[JAVA]Wyświetlenie panelu w Javie

0

mam problem - mam menu, a w nim 4 pozycje, orpgramowalem pozycje udanie, ale teraz mam nowy problem. Nie wiem dlaczego nie wyswietla mi panela, ktory jest wywolywany z menu :( w tutkach i kursach nie moge znalezc odpowiedzi.
Wklejam kod aby bylo wiadomo o co chodzi:
[code]import java.awt.;
import java.awt.event.
;
import javax.swing.JMenu;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JMenuItem;
import javax.swing.JCheckBoxMenuItem;
import javax.swing.JRadioButtonMenuItem;
import javax.swing.ButtonGroup;
import javax.swing.JMenuBar;
import javax.swing.KeyStroke;
import javax.swing.ImageIcon;

import javax.swing.JPanel;
import javax.swing.JTextArea;
import javax.swing.JScrollPane;
import javax.swing.JFrame;

public class Swing_Menu implements ActionListener {

<b>JPanel panel = new JPanel();</b>
String nazwa_przycisku1=new String("Button1");	
JButton przycisk1 = new JButton(nazwa_przycisku1);
String nazwa_przycisku2=new String("Button2");	
JButton przycisk2 = new JButton(nazwa_przycisku2);
String nazwa_przycisku3=new String("Button3");	
JButton przycisk3 = new JButton(nazwa_przycisku3);
String nazwa_przycisku4=new String("Button4");	
JButton przycisk4 = new JButton(nazwa_przycisku4);
String nazwa_przycisku5=new String("Button5");	
JButton przycisk5 = new JButton(nazwa_przycisku5);
String nazwa_przycisku6=new String("Button6");	
JButton przycisk6 = new JButton(nazwa_przycisku6);
JButton ok=new JButton("OK");

public JMenuBar createMenuBar() {
JMenuBar menuBar;
JMenu menu, submenu;
JMenuItem menuItem;
JRadioButtonMenuItem rbMenuItem;
JCheckBoxMenuItem cbMenuItem;

    //Create the menu bar.
    menuBar = new JMenuBar();

    //Build the first menu.
    menu = new JMenu("Layers");
    menu.setMnemonic(KeyEvent.VK_A);
    menuBar.add(menu);

    
//a group of JMenuItems
    menuItem = new JMenuItem("FlowLayout",KeyEvent.VK_F);
    menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_1, ActionEvent.ALT_MASK));
    menuItem.addActionListener(this);
menu.add(menuItem);

    menuItem = new JMenuItem("BorderLayout",KeyEvent.VK_F);
    menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_2, ActionEvent.ALT_MASK));
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(menuItem);

menu.addSeparator();        

menuItem = new JMenuItem("GridLayout",KeyEvent.VK_R);
    menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_3, ActionEvent.ALT_MASK));
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(menuItem);

    menuItem = new JMenuItem("GridBagLayout",KeyEvent.VK_I);
    menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_4, ActionEvent.ALT_MASK));
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(menuItem);

    
//menu 2
menu = new JMenu("Kolor tla");
    menu.setMnemonic(KeyEvent.VK_K);
    menuBar.add(menu);


//checkboxy w menu
    cbMenuItem = new JCheckBoxMenuItem("Zielony");
    cbMenuItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_Z);
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(cbMenuItem);

    cbMenuItem = new JCheckBoxMenuItem("Czerwony");
    cbMenuItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_C);
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(cbMenuItem);

    cbMenuItem = new JCheckBoxMenuItem("Niebieski");
    cbMenuItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_N);
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(cbMenuItem);


//menu 3
menu = new JMenu("Pomoc");
    menu.setMnemonic(KeyEvent.VK_P);
    menuBar.add(menu);	

ImageIcon icon = createImageIcon("images/middle.gif");
    menuItem = new JMenuItem(" ",icon);
    menuItem.addActionListener(this);
    menu.add(menuItem);


    return menuBar;

}

void flow()
{
panel.setLayout(new FlowLayout());
panel.removeAll();
panel.add(przycisk1);
panel.add(przycisk2);
panel.add(przycisk3);
panel.add(przycisk4);
panel.add(przycisk5);
panel.add(przycisk6);
panel.validate();
panel.repaint();
}

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
String sCommand = e.getActionCommand();

