Java (vs || and) C#

0

Witam.

Na początku chciałbym zaznaczyć że nie jest to kolejny temat "Java vs C#, czyli co lepsze bo chce się nauczyć jakiegoś języka". Obecnie jestem młodszym programistą javy i już trochę kodu w niej wyklepałem. Powoli jednak zbliżam się do momentu kiedy sam niczego się w niej nie nauczę, bo do tego potrzebuję praktyk w wielkich projekcie a to przyjdzie z czasem. Jako że nadal mam zapał samodoskonalenia, to ciągnie mnie do nauki czegoś jeszcze, tu - C#. Potrzebuję paru odpowiedzi, głównie na temat C#, jednak nie piszę tematu w podforum dla niego przeznaczonym, ponieważ tam mogą być tylko opinie jakoby w C# wszystko dało się lepiej zrobić niż w javie. Proszę też o wstrzymanie się z odpowiedziami że i to i to da się zrobić w obu językach, bo to jest oczywiste. Można napisać cały system enterprisowy w notatniku przez jedną osobę, a że zajmie to 100 lat i będzie pełno błędów to swoją drogą.

Pytanie 1) Szybkość i poziom rozwoju - Java od początku nie posiadała typów generycznych i przez to musieli to obejść przez zasłanianie. Niestety nie działa to fajnie i wielu rzeczy z poziomu runtime nie da się dowiedzieć. C#, jako że wyszedł parę lat później, był projektowany na błędach javy i podobno zostało to naprawiane. Czy jest jeszcze coś co w javie dokucza, a w C# jest zrobione lepiej? Druga sprawa to szybkość rozwoju. Java rozwija się wooolno. W zasadzie od wersji 5 nie ma wielu nowości. C# natomiast co chwilę wprowadza jakieś zmiany i ma o wiele więcej funkcji niż Java. Czy te nowości szybko się przyjmują? Czy nie sprawiają problemów? A może niektóre zostały wprowadzone na siłę? Druga sprawa to czy np. taka książka o C# 4 ma jeszcze jakąś wartość skoro już jest nowszy i ma zmiany?