jak zakodowac bezwładność?

0

witam. jak w temacie-jak zakodowac bezwladność punktu? mam np taki pseudokod:


while(1)
{
rysuj_piksel(x,y,kolor);

if(nacisniete A)
{x++;} //dopuki mam wcisniete a piksel ladnie wedruje

if(nie nacisniete A)
{  jesli a nie jest nacisniete punkt natychmistowo staje, jak dac mu bezwladnosc? }

}
0

Otworz podrecznik do fizyki dla szkoly podstawowej i znajdz rownania dla ruchu jednostajnie przyspieszonego(opoznionego).

0

huh rozumiem. bije glowa w sciane przez ogrom swej glupoty. szlag mam tyle podrecznikow do fizyki z szkoly podstawowej i zadnego nie przyszlo mi na mysl uzyc. nic to! ide wlasnie ktorys z nich otworzyc i zapewne mnie olsni (wiem nawet na ktorej stronie-przy ruchu jednostajnym!). dzieki johny wielkie!

0
float x;
while(1) {
  rysuj
  if (A) {
    predkosc=1.0; //jezeli to ruch jednostajny
  } else {
   predkosc = predkosc - przyspieszenie;
   if (predkosc < 0) predkosc = 0;
  }
  x += predkosc;
}

Przyspieszenie jest proporcjonalne do działającej siły i odwrotnie proporcjonalne do masy poruszającego się ciała. Jeżeli wypadkowa wszystkich sił w kierunku przeciwnym do ruchu (tarcia itp.) to F, a masa ciała to m, to masz:
przyspieszenie = F/m;

Napisany tutaj kod nie jest poprawny z punktu widzenia fizyki, ale widząc, jakie masz pojęcie o fizyce, domyślam się, że jedynie zależy Ci na ładnym efekcie spowalniania, a nie na rzeczywistym odwzorowaniu ruchu.

0

Dla bardziej skomplikowanych ruchów ( dla których znamy równania ) można łatwo policzyć prędkośc i przyspieszenie jako pochodna po czasie (dla V ) lub druga pochodna po czasie (dla a)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1