zamawiający zamawia ,a Wykonawca zobowiązuje się wykonać prace w ramach projektu szczegółowo opisanym w Załączniku nr 1 zgodnie z zaleceniami Zamawiającego. Wszelkie działania  prowadzić winny do finalizacji projektu rozumianej jako Dzieło gotowe do odbioru przez Zamawiającego
    
  2. Każdorazowo finalnym etapem wykonania Dzieła będzie ostateczna akceptacja i przyjęcie Dzieła przez Zamawiającego, co oznacza, że Wykonawca zobowiązany będzie do  dokonania wszelkich koniecznych modyfikacji Dzieła do momentu jego końcowej akceptacji i odbioru przez Zamawiającego. Wszelkie przedmiotowe zmiany  wchodzą w zakres wynagrodzenia wskazanego w § 7 niniejszej Umowy.
    
  3. W przypadku wystąpienia wad w Dziele po dokonaniu jego odbioru przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia przedmiotowych wad  w okresie 24 godzin od momentu ich zgłoszenia lub wykrycia przez jakąkolwiek ze Stron.
    

§ 2
Przeniesienie praw

  1. Na mocy niniejszej umowy, po każdorazowym odbiorze Dzieła przez Zamawiającego, Wykonawca przenosi na Zamawiającego wszelkie autorskie prawa majątkowe do Dzieła wraz z prawem do zezwalania na wykonywanie i wykonywania autorskich praw zależnych oraz wszelkie autorskie prawa pokrewne do Dzieła oraz jego poszczególnych składników w szczególności na następujących polach eksploatacji:
  1. utrwalenie przy wykorzystaniu wszelkich znanych technik na wszelkich znanych nośnikach, co obejmuje w szczególności utrwalenie techniką analogową, cyfrową i optyczną na następujących nośnikach: kliszy fotograficznej, fotografii cyfrowej, CD, video CD, CD-I, CD-Plus, ulepszony CD, CD-I music, foto-CD-portfolio, CD-DA, EBG (elektroniczna książka graficzna), EBXA, CD-Rom, MD, dyskach laserowych, dyskach kart magnetycznych, DAT, DVD, DCC, fot-CD, CD-Rom-XA, dyskietkach komputerowych, chipach układu elektronicznego, MOD, MP3, CD-SD, HD-CD, HDTV, mini-dyskach, taśmach magnetycznych, kasetach,
  2. zwielokrotnienie i sprzedaż bez ograniczeń wszelkim znanymi technikami, co obejmuje w szczególności zwielokrotnienie następującymi technikami cyfrowymi, analogowymi i optycznymi: drukiem, na kliszy fotograficznej, drukiem offsetowym, drukiem folii samoprzylepnych, kalkomanią, nadrukami na materiałach, rysunek, grafika, malarstwo, fotografia cyfrowa, CD, video CD, CD-I, CD-Plus, ulepszony CD, CD-I music, foto-CD-portfolio, CD-DA, EBG (elektroniczna książka graficzna), EBXA, CD-Rom, MD, dyskach laserowych, dyskach kart magnetycznych, DAT, DVD, DCC, fot-CD, CD-Rom-XA, dyskietkach komputerowych, chipach układu elektronicznego, MOD, MP3, CD-SD, HD-CD, HDTV, mini-dyskach, taśmach magnetycznych, kasetach, w tym umieszczenie w telefonach komórkowych.
  3. wprowadzenie do obrotu,
  4. wielokrotne wprowadzenie do pamięci komputera, sieci komputerowej, w tym w szczególności Internetu, do baz danych, a także do pamięci wszelkiego innego rodzaju urządzeń elektronicznych,
  5. wielokrotne wprowadzanie do sieci multimedialnych,
  6. wielokrotne publiczne wykonanie albo publiczne odtworzenie, prawa do wielokrotnego łączenia z innymi utworami i artystycznym wykonaniem, występami, produkcjami, do użytku komercyjnego i niekomercyjnego, na nośnikach audiowizualnych, multimedialnych, kasetach, taśmach video, dyskach, chipach wszystkich formatów, procesów analogowych i cyfrowych, transmisji na żywo, za pośrednictwem ekranu, ekranów video, ekranów cyfrowych, plazmowych, telebimów, promieni laserowych, dla publiczności ograniczonej i nieograniczonej,
  7. wielokrotne wystawianie i wyświetlanie w kinach, teatrach, multikinach, multipleksach, miejscach użyteczności publicznej, na lotniskach, stacjach, w barach, pubach, restauracjach, sklepach, dyskotekach, halach, stadionach, pokazach otwartych i zamkniętych, wszelkiego rodzajach środkach transportu,
