Natknąłem się na problem z wyświetlaniem plików jpg oraz png wykorzystując bibliotekę SDL_Image,
a konkretnie funkcję IMG_Load. SDL jest inicjalizowany poprawnie, ale funkcja tak jakby "nie chciała" wczytać obrazka - wyświetla się jedynie ciemny ekran.
#include <SDL/SDL.h>
#include <SDL/SDL_image.h>
int main(int argc, char *argv[])
{
SDL_Surface * screen = NULL;
SDL_Surface * image = NULL;
if(SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) < 0)
{
return 1;
}
screen = SDL_SetVideoMode(640, 480, 32, SDL_SWSURFACE);
image = IMG_Load("image.jpg");
if (image == NULL)
{
return 1;
}
SDL_BlitSurface(image, NULL, screen, NULL);
SDL_Flip(screen);
SDL_Delay(10000);
SDL_FreeSurface(image);
SDL_Quit();
return 0;
}
To dopiero początki mojej przygody z SDL, ale jak na mój gust wszystko jest poprawnie - identyczne sposoby wczytywania plików znalazłem na googlach.