  • String znak = sCommand.substring(0,1); * pobranie 1 znaku tekstu
    // String znak2 = sCommand.substring(6,7);
    if (sCommand.equals("FlowLayout")) { flow(); }
    if (sCommand.equals("BorderLayout")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("GridLayout")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("GridBagLayout")) {System.exit(0); }

    if (sCommand.equals("Zielony")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("Czerwony")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("Niebieski")) {System.exit(0); }

    if (sCommand.equals(" ")) {System.exit(0); }

}

protected static ImageIcon createImageIcon(String path) {
java.net.URL imgURL = Swing_Menu.class.getResource(path);
if (imgURL != null) {
return new ImageIcon(imgURL);
} else {
System.err.println("Couldn't find file: " + path);
return null;
}
}

private static void PokazGUI() {

    JFrame.setDefaultLookAndFeelDecorated(true);

    //Ustawienie okna
    JFrame okno = new JFrame("Menusy");
    okno.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);


Swing_Menu pokaz = new Swing_Menu();
    okno.setJMenuBar(pokaz.createMenuBar());



    //Wyswietl
    okno.setSize(450, 260);
    okno.setVisible(true);
}

public static void main(String[] args) {
    javax.swing.SwingUtilities.invokeLater(new Runnable() {
        public void run() {
            PokazGUI();
        }
    });
}

}[/code]

pogrubilem kod, ktory odpowiada za wyswietlenie okna z przyciskami. Czy ktos wie gdzie tkwi moj blad? z gory dziekuje za odpowiedz!!!

0

To powinno zadziałać (u mnie działa :P)

getContentPane().setLayout(new FlowLayout()); // o ile this to forma, w której layout chcesz zmienić
repaint();

pzdr,

y.

0

w którym miejscu kodu mam to wklepać? Może mam coś nie tak w tym miejscu, czyli gdzie wywoluje flow:
[code]public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
String sCommand = e.getActionCommand();

  • String znak = sCommand.substring(0,1); * pobranie 1 znaku tekstu
    // String znak2 = sCommand.substring(6,7);
    if (sCommand.equals("FlowLayout")) { flow(); }
    if (sCommand.equals("BorderLayout")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("GridLayout")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("GridBagLayout")) {System.exit(0); }

    if (sCommand.equals("Zielony")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("Czerwony")) {System.exit(0); }
    if (sCommand.equals("Niebieski")) {System.exit(0); }

    if (sCommand.equals(" ")) {System.exit(0); }

}[/code]
a nie przeszkadza to, ze panel programu nazywa sie u mnie "okno" a przyciski chce wyswietlic w panelu "panel"??
Najlepiej byłoby wklejenie mojego kodu z poprawką.

Program ma wyglądać tak - uruchamiamy program - mamy pusty panel, gdy wybieramy z menu "FlowLayout" to pokazuje sie panel z przyciskami, gdy wybieramy "BorderLayout" pojawia sie w tym miejscy inny panel itd. itp. Kompilator w kodzie, ktory wkleilem nie widzi bledu, wiec moze problem tkwi w wywolaniu??

0

Musisz dodać panel do głównego okienka i to wszystko. Później tylko zmieniasz layout panelu. Layouty działają mniej więcej tak jakbyś miał tabelę i w każdej komórce tabeli wstawiał nową tabelę lub zależnie od rodzaju komórki (layoutu) dodawał komponenty, np. z boku, na górnym pasku, w centrum, na lewo od wstawionego komponentu itd.

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class SwingMenu implements ActionListener {

    JPanel panel = new JPanel();

    JLabel layoutName = new JLabel();

    String nazwa_przycisku1 = new String("Button1");

    JButton przycisk1 = new JButton(nazwa_przycisku1);

    String nazwa_przycisku2 = new String("Button2");

    JButton przycisk2 = new JButton(nazwa_przycisku2);

    String nazwa_przycisku3 = new String("Button3");

    JButton przycisk3 = new JButton(nazwa_przycisku3);

    String nazwa_przycisku4 = new String("Button4");

    JButton przycisk4 = new JButton(nazwa_przycisku4);

    String nazwa_przycisku5 = new String("Button5");

    JButton przycisk5 = new JButton(nazwa_przycisku5);

    String nazwa_przycisku6 = new String("Button6");

    JButton przycisk6 = new JButton(nazwa_przycisku6);

    JButton ok = new JButton("OK");

    public JMenuBar createMenuBar() {
        JMenuBar menuBar;
        JMenu menu, submenu;
        JMenuItem menuItem;
        JRadioButtonMenuItem rbMenuItem;
        JCheckBoxMenuItem cbMenuItem;

        //Create the menu bar.
        menuBar = new JMenuBar();

        //Build the first menu.
        menu = new JMenu("Layers");
        menu.setMnemonic(KeyEvent.VK_A);
        menuBar.add(menu);

