Bibliteka graficzna?

0

Jaką biblitekę graficzną możecie polecić dla początkującej osoby w javie ? (niekoniecznie w programowaniu) Jakiś OpenGL? czy coś innego co nie jest trudne do nauki a daje satysfakcje z efektów- nawet najprostszych?

1

Jeśli chcesz osiągnąć szybko efekty, a nie chcesz pisać podstawowych rzeczy w aplikacji (nawet wspierając się innymi bibliotekami), to OpenGL sobie na razie odpuść. Zanim zacząłbyś pisać grę, musiałbyś napisać jakąś klasę do ładowania i rysowania tekstur, przydałaby Ci się klasa Vectora.

Nie wiem jak przebiegałoby tworzenie gry w czystej Javie, bo tego nie robiłem, podejrzewam, że nie lepiej.

Zainteresuj się jakimś silnikiem/frameworkiem dedykowanym do 2D. Może Slick 2D by styknął... http://slick.ninjacave.com/
Sam robię w LWJGL, ze Slickiem tylko odpalam dźwięki, ale do tych technologii się dobierałem mając już sporo doświadczeń z OpenGL.

0

Dzięki, ale teraz powiedz mi którą zacząć ? LWJGL może? W każdym razie muszę napisac prostą grę 2D i nie mam pojęcia na razie w czym.

0

Czy naprawdę potrzebujesz, żebym wybrał za Ciebie?

Dałem Ci wskazówki na temat LWJGL i otoczenia, decyzja zależy od Twoich umiejętności i zaangażowania. Sam wiesz najlepiej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1