Witam ponownie
Słuchajcie staram się uczyć libGDX i zabrałem się za tworzenie mapki. zrobiłem sobie byle jaką mapkę w Tiled map edytorze. usadowiłem ją w assets podprojektu core i kod ładnie się uruchamia i śmiga nie mam exceptions, ale niestety na ekranie nie pojawia się mapa a tylko ustawiony background color.
Proszę o pomoc!
tu poszczególne klasy:
Launcher
package com.mygdx.game.desktop;
import com.badlogic.gdx.backends.lwjgl.LwjglApplication;
import com.badlogic.gdx.backends.lwjgl.LwjglApplicationConfiguration;
import com.mygdx.game.rpg;
public class DesktopLauncher {
public static void main (String[] arg) {
LwjglApplicationConfiguration config = new LwjglApplicationConfiguration();
config.title = "Mapa";
config.useGL30 = true;
config.width = 500;
config.height = 500;
LwjglApplication lwjglApplication = new LwjglApplication(new rpg(), config);
}
}
Play
/*
* To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
* To change this template file, choose Tools | Templates
* and open the template in the editor.
*/
package com.mygdx.game;
import com.badlogic.gdx.Gdx;
import com.badlogic.gdx.Screen;
import com.badlogic.gdx.graphics.GL30;
import com.badlogic.gdx.graphics.OrthographicCamera;
import com.badlogic.gdx.maps.tiled.TiledMap;
import com.badlogic.gdx.maps.tiled.TmxMapLoader;
import com.badlogic.gdx.maps.tiled.renderers.OrthogonalTiledMapRenderer;
/**
*
* @author jarek
*/
class Play implements Screen {
private TiledMap map;
private OrthogonalTiledMapRenderer renderer;
private OrthographicCamera camera;
public Play() {
}
@Override
public void show() {
map = new TmxMapLoader().load("maps/mapa.tmx");
renderer = new OrthogonalTiledMapRenderer(map);
camera = new OrthographicCamera();
}
@Override
public void render(float f)
{
Gdx.gl.glClearColor(0, 0, 0, 1);
Gdx.gl.glClear(GL30.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
renderer.setView(camera);
renderer.render();
}
@Override
public void resize(int width, int height) {
camera.viewportWidth = width;
camera.viewportHeight = height;
camera.update();
}
@Override
public void pause() {
}
@Override
public void resume() {
}
@Override
public void hide() {
dispose();
}
@Override
public void dispose() {
map.dispose();
renderer.dispose();
}
}
rpg
package com.mygdx.game;
import com.badlogic.gdx.Game;
//import com.badlogic.gdx.Gdx;
//import com.badlogic.gdx.graphics.GL30;
//import com.badlogic.gdx.graphics.Texture;
//import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
public class rpg extends Game {
// SpriteBatch batch;
// Texture img;
@Override
public void create () {
setScreen(new Play());
}
@Override
public void dispose()
{
super.dispose();
}
@Override
public void pause()
{
super.pause();
}
@Override
public void resize(int width, int height)
{
super.resize(width, height);
}
@Override
public void resume()
{
super.resume();
}
@Override
public void render () {
// Gdx.gl.glClearColor(1, 0, 0, 1);
// Gdx.gl.glClear(GL30.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
// batch.begin();
//
// batch.end();
}
}
Nie mam zielonego pojęcia co z tym zrobić. Spróbowałem zmienić trym pobierania mapy na AssetManager ale wciąż ten sam efekt.
Zwykły Sprites działa. Napisz pojawiał się w okienku. więc nie jest to wina kamery. tylko w taki razie czego?