  8. najem,
  9. dzierżawa,
  10. inne formy zezwolenia na korzystanie np. franchising,
  11. wszelkie formy eksploatacji audiowizualnej, w tym: wielokrotne nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej przez stację naziemną, analogowo lub cyfrowo; wielokrotne nadanie za pośrednictwem satelity analogowego lub cyfrowego; wielokrotne równoczesne integralne nadanie utworu nadawanego przez inną organizację telewizyjną, analogowo lub cyfrowo, przy użyciu jakichkolwiek środków technicznych naziemnych lub satelitarnych, jak i przewodowych lub bezprzewodowych,
  12. eksploatację w internecie, na stronach www, odpłatnie lub nieodpłatnie, na zamówienie, za pośrednictwem łączy telefonicznych lub satelitarnych, przewodowych klub bezprzewodowych, technik cyfrowych lub analogowych,
  13. eksploatację przy wykorzystaniu multimedialnych platform cyfrowych,
  14. wykorzystanie do tworzenia innych utworów, w tym włączenia jako części innych utworów,
  15. oznaczanie wszelkich towarów i usług, w tym także zarejestrowanie jako znaku towarowego, usługowego, wzorów zdobniczych, a także innych dopuszczalnych prawem postaci znaków handlowych,
  16. używanie jako znaku handlowego, logo, nazwy czy jakiegokolwiek innego rodzaju oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę lub oferowane przez niego towary lub usługi,
  17. tworzenie wersji obcojęzycznych
  18. wykorzystanie we wszelkiego rodzaju działaniach reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w tym w zakresie marketingu bezpośredniego oraz interaktywnego, niezależnie od postaci, formy i pola eksploatacji, w tym w reklamie typu ATL (above-the-line) z wykorzystaniem medialnych środków oddziaływania (np. telewizja, prasa, tzw. outdoor - reklama zewnętrzna, internet) oraz BTL (below-the-line) z wykorzystaniem pozamedialnych środków oddziaływania (POS-y, stoiska wystawowe, wystawy sklepowego, stojaki, bannery, ulotki, itp.).
  1. Przeniesienie praw do Dzieła obejmować będzie wszystkie jego elementy, w szczególności oprawę graficzną, muzyczną, rozwiązania technologiczne, koncept i wszelkie inne materiały, kody źródłowe i instrumenty które służyły lub powstały w procesie produkcji Dzieła.
  2. Zamawiający uzyskiwać będzie prawa, o których mowa w Umowie, z chwilą przyjęcia Dzieła zgodnie z § 6.
  3. Wraz z uzyskaniem praw do Dzieła i jego poszczególnych części, Zamawiającemu przysługiwać będzie w pełnym zakresie wyłączne prawo do wykonywania zależnego prawa autorskiego do Dzieła, co obejmuje w szczególności prawo do wielokrotnej dystrybucji a także dokonywania opracowań oraz wszelkich zmian (w tym mających istotne znaczenie dla integralności i całokształtu dzieła) oraz do korzystania z opracowań Dzieła i jego poszczególnych części przez Zamawiającego według jego swobodnego uznania. Opracowanie, o którym mowa powyżej oznacza także wykorzystywanie poszczególnych elementów Dzieła w celu łączenia ich w całość w ramach nowego Dzieła oraz włączanie ich do nowego Dzieła.
  4. Wykonawca upoważnia Zamawiającego do wykonywania autorskich praw osobistych do utworów powstałych w wykonaniu niniejszej Umowy oraz zezwala na udostępnienie tych utworów anonimowo, tak aby poszczególni autorzy dzieł nie żądali od Zamawiającego ujawnienia swojego autorstwa ani nie wykonywali swoich praw osobistych w stosunku do Dzieł.
  5. Przeniesienie praw obejmować będzie prawo do korzystania i rozporządzania Dziełem na wymienionych polach eksploatacji w ust. 1 w kraju i za granicą w nieograniczonym czasie.

