program w javie prosze o wytlumaczenie

0

Witam,
Jestem nowicjuszem w programowaniu (wcześniej miałem do czynienia jedynie z pascalem). Postanowiłem więc pouczyć sie javy:) Poniżej znajduje się kod TestPracownika. Jest to przykład z książki Java podstawy. Parę rzeczy w nim nie rozumiem dlatego mam nadzieje że mnie oświecicie:)

public class TestPracownika {

public static void main(String[] args)
{
// wypełnij tablicę obsługi trzema obiektami pracowników
   Pracownik[] obsluga = new Pracownik[3];

   obsluga[0] = new Pracownik("Karol Kraker", 75000,
      1987, 12, 15);
   obsluga[1] = new Pracownik("Henryk Haker", 50000,
      1989, 10, 1);
   obsluga[2] = new Pracownik("Tomasz Tester", 40000,
      1990, 3, 15);

   // podnieś pensje o 5%
   for (int i = 0; i < obsluga.length; i++)
      obsluga[i].podniesPensje(10);

   // wyświetl informacje o wszystkich obiektach Pracownik
   for (int i = 0; i < obsluga.length; i++)
   {
      Pracownik p = obsluga[i];
      System.out.println("nazwisko = " + p.pobierzNazw()
         + ", pensja = " + p.pobierzPensje()
         + ", dzień zatrudnienia = " + p.pobierzDzienZatrudnienia());
   }
}

}

class Pracownik
{
public Pracownik(String n, double p,
int rok, int miesiac, int dzien)
{
nazwisko = n;
pensja = p;
GregorianCalendar kalendarz
= new GregorianCalendar(rok, miesiac - 1, dzien);
// GregorianCalendar liczy miesiące od 0
dzienZatrudnienia = kalendarz.getTime();
}

public String pobierzNazw()
{
   return nazwisko;
}

public double pobierzPensje()
{
   return pensja;
}

public Date pobierzDzienZatrudnienia()
{
   return dzienZatrudnienia;
}

public void podniesPensje(double oProcent)
{
   double podwyzka = pensja * oProcent / 100;
   pensja += podwyzka;
}

private String nazwisko;
private double pensja;
private Date dzienZatrudnienia;

}

  1. Dlaczego w kodzie wyświetlającym informacje o wszystkich obiektach Pracownik jest "przedrostek" p oraz definicja Pracownik p = obsługa[i].