Witam, czy ktoś mógłby mi sprawdzić czy diagram, który wykonałem jest poprawny co do opisu i zadania.
diagram 2.png

Czasopismo Sportz

Czasopismo Sportz poszukuje kierownika projektu. Projekt dotyczy rozwoju systemu informatycznego, którego zadaniem jest wsparcie takich obszarów biznesowych jak: subskrypcje (prenumeraty), reklama, zarządzanie współpracownikami, dystrybucja, zobowiązania, należności, itp.
Magazyn Sportz jest kwartalnikiem. Każde wydanie zawiera podsumowanie wiadomości sportowych z poprzedniego kwartału, komentarze dobrze znanych i cenionych pisarzy sportowych, wywiady ze sportowcami, informacje na temat zdrowia i żywienia dostarczone przez lekarzy sportowych i recenzje najnowszego sprzętu sportowego.
Tematyka magazynu szeroko pokrywa obszar sportowy a do tego doskonałej jakości papier, zdjęcia wykonane przez najlepszych fotografów zwiększają atrakcyjność pisma.

Podobnie jak w przypadku innych elitarnych (i drogich) publikacji, czasopismo Sportz jest sprzedawane głównie, jako prenumerata. Istotną informacją jest fakt, że kierownictwo czasopisma nie jest zainteresowane innym rodzajem prenumeraty niż roczna: trwa wystarczająco długo, aby przekonać reklamodawców, ale okres jest na tyle krótki, aby zwiększyć cenę abonamentu na koniec roku, w celu rekompensaty coraz większych kosztów papieru, tuszu, i druku.
Ostatnio konkurencja, jaką stanowią wydania gazet online znacząco wpłynęła na cykl życia magazynu. Sportz ma witrynę internetową, ale jej popularność była nijaka. Wydawca zaczyna poważnie myśleć o modernizacji witryny, ale podstawowa działalność musi mieć priorytet.
Abonenci Sportz to zarówno klienci indywidualni jak i klienci korporacyjni. Klienci indywidualni zawierają umowę na podstawie zamówień pojedynczych egzemplarzy i są one dostarczane bezpośrednio pod adres zamieszkania. Zamówienia firmowe dotyczą zazwyczaj wielu kopii danego numeru, za które firmy otrzymują od 5 do 10 procent zniżki i są dostarczane do wyznaczonych siedzib firm.

Aby symulować obroty wydawnictwa wydawca chce podjąć działania promocyjne, takie jak: gwarancję zwrotu pieniędzy dla pierwszych abonentów czasowych, którzy chcą anulować umowę oraz sześć bezpłatnych miesięcy przedłużenia subskrypcji dla każdego, kto zapłaci za trzy pełne lata z góry.
System przedłużania prenumeraty działa bardzo prosto: dwa miesiące przed wygaśnięciem subskrypcji, abonent otrzymuje zawiadomienie o przedłużeniu. Nie więcej niż trzy zawiadomienia są wysyłane do każdego abonenta, niezależnie czy jest to klient indywidualny czy firma. Abonenci mogą płacić czekiem lub kartą kredytową.
Współpracownicy (lekarze udzielający wywiadów, sportowcy itp.) otrzymują bezpłatne subskrypcje na jeden rok. Ale nie wszyscy są traktowani tak samo. Lekarz sportowy otrzyma abonament za jeden artykuł rocznie. Sportowcy nie są wynagradzani za pojedyncze wywiady, ale otrzymują roczną subskrypcję w zamian za jeden wywiad rocznie. Każdy dodatkowy wywiad w danym roku oznacza roczną dodatkową subskrypcję. (Z punktu widzenia czasopisma nie jest korzystne pozyskanie więcej niż dwóch artykułów od tego samego autora rocznie). Dziennikarze Sportz otrzymują roczną bezpłatną subskrypcję za pozyskanie dwóch współpracowników rocznie.
Nowy system musi udostępniać abonentom funkcjonalność na stronie internetowej związaną z możliwością odnawiania prenumeraty. Oczywiście system musi być zarówno bezpieczny jak I łatwy w obsłudze. Dla współpracowników system musi zapewnić między innymi następujące funkcje:
 Zarządzanie nazwą, adresem i szczegółowymi danymi kontaktowymi dla każdego współpracownika.
 Zarządzanie danymi współpracowników, w tym: rodzaj współpracy, terminy, płatności oraz rodzaj bezpłatnego abonamentu.
 Przypisanie osób odpowiedzialnych (dziennikarzy) do współpracowników.
 Śledzenie statusu współpracy.

Podstawowe funkcje i powiązane z nimi zadania to:

  1. Zarządzanie współpracownikami:
    1.1. Rejestracja osobistych I służbowych informacji o nowych współpracownikach
    1.2. Utrzymanie osobistych i służbowych informacji o bieżących współpracownikach.
    1.3. Segmentacja (klasyfikacja) współpracowników.
    1.4. Przypisanie osoby kontaktowej (dziennikarza) do danego współpracownika.
    1.5. Śledzenie historii kontaktów danego współpracownika.
    1.6. Weryfikacja statusu współpracownika.
  2. Zarządzanie prenumeratą:
    2.1. Rejestracja danych o nowych abonentach (klienci indywidualni i korporacyjni)
    2.2. Utrzymanie informacji o bieżących abonentach
    2.3. Przypisanie rodzaju subskrypcji.
    2.4. Zarządzanie prenumeratami promocyjnymi.
    2.5. Przypisanie rabatów dla klientów korporacyjnych.
    2.6. Przedłużanie subskrypcji.
  3. Aktualizacja subskrypcji:
    3.1. Udostępnienie na stronie www aplikowania o nowe subskrypcje.
    3.2. Automatyczne generowanie przypomnień o kontynuowaniu prenumeraty
    3.3. Uruchamianie kampanii promocyjnych dla abonentów Sportz
  4. Działania operacyjne:
    4.1. Zapewnienie, że kopie są wysłane do abonentów.
    4.2. Śledzenie i obsługa reklamacji abonentów.
  5. Księgowość:
    5.1. Zarządzanie należnościami klientów korporacyjnych.
    5.2. Kalkulacja rabatów.
    5.3. Weryfikacja kart kredytowych.
    5.4. Przetwarzanie płatności.

Zadanie 1 (5 punktów)

Używając Visual Paradigm narysuj diagram przypadków użycia zawierający relacje “include” i “extend”.

Diagram powinien składać się z około:
 8 przypadków użycia
 5 aktorów (łącznie z generalizacją)