Cienie na niewidocznym przedmiocie w 3Ds Max

0

Witam,

Mam problem. Otóż nagrałem film, i wrzuciłem do niego wymodelowany stolik w 3Ds Max. Wygląda trochę mało realistycznie więc chciałbym, żeby rzucał cień. Oto bez cienia: LINK 1
Na drugim obrazku jest taki cień, jaki stolik ma rzucać, ale widać też tą fioletową rzecz na którą rzucana jest cień. LINK 2
Chodzi o to aby ta rzecz była niewidoczna, ale cień rzucony na nią był widoczny.

0

tą fioletową rzecz

Jeżeli chodzi o szarego plane'a, to wejdź w ustawienia obiektu (PPM -> Object Properties) i wyłącz Renderable (niesprawdzone!)
Ew, możesz poszukać w różnych poradnikach, jak to tam jest zrobione.
Np.: http://www.max3d.pl/tut.php?id=16
BTW, ten stolik nie ma być większy? :]

0

szkło jest mało widoczne, powinno bardziej odbijać światło.
Poza tym cień: jeśli ma się komponować z otoczeniem, nie powinno być direct, tylko bardziej HDR, możesz to załatwić stawiając dużą lampę od strony "okna" i włączenie światła niebezpośredniego (no i zmiana materiałów na Mentalowe, Vrayowe, Luxrenderowe, yafrayowe, indygowe czy jaki renderer tam jeszcze masz). Bez miękkich cieni realistycznie to wyglądać nie będzie.

0
Razi91 napisał(a)

bardziej HDR, możesz to załatwić stawiając dużą lampę od strony "okna" i włączenie światła niebezpośredniego

  • czyli Omni, Free spot, czy co?
0

HDRI to "tekstura" natężeń światła. Pozwala uzyskać bardzo realistyczne efekty oświetlenia ze względu na to, że światło świeci ze wszystkich stron z różnym natężeniem ("symulacja" odbicia światła) zamiast z jednego punktu
Scanline chyba nie udostępnia HDRI, możesz wysymulować chyba takie światło używając kilku słabych Area Lightów, czy jak to się tam nazywa (świecące prostokąty). Wiem że jest Ambint Occlusion, ale czy HDRI to nie jestem pewien. VRay ma chyba w ustawieniach "świata" (ustawienia renderingu) miejsce na mapkę HDRI.

Jakieś 3 lata temu przesiadłem się na Blendera, więc nie pamiętam jak tam w maxie się nazywają te wszystkie światła.

0

Mam VRaya. Dałem Area Omni i w ustawieniach shadows ustawiłem "shadow map".
Zobaczcie: LINK 1
Zbliżenie: LINK 2

Jak zrobić, żeby cienie były bardziej jak to: LINK?

0

Skończyłem.

Efekt: Link na youtube
Dajcie suba ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1