        //a group of JMenuItems
        menuItem = new JMenuItem("FlowLayout", KeyEvent.VK_F);
        menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_1,
                ActionEvent.ALT_MASK));
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(menuItem);

        menuItem = new JMenuItem("BorderLayout", KeyEvent.VK_F);
        menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_2,
                ActionEvent.ALT_MASK));
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(menuItem);

        menu.addSeparator();

        menuItem = new JMenuItem("GridLayout", KeyEvent.VK_R);
        menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_3,
                ActionEvent.ALT_MASK));
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(menuItem);

        menuItem = new JMenuItem("GridBagLayout", KeyEvent.VK_I);
        menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke(KeyEvent.VK_4,
                ActionEvent.ALT_MASK));
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(menuItem);

        //menu 2
        menu = new JMenu("Kolor tla");
        menu.setMnemonic(KeyEvent.VK_K);
        menuBar.add(menu);

        //checkboxy w menu
        cbMenuItem = new JCheckBoxMenuItem("Zielony");
        cbMenuItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_Z);
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(cbMenuItem);

        cbMenuItem = new JCheckBoxMenuItem("Czerwony");
        cbMenuItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_C);
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(cbMenuItem);

        cbMenuItem = new JCheckBoxMenuItem("Niebieski");
        cbMenuItem.setMnemonic(KeyEvent.VK_N);
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(cbMenuItem);

        //menu 3
        menu = new JMenu("Pomoc");
        menu.setMnemonic(KeyEvent.VK_P);
        menuBar.add(menu);

        ImageIcon icon = createImageIcon("images/middle.gif");
        menuItem = new JMenuItem(" ", icon);
        menuItem.addActionListener(this);
        menu.add(menuItem);

        panel.add(przycisk1);
        panel.add(przycisk2);
        panel.add(przycisk3);
        panel.add(przycisk4);
        panel.add(przycisk5);
        panel.add(layoutName); // będzie pokazywać nazwę bieżącego layoutu
        return menuBar;

    }

    void flow() {
        panel.setLayout(new FlowLayout());
        panel.validate();
        layoutName.setText("FlowLayout");
        panel.repaint();
    }

    void gridbag() {
        panel.setLayout(new GridBagLayout());
        layoutName.setText("GridBag");
        panel.validate();
        panel.repaint();
    }

    void grid() {
        panel.setLayout(new GridLayout(2, 2)); // 2 wierszex2 kolumny
        layoutName.setText("Grid");
        panel.validate();
        panel.repaint();
    }

    public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        String sCommand = e.getActionCommand();
        // String znak = sCommand.substring(0,1); // pobranie 1 znaku tekstu
        // String znak2 = sCommand.substring(6,7);
        if (sCommand.equals("FlowLayout")) {
            flow();
        }
        if (sCommand.equals("BorderLayout")) {
            System.exit(0);
        }
        if (sCommand.equals("GridLayout")) {
            grid();
        }
        if (sCommand.equals("GridBagLayout")) {
            gridbag();
        }

        if (sCommand.equals("Zielony")) {
            System.exit(0);
        }
        if (sCommand.equals("Czerwony")) {
            System.exit(0);
        }
        if (sCommand.equals("Niebieski")) {
            System.exit(0);
        }

        if (sCommand.equals(" ")) {
            System.exit(0);
        }

    }

    protected static ImageIcon createImageIcon(String path) {
        java.net.URL imgURL = SwingMenu.class.getResource(path);
        if (imgURL != null) {
            return new ImageIcon(imgURL);
        } else {
            System.err.println("Couldn't find file: " + path);
            return null;
        }
    }

    public SwingMenu() {

        JFrame.setDefaultLookAndFeelDecorated(true);

        //Ustawienie okna
        JFrame okno = new JFrame("Menusy");
        okno.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

        // dodajemy menu i panel
        okno.getContentPane().add(createMenuBar(), BorderLayout.NORTH);
        okno.getContentPane().add(panel, BorderLayout.CENTER);

        //Wyswietl
        okno.setSize(450, 260);
        okno.setVisible(true);
    }

    public static void main(String[] args) {
        new SwingMenu();
    }
}

pzdr,

y.

0

dzieki!! jesteś wielki!! to wlasnie dzieki takim osobom jak Ty kazde forum na sens!! a czlowiek nie zniecheca sie do nauki jezyka programowania!!
AVE!!
jak bede mial jakis problem to bede wiedzial, kto mi pomoze :)
pozdrowionka!!!!!!!

