Uzywam sobie takiej ładnej funkcji gluLookAt, ktora musi miec kilka zmiennych podanych takich jak np. pozycja oka i miejsce, w ktore te oko patrzy... [
glulookat(old.x,old.y,old.z,old.x+SUPERPOINT.x,
old.y-SUPERPOINT.y,old.z-SUPERPOINT.z,0,1,0);] gdzie SUPERPOINT to wektor ktory podaje nam pozycje w ktora sie patrzymy7 (jak dodamy to do pozycji gracza)
SUPERPOINT.x := 100*(sin(glop*imopi)*cos(heading*imopi));
SUPERPOINT.z := 100*(cos(glop*imopi)*cos(heading*imopi));
SUPERPOINT.y := 100*(sin(heading*imopi));
Problem mam taki, ze chce znalezc rownania wszystkich płaszczyzn, które mi determinuja to co widze na ekranie
jak dotąd udało mi się jedynie wymyśleć równanie płaszczyzny, która znajduje się za graczem
xsup.x :=old.x+ 100*sin(glop*imopi);
xsup.y :=old.y- 100*sin(heading*imopi);
xsup.z :=old.z- 100*cos(glop*imopi);
xsup.x := xsup.x-old.x;
xsup.y := xsup.y-old.y;
xsup.z := xsup.z-old.z;
xsup := normalize(xsup);
xsup wychodzi wtedy, że jest to wektor prostopadły do płaszczyzny (tej za graczem)
ten obrazek pokaże o co chdzoi: tylko trzeba go skopiowac do przegladarki i nacisnace neter http://cezet.host.sk/superpoint.GIF