Informatyka na SGGW?

0

Witam, jestem jestem obecnie studentem I-go roku informatyki na UW. Kierunek ten wybrałem trochę w ciemno - w liceum byłem w klasie o profilu matematyczno-geograficznym, z programowaniem praktycznie nigdy przed studiami nie miałem styczności (jedynie w pierwszej klasie liceum robiliśmy jakieś banalne programy w Turbo Pascalu), ale po prostu zapragnąłem kształcenia się w dziedzinach IT i z tym wiązać swoją przyszłość. Wydawało mi się, że dam radę podołać tym studiom, chociażby z tego względu, że matematykę w liceum przyswajałem bardzo szybko, a i matura z tego przedmiotu poszła mi bardzo dobrze.

... niestety, wydawało mi się. O ile początki faktycznie były dość łatwe, o tyle poziom programowania bardzo szybko poszedł do przodu. Dla mnie - jako osoby nieobytej jeszcze z programowaniem - trochę za szybko. Ponadto przedmioty matematyczne okazały się trudniejsze, niż mi się wydawało. No cóż, najwyraźniej uniwerek ma swój wyśrubowany poziom...

Ale jest jeszcze jedna, chyba najważniejsza rzecz. Mianowicie zdałem sobie sprawę, że taka - że tak powiem - "czysta, algorytmiczna" informatyka średnio mnie kręci i nawet jakby jakimś cudem udałoby mi się skończyć te studia (w co wątpię), to i tak raczej nie zostałbym wybitnym informatykiem pracującym w wielkich korporacjach, tworzącym genialne algorytmy.

Tak naprawdę bardziej chciałbym się zająć - że tak powiem -"pokrewnymi" dziedzinami informatyki. Najbardziej chyba widziałbym siebie jako webdevelopera/webdesignera, projektantem aplikacji www, może mógłbym się też zająć wizualizacjami (w gimnazjum interesowało mnie tworzenie stron i szablonów, w liceum zajmowałem się grafiką 2D, tworzyłem komiksy itp). Ewentualnie widziałbym siebie w dziedzinach związanych z hardware (choć złośliwi powiedzą, że to nie informatyka ;)). Ale najbardziej chciałbym się zająć czymś, dzięki którym mógłbym się się rozwijać zarówno w dziedzinach IT, jak i grafiki czy animacji (bo na samą grafikę iść nie zamierzam).