§ 3
Oświadczenia Wykonawcy

  1. Wykonawca gwarantuje i oświadcza, że jest w pełni uprawniony do zawarcia niniejszej umowy na określonych w niej warunkach oraz, że bierze na siebie odpowiedzialność dotyczącą zabezpieczenia wszelkich roszczeń osób trzecich mogących wyniknąć z przekazania Zamawiającemu praw określonych Umową. W przypadku skierowania z tego tytułu roszczeń przeciwko Zamawiającemu – Wykonawca zobowiązuje się do całkowitego zaspokojenia przedmiotowych roszczeń osób trzecich oraz zwolnienia Zamawiającego od obowiązku świadczeń z tego tytułu. Postanowienie zdania poprzedzającego stosuje się odpowiedniego do praw zależnych do Dzieła.
  2. Wykonawca oświadcza, że przysługiwać mu będą wyłączne autorskie prawa majątkowe do Dzieła i do jego poszczególnych elementów oraz, że ma prawo zawrzeć niniejszą bez jakichkolwiek ograniczeń, a w szczególności Wykonawca zapewnia, że Dzieło oraz jego poszczególne składniki nie będą obciążone prawami ani roszczeniami osób trzecich, a w szczególności, że zawarcie i wykonanie przez Wykonawcę niniejszej umowy nie wymaga żadnych zezwoleń osób trzecich.
  3. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za ujawnienie kompletnych i aktualnych danych osób autorsko uprawnionych i zobowiązuje się do zaspokojenia roszczeń tych osób w przypadkach ewentualnego ich pominięcia lub zniekształcenia danych.
  4. Wykonawca oświadcza, że do dnia zawarcia niniejszej Umowy nie udzielił licencji na korzystanie z Dzieła lub jego opracowania oraz, że takiej licencji nie udzieli na rzecz osób trzecich ani nie zawarł i nie zawrze innej podobnej umowy w przedmiocie niniejszej Umowy.
  5. Wykonawca oświadcza, że nie stworzył i nie stworzy opracowania Dzieła w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.06.90.631)
  6. Wykonanie przez Wykonawcę wszystkich jego obowiązków wynikających z Umowy nastąpi z należytą starannością odpowiednią dla wykonania Dzieła przy założeniu, że Wykonawca posiada wszystkie niezbędne kwalifikacje i umiejętności niezbędne do wykonania Dzieła.
  7. W przypadku naruszenia przez Wykonawcę postanowień § 3 ust.1-6 Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, po bezskutecznym upływie terminu wzywającego Wykonawcę do usunięcia naruszeń, a Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu otrzymane wynagrodzenie oraz zapłacić karę umowną w kwocie potrójnej wartości wynagrodzenia wskazanego w § 7 ust 1.
  8. W wypadku niewykonania Dzieła w terminie uzgodnionym przez Strony, Wykonawca będzie mógł zostać zobowiązany do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 5% (pięć procent) wartości przedmiotu zlecenia za każdy dzień zwłoki w przekazaniu Dzieła. Wysokość kary umownej może być potrącona względem Wynagrodzenia Wykonawcy. Skorzystanie z powyższego uprawnienia leży w gestii Zamawiającego.

§ 4
Nośniki

W ramach realizacji niniejszej umowy Wykonawca będzie przekazywał Dzieło Zamawiającemu w sposób każdorazowo ustalony przez Strony.

