To, że jest to projekt na komórkę być może dużo zmienia...
Cześć klas może nie istnieć lub być zmodyfikowana.
Musisz jednak pamiętać, że referencja do Image, to referencja do klasy abstrakcyjnej. Pod nią zawsze kryje się jakiś konkretny obiekt konkretnej klasy.
Trzeba po prostu stworzyć pusty nowy obrazek z przezroczystością i nadać wszystkim pikselom tę właściwość. Metoda renderująca powinna renderować czcionkę bez atrybutu przezroczystości. W ten sposób otrzymasz tekst w konkretnym kolorze na przezroczystym tle.
Poza tym w projektach na komórki jeszcze nie grzebałem, ale jeżeli odpowiada im większość standardowego JDK, to Image jakby nie ma, ani nie dziedziczy metody createImage().
Poza tym jeżeli chciałbyś z nieprzezroczystego obrazka stworzyć przezroczysty przez wycięcie kawałka z tego pierwszego, to chyba jedyną skuteczną metodą jest stworzenie obrazka z atrybutem przezroczystości i odrysowanie na nim kawałka obrazka nieprzezroczystego (zwykle przez drawImage()). Nawet jeżeli jest jakaś gotowa metoda konwertująca, to najprawdopodobniej właśnie tak będzie ona działać.