[TPascal] ruch okregu po odcinku

0

Witam.

Chcialbym zrobic program, w ktorym po podaniu wspolrzednych koncow odcinkow i promienia okregu wyswietlana jest "animacja" taka, ze okrag zaczepiony srodkiem na odcinku porusza sie po tym odcinku.

Robilem to za pomoca petli REPEAT, ktora za kazdym razem czyscila ekran za pomoca CLEARDEVICE i po czasie DELAY(30) rysowala od nowa odcinek i okrag w nowym polozeniu, ale jak jest duzo innych elementow graficznych w programie, to rysowanie od nowa wszystkiego obciaza procesor i ekran "mruga" (brak efektu plynnosci).

Czy jest jakis sposob, aby poruszac okregiem po odcinku, ale bez uzywania za kazdym razem CLEARDEVICE w petli?

Dzieki za wszystkie sugestie!
Pozdrawiam!

0

Standardowa metoda - rysujesz tło, następnie kopiujesz do pamięci obszar pod okręgiem i rysujesz. W kolejnym kroku wklejasz z powrotem z pamięci, kopiujesz spod następnego położenia okręgu i znowu rysujesz okrąg. I tak w kółko.

0

niestety nie wiem jak sie do tego zabrac, nie sa mi znane takie metody, czy moglbys opisac to troche bardziej szczegolowo?

Dziekuje!
Pozdrawiam.

0

Hmm... Pozostaje mi odesłać do procedur GetImage i PutImage w Turbo Pascalu i magicznych klawiszy Ctrl+F1.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1