§ 5
Oświadczenia Zamawiającego

      Zamawiający oświadcza, iż ma prawo wezwać Wykonawcę do przekazania Zamawiającemu wszelkich materiałów, które mają związek z powstawaniem i produkcją Dzieła

§ 6
Przyjęcie Dzieła przez Zamawiającego

  1. Bezwzględny termin wykonania i sposób odbioru przez Zamawiającego Dzieła określony będzie każdorazowo przez Strony w Załączniku nr 1.
  2. Z chwilą przekazania Dzieła Zamawiającemu, następuje pełne i nie odwołalne przeniesienie wszelkich możliwych praw do Dzieła na Zamawiającego a Wykonawca oświadcza, że nie będzie rościć do Dzieła żadnych praw teraz i w przyszłości

§ 7
Wynagrodzenie

  1. Zamawiający, za prawidłowo wykonane i odebrane przez Zamawiającego Dzieło oraz przenieisenie praw do Dzieła o czym mowa w § 2 zobowiązuje się zapłacić kwotę wskazanym w Załączniku nr 1, na podstawie rachunku wystawionego przez Wykonawcę i doręczonego Zamawiającemu.
  2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje ponadto wszelkie świadczenia i wykonanie obowiązków Zamawiającego zawarte w niniejszej umowie co stanowi całkowite rozliczenie się Stron.
  3. Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie za korzystanie przez Zamawiającego z Dzieła lub jego poszczególnych części na każdym odrębnym polu eksploatacji.

§ 8
Okres trwania i rozwiązanie umowy.

  1. Umowa zostaje zawarta na czas wykonania Dzieła.
  2. Zamawiający może wypowiedzieć umowę za 7 dniowym okresem wypowiedzenia.

§ 9
Poufność i zakaz konkurencji

  1. Strony niniejszym zobowiązują się nie ujawniać osobom trzecim jakichkolwiek informacji dotyczących zawarcia oraz wykonywania niniejszej Umowy, a także wykonanego na jej podstawie Dzieła, a także jakichkolwiek innych informacji, które uzyskały przy wykonywaniu niniejszej Umowy. Zobowiązanie do poufności w stosunku do informacji, o których mowa powyżej, wiąże Strony przez czas nieoznaczony.
  2. Strony zobowiązują się, że dołożą w rozsądnym zakresie wszelkich starań w celu uniemożliwienia wykorzystania lub ujawnienia informacji, o których mowa powyżej, bez uprzedniej zgody drugiej Strony.
  3. Zobowiązanie do zachowania poufności nie stoi na przeszkodzie ujawnieniu informacji na uprawnione żądanie sądu lub organu administracji.
  4. Zobowiązanie do zachowania poufności nie stoi na przeszkodzie udostępnianiu informacji objętych poufnością upoważnionym na piśmie pracownikom Stron w zakresie uzasadnionym konkretną potrzebą uzgodnioną między stronami.
  5. Strona poszkodowana ma dodatkowo prawo dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych ponad wysokość otrzymanej kary umownej.
  6. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego § 9 , Strona naruszająca zapłaci drugiej Stronie karę umowną w wysokości 50 000,00 PLN (pięćdziesiąt tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia.

§ 10
Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie zmiany treści niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. W sprawach nieuregulowanych przedmiotową umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  3. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów mogących wyniknąć z niniejszej umowy będzie Sąd właściwy dla Zamawiającego.
  4. W sytuacji, gdy kary umowne, przewidziane w umowie, nie pokrywają szkody, Zamawiającemu przysługuje prawo żądania odszkodowania na zasadach ogólnych.
  5. Wszystkie załączniki stanowią integralną część umowy.
  6. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
  7. Umowa wchodzi w życie w dniu zawarcia.
0

Dużo tego. Do których punktów konkretnie masz wątpliwości?

