page rank - jak to zwiekszyc od czego to zalezy

0

Od czego zalezy statystyka PAGERANK ?
co wplywa na zwiekszenie tego statusu ?
Jakie sa zasady przyznawania PAGE RANK ?

0

PageRank zależy najogólniej od ilości i jakości linków prowadzących do strony. Oraz od tego pod jakim hasłem jest strona prez te linki opisywane - w praktyce chodzi o to, co znajduje się między znacznikami <a> i </a>.

Im więcej linków tym wyższy PR, ale jednocześnie strony o wyższym PR linkujące do Twojej są także więcej warte niż dużo stron o małym PR. Do tego też na PR wpływa m.in. stosunek linków wchodzących do wychodzących.

PR jest aktualizowany raz na jakiś czas.

See: http://pl.wikipedia.org/wiki/PageRank

0
E-marketing News [[email protected]] napisał(a)

Kilka słów o PageRank

  1. Co to jest PageRank?
    PageRank jest liczbowym przedstawieniem, jak ważna jest Twoja strona w sieci WWW. Google zakłada, że jeśli strona ma wiele odnośników do siebie na innych stronach, to znaczy, że jest ważna. Im więcej odnośników, tym strona ważniejsza. Odnośnik jest rodzajem głosowania, uznania dla strony, do której prowadzi link. Oczywiście inną kwestią jest wartość samego głosu.Google przy kalkulacji PageRank bierze pod uwagę każdy głos.

Google określa ważność strony przez PageRank. Ma to o tyle znaczenie, że PageRank ma wpływ na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google. Nie jest to jedyny czynnik decydujący o wysokości strony w wyszukiwarce, ale jest ważny.

Nie wszystkie linki są liczone przez Google. Na przykład Google nie bierze pod uwagę linków z tzw. Farm linków. Niektóre linki mogą wręcz powodować obniżenie PageRank, dlatego należy uważać z zamieszczaniem linków na farmach. Google zakłada, że webmasterzy nie mogą kontrolować, jaka strona zamieści link do ich strony, ale webmasterzy decydują o zamieszczaniu linków na ich stronie. Jeżeli link prowadzi do strony, która nie jest dobrze postrzegana przez Google, może to obniżyć PageRank.

Aby obliczyć PageRank, Google bierze pod uwagę wszystkie linki prowadzące do strony. Są to linki zamieszczone na stronie i linki spoza strony.

PR(A) = (1-d) + d(PR(t1) : C(t1) + ... + PR(tn) : C(tn))

Gdzie:

?t1???tn? są stronami linkującymi do strony A, ?C? jest liczbą linków wychodzących ze strony, a ?d? jest czynnikiem dampingującym, zazwyczaj ustalonym na 0,85.

Możemy o powyższym równaniu pomyśleć w taki sposób:
PageRank strony = 0,15 + 0,85* (Udział w PageRank wszystkich stron linkujących do naszej strony)

  1. Google Toolbar ? pasek narzędzi Google
    Jeśli masz zainstalowany Google Toolbar w swojej przeglądarce, będziesz widział PageRank każdej strony, którą oglądasz. Ale nie wszystkie PageRank są takie, jak widać. Wiele stron, którym Google wyświetla PageRank, nie była w ogóle zaindeksowana przez Google i tak naprawdę nie ma PageRank. To, dlatego, że jedna lub więcej stron na witrynie zostało zaindeksowanych i stąd PageRank został skalkulowany. Liczba PageRank dla stron witryny, która nie została zaindeksowana, jest umieszczona w próżni tylko dla Google Toolbar (paska narzędzi). PageRank dla tej witryny nie istnieje.
    Ta wiedza jest ważna, aby nie wymieniać się linkami ze stronami, które nie mają żadnego PageRank na własność. Przed wymianą linków poszukaj strony w wyszukiwarce Google, aby sprawdzić, czy aby na pewno jest ona zaindeksowana.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1