Witam ponownie

Słuchajcie staram się uczyć libGDX i zabrałem się za tworzenie mapki. zrobiłem sobie byle jaką mapkę w Tiled map edytorze. usadowiłem ją w assets podprojektu core i kod ładnie się uruchamia i śmiga nie mam exceptions, ale niestety na ekranie nie pojawia się mapa a tylko ustawiony background color.

Proszę o pomoc!

tu poszczególne klasy:

Launcher

package com.mygdx.game.desktop;

import com.badlogic.gdx.backends.lwjgl.LwjglApplication;
import com.badlogic.gdx.backends.lwjgl.LwjglApplicationConfiguration;
import com.mygdx.game.rpg;

public class DesktopLauncher {
	public static void main (String[] arg) {
		LwjglApplicationConfiguration config = new LwjglApplicationConfiguration();
                config.title = "Mapa";
                config.useGL30 = true;
                config.width = 500;
                config.height = 500;
                
            LwjglApplication lwjglApplication = new LwjglApplication(new rpg(), config);
                
	}
}

Play

/*
 * To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
 * To change this template file, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package com.mygdx.game;

import com.badlogic.gdx.Gdx;
import com.badlogic.gdx.Screen;
import com.badlogic.gdx.graphics.GL30;
import com.badlogic.gdx.graphics.OrthographicCamera;
import com.badlogic.gdx.maps.tiled.TiledMap;
import com.badlogic.gdx.maps.tiled.TmxMapLoader;
import com.badlogic.gdx.maps.tiled.renderers.OrthogonalTiledMapRenderer;
/**
 *
 * @author jarek
 */
class Play implements Screen {
    
    private TiledMap map;
    private OrthogonalTiledMapRenderer renderer;
    private OrthographicCamera camera;
    
    public Play() {
    }

    @Override
    public void show() {
        
        map = new TmxMapLoader().load("maps/mapa.tmx");
        
        renderer = new OrthogonalTiledMapRenderer(map);
        
        camera = new OrthographicCamera(); 
    }

    @Override
    public void render(float f) 
    {
     Gdx.gl.glClearColor(0, 0, 0, 1);
     Gdx.gl.glClear(GL30.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
     
     renderer.setView(camera);
     renderer.render();
    }

    @Override
    public void resize(int width, int height) {
        
        camera.viewportWidth = width;
        camera.viewportHeight = height;
        camera.update();
        
    }

    @Override
    public void pause() {
        
    }

    @Override
    public void resume() {
       
    }

    @Override
    public void hide() {
        dispose();
    }

    @Override
    public void dispose() {
       map.dispose();
       renderer.dispose();
    }
    
}

rpg

package com.mygdx.game;


import com.badlogic.gdx.Game;
//import com.badlogic.gdx.Gdx;
//import com.badlogic.gdx.graphics.GL30;
//import com.badlogic.gdx.graphics.Texture;
//import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;



public class rpg extends Game {
//	SpriteBatch batch;
//	Texture img;
	
	@Override
	public void create () {
                setScreen(new Play());
		
	}
        @Override
        public void dispose()
        {
            super.dispose();
        }
        
        @Override
        public void pause()
        {
            super.pause();
        }
        @Override
        public void resize(int width, int height)
        {
            super.resize(width, height);
        }
        @Override
        public void resume()
        {
            super.resume();
        }
	@Override
	public void render () {
//		Gdx.gl.glClearColor(1, 0, 0, 1);
//		Gdx.gl.glClear(GL30.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
                
//		batch.begin();
//		
//		batch.end();
	}
}

Nie mam zielonego pojęcia co z tym zrobić. Spróbowałem zmienić trym pobierania mapy na AssetManager ale wciąż ten sam efekt.

http://pastebin.com/J5xtFB01

Zwykły Sprites działa. Napisz pojawiał się w okienku. więc nie jest to wina kamery. tylko w taki razie czego?