0

Może, źle to rozumiem, ale:

Każdorazowo finalnym etapem wykonania Dzieła będzie ostateczna akceptacja i przyjęcie Dzieła przez Zamawiającego, co oznacza, że Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania wszelkich koniecznych modyfikacji Dzieła do momentu jego końcowej akceptacji i odbioru przez Zamawiającego. Wszelkie przedmiotowe zmiany wchodzą w zakres wynagrodzenia wskazanego w § 7 niniejszej Umowy.

...

**
W wypadku niewykonania Dzieła w terminie uzgodnionym przez Strony, Wykonawca będzie mógł zostać zobowiązany do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 5% (pięć procent) wartości przedmiotu zlecenia za każdy dzień zwłoki w przekazaniu Dzieła. Wysokość kary umownej może być potrącona względem Wynagrodzenia Wykonawcy.**

Znaczy ostateczny odbiór zależy od zamawiającego, ale za każdy dzień zwłoki może naliczać karę. W każdym momencie, może dorzucić modyfikację bez zmiany wynagrodzenia za dzieło.

W przypadku wystąpienia wad w Dziele po dokonaniu jego odbioru przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia przedmiotowych wad w okresie 24 godzin od momentu ich zgłoszenia lub wykrycia przez jakąkolwiek ze Stron.

Czyli jak oddam program, a wykryty zostanie jakiś błąd nieważne w jakim okresie po oddaniu to mam 24 godziny na usunięcie go, inaczej pewnie kary.

0

Ja takiej umowy bym nie podpisał. Od razu mówię, że nie analizowałem jej dogłębnie tylko rzuciłem okiem. Primo 5% kary za 1 dzień zwłoki to przesada (0,5% to może OK) i brakuje zwrotu np. ", ale nie więcej niż 20% całkowitej wartości zlecenia". Trzymając się literalnie umowy to gdybyś spóźnił się z oddaniem dzieła o 30 dni to jeszcze musiałbyś dopłacić zamawiającemu. Secundo umowa nie traktuje dwóch stron umowy równo i moim zdaniem jest to wada prawna tej umowy. Tobie grożą kary w kilku punktach, ale nie widzę żadnej, którą miałby zapłacić zamawiający gdyby zrezygnował z przyjęcia dzieła. Poza tym skoro takie są duże kary to może jeszcze coś dodać o "działaniu siły wyższej' i zdarzeniach losowych przez które umowa nie mogłaby być zrealizowana bo co będzie jak wylądujesz np. w szpitalu na 2 tygodnie. A na koniec jeszcze dwie sprawy. Gwarancja na produkt, bo nie ma o niej słowa w umowie zobacz http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/172355-rekojmia-gwarancja-miedzy-przedsiebiorstwami.html oraz sprawa ewentualnego użycia fragmentów kodu/funkcji/modułów w innych Twoich programach.

0

Pardon to chyba jest fragment o gwarancji " W przypadku wystąpienia wad w Dziele po dokonaniu jego odbioru przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia przedmiotowych wad w okresie 24 godzin od momentu ich zgłoszenia lub wykrycia przez jakąkolwiek ze Stron." - ale czy te wady masz usuwać dożywotnio? :). Poza tym 24 godziny to może w umowie B2B jest dobre tu jako osoba fizyczna nie zgodziłbym się na mniej niż 3 dni robocze choć wolałbym 7. Inna sprawa czy wady mają być usuwane zdalnie czy na miejscu u klienta bo to też wpływa na wartość umowy.

0

Moja ogólna rada idź do prawnika po poradę, ale szukaj takiego co specjalizuje się w prawach autorskich. To są dość poważne sprawy i czasami lepiej wysupłać kilka złoty niż później bujać się z taka umową.

0

wg mnie pierwsza sprawa i PODSTAWOWA to DOKŁADNA specyfikacja, łącznie z wyglądem każdego jednego okna i opisem działania tak aby zleceniodawca nie miał pola do popisu jeśli chodzi o "a bo tu miało być inaczej". Druga sprawa to gwarancja na 12 miesięcy i koniec. Każdy znaleziony błąd po tym okresie dodatkowo płatne i koniec. Następnie zapis, że po odbiorze przez zleceniodawce ŻADNE poprawki nie będące błędami nie są robione bez dodatkowej opłaty, ustalanej za każdym razem oddzielnie. O innych sprawach napisano wyżej.

