Wybóra -> Java i co dalej? ;-)

0

Witam!

Ostatnio miałem trochę okazję przypomnieć sobie programowanie w Javie i uznałem, że przeniosę się na nią z innych języków. W zasadzie to nie jestem programistą, tylko administratorem, ale nawet nielubiący programować Administrator musi czasem coś zakodować ;-)

Ale do sedna, chciałbym jedną stronę, która jest teraz napisana w PHP (z założenia miała być prościutka a jej funkcjonalność tak się rozrosła, że ciężko teraz utrzymywać ten kod) przepisać na Javę. Strona generuje automatycznie konfigurację dla urządzeń, przechowuje informacje o lokalizacjach i służy też do alokowania adresacji sieciowej.

Druga strona to natomiast taki trochę portal z wiedzą techniczną, lekko społecznościowy, newsowy. Podchodziłem do tematu już kilka razy za pomocą Joomli, Wordpresów itp, ale zawsze w pewnym momencie napotykałem jakieś irytujące ograniczenia. Zdecydowałem zatem, że jeśli samemu się to zaprogramuje to wtedy wreszcie będzie "uszyte na miarę" :-)

No i teraz pytanie ;-)
Odkąd zagłębiam się coraz bardziej w Javie to widzę, że sam wybór języka to nie wszystko. Trzeba sobie jeszcze wybrać w którą stronę pójść w tej Javie. Jeśli się nie mylę, to w przypadku programowania stron WWW dwa główne nurty to Spring i JEE. Który Waszym zdaniem jest lepszy i dlaczego? A może coś mylę i zupełnie inaczej powinienem podejść do tematu?

0

JavaEE to głównie specyfikacja. Spring jest frameworkiem dla JavyEE.

0

OK! Czyli JEE to głównie specyfikacja technoligii ala JSP i JSF a Srping to cały framework skupiony na robieniu stron?
Zatem lepiej wybrać Srpinga?

0