Witam :-)
Mam nadzieję że trafnie dobrałem forum do tematu. Ostatnio podjąłem się napisania programu (prostego bardzo) którego zadaniem byłoby wyświetlanie różnych brył w trzecim wymiarze, przy czym użytkownik miałby możliwość poruszania kamerą. Bryły jakieś też najprostsze, ewentualnie później rozwijać będę ów projekt. Co więcej podjąłem się napisać to bez używania bibliotek typu opengl, czy directx. Używam czystego sdl (chiałem od kuchni poznać mechanizmy takiej grafiki). Poznałem. Zacząłem bawić się macierzami, napisałem kawałek kodu do obsługi macierzy punktów, wszystko działa. Pojawia się problem, nie bardzo wiem jak to wszystko wyświetlić. Wiem że ma być jakaś macierz projekcji, jednak nie bardzo wiem jak się ją tworzy i jak z rzutowaniem punktów na płaszczyznę 2D, a niestety google nie zwróciły nic satysfakcjonującego. Obecnie mam, jakiś zbiór punktów, zadaję macierze translacji, obrotu i skalowania, otrzymując macierz świata. To z kolei przez macierz kamery przemnażam (macierz która zaiwera dane o 3 wektorach kamery) i z tego co się orientuję teraz wchodzi macierz projekcji i tu właśnie utknąłem. Gdyby ktoś mógł jakąś poradę, linka podrzucić będę wdzięczny :-)