No i kwestia równie ważna - wynagrodzenie. Za zrzeczenie się praw, zapewne przekazanie źródeł i gotowość do reakcji w ciągu 24h musiała by być naprawdę duże.

Chociaż ze względu na ten zapis

  1. Każdorazowo finalnym etapem wykonania Dzieła będzie ostateczna akceptacja i przyjęcie Dzieła przez Zamawiającego, co oznacza, że Wykonawca zobowiązany będzie do  dokonania wszelkich koniecznych modyfikacji Dzieła do momentu jego końcowej akceptacji i odbioru przez Zamawiającego. Wszelkie przedmiotowe zmiany  wchodzą w zakres wynagrodzenia wskazanego w § 7 niniejszej Umowy.
    

nie wiem czy sam bym to podpisał. Niby jest specyfikacja, ale ten fragment można zinterpretować (a pewnie dobry prawnik tak by to zrobił) tak, że zamawiający może zamówić dom, a jak przyjdzie do "ostatecznej akceptacji" to będzie miał pretensje, że nie jeździ min 250km/h

1

Do takiej umowy powinny być dołączone bardzo szczegółowo sprecyzowane wymagania, bo inaczej nie uwolnisz się od takiego człowieka - tu mi popraw, tamto mi usuń, a tu jeszcze dodaj i musisz to wszystko zrobić, bo zadeklarowałeś to w umowie, którą podpisałeś.

0

TL;DR Zależy z kim podpisujesz umowę. Też podpisywałem w trakcie studiów umowy, w których było mnóstwo obwarowań i formalizmów, a w praktyce ludzie byli spoko i firma także. Nikt by mi problemów bez powodów nie robił nawet, gdy w umowie byłyby zapiski o jakichś sądach i raportach. Jeśli ufasz ludziom, z którymi podpisujesz dokumenty, to nie ma się czym przejmować. Sporo takich umów, to zwykła biurokracja i papierologia. Jeśli nie masz zaufania do osoby/firmy, z którą podpisujesz umowę, to możesz skonsultować tę umowę z prawnikiem.

1

Jesli Ty masz ufac firmie, to dlaczego firma nie moze ufac Tobie? Moze okazac zaufanie np. nie wstawiajac takich zapisow w umowie...
Nie ma co jechac na zaufaniu, niejeden juz sie zdziwil.

0
mućka_ napisał(a):

Jesli Ty masz ufac firmie, to dlaczego firma nie moze ufac Tobie? Moze okazac zaufanie np. nie wstawiajac takich zapisow w umowie...
Nie ma co jechac na zaufaniu, niejeden juz sie zdziwil.

Oczywiście. Przezorny zawsze ubezpieczony. Piszę po prostu na podstawie swoich doświadczeń. W zasadzie miałem do czynienia z dwoma kontrastowymi sytuacjami.
W jednej małej kilkuosobowej firmie miałem porządną umowę o pracę, a spóźniali się z wynagrodzeniem prawie miesiąc. Byłem wtedy mało doświadczony i na 3 roku studiów, stąd wynikała moja wyrozumiałość. Teraz bym zaczekał tydzień zamiast miesiąca i się zwolnił. Potem musiałem ich straszyć paragrafami, żeby wypłacili mi zaległe wynagrodzenie. W końcu to zrobili, ale musiałem im powysyłać trochę maili i pism. W innej, większej firmie miałem umowę o dzieło ze względu na fakt bycia studentem i kasę miałem zawsze na czas - co do dnia. Wszystko elegancko i bez problemów. Nabranie zaufania w tym drugim przypadku zajęło mi trochę czasu, ale zgodzę się z tym, że nie miałem go na początku.