0

Nie tworze nowego tematu bo mój problem jest podobny.
Męcze się już troche i juz zaczynam siepoddawać.
Z góry dzięki za pomoc .

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;
import java.lang.Math;
import javax.swing.*;



public class tic_tac_toe extends Applet implements ActionListener {  //dziedziczy z klasy Applet, implementuje nasłuch ActionListener
  String user = "O";   //zmienna string pod którą znajduje się stan gry
    Button jButton1 = new Button();  // przyciski 
    Button jButton2 = new Button();
    Button jButton3 = new Button();
    Button jButton4 = new Button();
    Button jButton5 = new Button();
    Button jButton6 = new Button();
    Button jButton7 = new Button();
    Button jButton8 = new Button();
    Button jButton9 = new Button();
    Button jButtonwe = new Button("Nowa Gra"); //przycisk do rozpoczęcia gry od początku
// stworzenie panelu
    <b>Panel gridLayoutPanel();  // tu coś żle</b>
    
        {
        Panel panel = new Panel();
        panel.setLayout(new GridLayout(3,3)); //plansza ma 3 kolumny i 3 wiersze
   panel.add(jButton1); panel.add(jButton2); panel.add(jButton3); //dodanie przycisków do planszy
   panel.add(jButton4); panel.add(jButton5); panel.add(jButton6);
   panel.add(jButton7); panel.add(jButton8); panel.add(jButton9);
   <b>return panel; //tu coś zle</b>
    }
    public void paint(Graphics g) // metoda paint()
	{
  	g.drawString(user, 140, 70); // wyświetlenie stanu gry
       g.drawString("Stan gry/kolej:", 40, 70); // opis do stanu gry
	}

    public void init() { //inicjalizacja apletu

        Panel panel = gridLayoutPanel(); // załadowanie planszy  
        setLayout(new BorderLayout());
        add("South",panel); // plansza na dole ma byc
        jButton1.addActionListener(this); // ustawianie przycisku jako nasłuchującego
        jButton2.addActionListener(this);
        jButton3.addActionListener(this);
        jButton4.addActionListener(this);
        jButton5.addActionListener(this);
        jButton6.addActionListener(this);
        jButton7.addActionListener(this);
        jButton8.addActionListener(this);
        jButton9.addActionListener(this);
    add("North",jButtonwe); // dodanie przycisku nowa gra u góry
    jButtonwe.addActionListener(this);
    }

        public void actionPerformed(ActionEvent e) { // metoda obsługująca naciskanie przycisków
            if(e.getSource() instanceof Button)
{                                                               //pobieranie etykiety naciśniętego przycisku
        System.out.println(((Button)e.getSource()).getLabel());
 if (((Button)e.getSource()).getLabel()=="" &&  user == "X") {  // pętla: jeśli brak napisu na buttonie, a gracz to X wtedy...
((Button)e.getSource()).setLabel("X");       // napisz na przycisku X
user = "O"; // zmień gracza na O
 repaint(); } // przerysuj aby wyświetlic stan gry

if (((Button)e.getSource()).getLabel()=="" &&  user == "O") { // patrz wyżej
((Button)e.getSource()).setLabel("O");
user = "X";
repaint(); }

        if (((Button)e.getSource()).getLabel()=="Nowa Gra") { // obsługa przycisku Nowa Gra
       jButton1.setLabel(""); jButton2.setLabel(""); jButton3.setLabel(""); jButton4.setLabel(""); //ustawia wszystkie właściwości
       jButton5.setLabel(""); jButton6.setLabel(""); jButton7.setLabel(""); jButton8.setLabel(""); //na takie jakie były na poczatku
       jButton9.setLabel("");
       user = "O"; repaint(); // przerysuje aby pokazac aktualny stan gry
        }
 if (jButton1.getLabel() == "X" && jButton2.getLabel() == "X" && jButton3.getLabel() == "X") { // jesli przyciski b1,b2,b3 są krzyki to...
    user = "wygrał X"; repaint(); // to wygrał x i przerysuj aby wyswietlic aktualny stan gry
  }  else // w przeciwnym wypadku...
    if (jButton4.getLabel() == "X" && jButton5.getLabel() == "X" && jButton6.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();     // analogicznie do wyżej sprawdzane są wszystkie możliwości gdzie ktoś może wygrac
    }  else
    if (jButton7.getLabel() == "X" && jButton8.getLabel() == "X" && jButton9.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();
    }  else;
    if (jButton1.getLabel() == "X" && jButton5.getLabel() == "X" && jButton9.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();
    }  else
    if (jButton3.getLabel() == "X" && jButton5.getLabel() == "X" && jButton7.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();
    }  else
    if (jButton1.getLabel() == "X" && jButton4.getLabel() == "X" && jButton7.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();
    }  else
    if (jButton2.getLabel() == "X" && jButton5.getLabel() == "X" && jButton8.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();
    }  else
    if (jButton3.getLabel() == "X" && jButton6.getLabel() == "X" && jButton9.getLabel() == "X") {
    user = "wygrał X"; repaint();
    }  else

