Python vs LUA: Skryptowanie gry oraz serwera.

0

Witam. Ostatnio zabieram się za robienie amatorskiej gry RPG (takiej prostej, na pokaz). Głównym językiem jest C++, ale potrzebny mi będzie język skryptowy np. LUA lub Python. I tu moje pytanie: Który z tych języków będzie lepszy?
Wiem, że LUA jest mała, ale ma też wg. mnie dziwna składnię i bardzo okrojone biblioteki. Python za to ma ogromne biblioteki, które przydadzą się mi w skryptowaniu oraz bardzo dobrą dokumentację. Poza tym w Pythonie już nieco pisałem.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat i dlaczego? I jeżeli Python, to która wersja?
P.S. Szukałem informacji na ten temat, ale nie znalazłem nic godnego uwagi.

0

lua jest najszybszym jezykiem skryptowym. Bardzo czesto jest uzywany w grach AAA
Nie ma takiej skladni zlej, mozna sie przyzwyczaic po 2 dniach. Lecz praktycznie WSZYSTKO musisz sam zaimplementowac. Np OOP musisz tez zaprogramowac (nie jest trudne, robilem to z rok temu przy uzycia google ;))

python? Python jest zajebisty. Sadze ze do prostej gierki (nie wierze ze grafika bedzie na miare next-genow) spokojnie wystarczy

Ja bylbym za pythonem w wersji 2.7

0

Możesz też użyć jeszcze mruby, ale sądzę, że Lua będzie najprostsza w implementacji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1