1

Nie podpisuj tego.
Najlepiej pożegnaj klienta, bo skoro proponuje taką umowę, to nawet jeśli ją skorygujesz może próbować znaleźć w niej kruczki - a te trudno będzie znaleźć.

Szczerze mówiąc nie wiem skąd ludzie biorą takie szablony, chyba od prawników (którzy chcą dorobić na rozprawach sądowych).
1. Zamawiający zamawia ,a Wykonawca zobowiązuje się wykonać prace w ramach projektu szczegółowo opisanym w Załączniku nr 1 zgodnie z zaleceniami Zamawiającego. Wszelkie działania prowadzić winny do finalizacji projektu rozumianej jako Dzieło gotowe do odbioru przez Zamawiającego
(czyli jeśli pójdziesz na lunch to umowa może zostać zerwana)

2. Każdorazowo finalnym etapem wykonania Dzieła będzie ostateczna akceptacja i przyjęcie Dzieła przez Zamawiającego, co oznacza, że Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania wszelkich koniecznych modyfikacji Dzieła do momentu jego końcowej akceptacji i odbioru przez Zamawiającego. Wszelkie przedmiotowe zmiany wchodzą w zakres wynagrodzenia wskazanego w § 7 niniejszej Umowy.
(co oznacza "wszelkich koniecznych"? przykład: klient napisał że chce to w Javie, po czym jego dyrektor IT po wykonaniu stwierdza że oni obsługują tylko .NET, więc musisz to przepisać na .NET, inny: okazuje się że klient pod hasłem "elastyczny interfejs" rozumiał obsługę smartfonów)

3. W przypadku wystąpienia wad w Dziele po dokonaniu jego odbioru przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia przedmiotowych wad w okresie 24 godzin od momentu ich zgłoszenia lub wykrycia przez jakąkolwiek ze Stron.
(dobre jeśli możesz dostarczyć ZAWSZE poprawkę w ciągu 24 godzin, gorzej, jeśli dostaniesz ich do zrobienia 20 naraz)

§ 2
Przeniesienie praw
(tutaj (2.1.2) masz przekazanie prawa do odsprzedaży i akceptacja wyłączności (2.4) - nie będziesz mógł wykorzystywać stworzonego oprogramowania w przyszłości w innej formie lub nawet w części

2. Przeniesienie praw do Dzieła obejmować będzie wszystkie jego elementy, w szczególności oprawę graficzną, muzyczną, rozwiązania technologiczne, koncept i wszelkie inne materiały, kody źródłowe i instrumenty które służyły lub powstały w procesie produkcji Dzieła.
(tutaj można to odczytać jako przeniesienie praw do kompilatora / IDE, systemu operacyjnego i książek)

3. Zamawiający uzyskiwać będzie prawa, o których mowa w Umowie, z chwilą przyjęcia Dzieła zgodnie z § 6.
(zamawiający uzyskuje prawa bez akceptacji utworu - może nie zapłacić)

*8. W wypadku niewykonania Dzieła w terminie uzgodnionym przez Strony, Wykonawca będzie mógł zostać zobowiązany do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 5% (pięć procent) wartości przedmiotu zlecenia za każdy dzień zwłoki w przekazaniu Dzieła. Wysokość kary umownej może być potrącona względem Wynagrodzenia Wykonawcy. Skorzystanie z powyższego uprawnienia leży w gestii Zamawiającego. *
(stawka za duża, nie jest podane z czego może wynikać zwłoka - a co jeśli Zamawiający był nieosiągalny?)

Na tym zakończyłem czytanie. Do analizy reszty wystarczy po prostu trochę wyobraźni (ew. pesymizmu).

0

Dzięki za wypowiedzi, takiej umowy oczywiście nie podpisałem. Szczególnie, że przed dostaniem tej umowy uzgodniłem kwotę za miesiąc pracy, a nie na konkretne dzieło, oraz że będę pracował w zespole. Zaproponowałem umowę na zlecenie z stawką godzinową, chociaż straciłem trochę zaufanie do tej firmy po tym jak podtykają mi taką umowę.

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0