    if (jButton1.getLabel() == "O" &&  jButton2.getLabel() == "O" && jButton3.getLabel() == "O") {
;user = "wygrało O"; repaint();
}  else
   if (jButton4.getLabel() == "O" && jButton5.getLabel() == "O" && jButton6.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint();
    }  else
   if (jButton7.getLabel() == "O" && jButton8.getLabel() == "O" && jButton9.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint();
    }  else
    if (jButton1.getLabel() == "O" && jButton5.getLabel() == "O" &&  jButton9.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint();
    }  else
    if (jButton3.getLabel() == "O" && jButton5.getLabel() == "O" && jButton7.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint();
    }  else
    if ( jButton1.getLabel() == "O" && jButton4.getLabel() == "O" && jButton7.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint();
    }
          else
    if ( jButton2.getLabel() == "O" && jButton5.getLabel() == "O" &&  jButton8.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint(); }
    else
    if ( jButton3.getLabel() == "O" &&  jButton6.getLabel() == "O" && jButton9.getLabel() == "O") {
    user = "wygrało O"; repaint();

    } else if // w przeciwnym wypadku jeśli...
        ( jButton1.getLabel() != "" &&  jButton2.getLabel() != "" && jButton3.getLabel() != "" &&
      jButton4.getLabel() != "" && jButton5.getLabel() != "" &&  jButton6.getLabel() != "" &&
      jButton7.getLabel() != "" && jButton8.getLabel() != "" &&  jButton9.getLabel() != "")
 // jeśli nie ma przycisku bez napisu a nikt nie wygrał to
    { user ="REMIS !!!"; repaint(); // stan gry na Remis i przerysuj

    }
          }
}
}

0

Panel gridLayoutPanel()

    {
    Panel panel = new Panel();
    panel.setLayout(new GridLayout(3,3)); //plansza ma 3 kolumny i 3 wiersze

panel.add(jButton1); panel.add(jButton2); panel.add(jButton3); //dodanie przycisków do planszy
panel.add(jButton4); panel.add(jButton5); panel.add(jButton6);
panel.add(jButton7); panel.add(jButton8); panel.add(jButton9);
return panel;
}

Panel gridLayoutPanel(); <-- dałeś ŚREDNIK!! ;)

0

średnik - ale mi wstyd.
Myśle że wzieło się to stąd że za każdym razem jak otworze projekt w realj to cały kod jest czerwony i musze wykonać jakiś ruch w każdej linijce żeby kod był w dpowiednich kolorach . A tym ruchem jest wstawienie i skasownie średnika :) Może ktos wie co to może być . Problem jest tylko w realj w jcreator jest dobrze.

Kompilacja zakończona sukcesem lecz i wyskakuje takie cos. Jak temu zaradzić ?

java.lang. NoClassDefFoundError : tic_tac_toe
Exception in thread "main" Exit code: 1
There were errors

0

a kiedy ci to wyskakuje??
kiedy chcesz odpalić applet w przeglądarce??
bo np. ie ma duże problemy z odpalaniem appletów, jeśli korzystasz z jego vm a nie z jre suna
w innych przeglądarkach jest spoko

0

Jeżeli robie jakiś lamerski błąd to prosze mnie naprostować . Robiłem to w oparci o kod gry "układanka cyferek od 1 do 9" oraz algorytm kółko i krzyżyk ściągnięty z netu.
W ten sposób próbuje sie nauczyć . Do tej pory mam za sobą kilka prostych programów obliczeniowych w c++ i jakoś mi szło . No nie wiem może od razu poszedłem na zbyt głęboka wode ale teraz to mi nieda spokoju.

Kompiluje to w realj to. Ma działać jako samodzielna aplikacja , nie w przeglądrce .
Program się kompiluje lecznie chce się odpalić i wyskakuje taki właśnie komunikat.

Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc.

0

Czy aby na pewno masz OK zainstalowane??
tzn np. jdk (dodane classpath do systemu), chociaż jak ci kompiluje do class tzn że chyba OK

Sprawdź ten adres. Może tam znajdziesz odpowiedź:

http://www.yourek.org/errors/NoClassDefFoundError.html

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1