połączenia w diagramie klas UML

0

Witam
Mam problem z diagramem klas UML, stworzyliśmy go w kwestii projektu na zaliczenie. Otrzymaliśmy wiadomość, że jest do poprawy, gdyż ma złe połączenia między klasami oraz klasami i interfejsem. Nie wiem jak poprawnie zrobić te połączenia, czy ktoś mógłby pomóc?

Diagram: http://iv.pl/images/72403374932413994380.jpg

1

Na moje oko to właściwie wszystko jest tam źle. Powiązania oczywiście są źle, bo chyba dobieraliście je metodą losową. Asocjacje i generalizacje w UML w diagramie klas są jasno określone! Nie ma tam też w ogóle kompozycji i agregacji, mimo że w rzeczywistości widzę że być powinna. To nie jest tak że wstawiasz losową strzałkę albo kreskę.
Widzę na przykład że SpisPodróży zawiera listę Podróży, więc to MUSI być agregacja albo kompozycja. Tak samo masz interfejs IKlient który ma asocjacje z adnotacją create do klasy Klient. WTF? Ja bym się jednak spodziewał że klasa Klient implementuje ten interfejs...
Poza tym koncepcyjnie to jakis WTF. "ZakupBiletu" tworzy "Stację Kolejową"? "SprawdzenieRozkładu" tworzy "ZakupBiletu"? :D O tym że robicie tam jakieś śmieszne enumy w klasach zamiast dziedziczenia / delegacji to nawet nie wspominam...

0

Implementuje to znaczy jaki rodzaj połączenia masz na myśli? Coś w tym stylu: http://iv.pl/images/61656698499524614816.jpg ? Może da się to poprawić.

0

Ty sobie robisz jaja tymi pytaniami? Tożto nawet wikipedia opisuje gdzie jakie połączenia stosować...
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_diagram#Links

0

Kolega bardzo nerwowy widzę

0

Niestety to co jest na diagramie to bzdura. Ten kto sugerował poprawki, chyba miał na myśli pracę od podstaw.
Krytyka powinna być jednak konstruktywna ;)

Czy wcześniej utworzyłeś model pojęciowy i przypadków użycia? To dałoby Ci obraz jak powinny wyglądać połączenia (związki) między klasami i jakich operacji się spodziewać w poszczególnych klasach.

Model pojęciowy przypomina model klas (z tym, że brak tam atrybutów, operacji i sztucznych tworów, tj. nie związanych z domeną modelowanego problemu), z tego modelu przechodzisz do modelu klas - wzbogacasz odnalezione klasy-pojęcia o atrybuty i operacje (te wynikają z modelu przypadków użycia), a także w ramach potrzeb wprowadzasz sztuczne twory, np. repozytoria, fabryki ).

Trochę teorii nie zaszkodzi, np. diagramy klas masz opisane tu [url]http://brasil.cel.agh.edu.pl/~09sbfraczek/images/diagramy1/klas.pdf[/url]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1