Witam,
Napisałem sobie taki przepiękny kodzik, samemu go zrobiłem i sie z tego powodu ciesze ! .
Oto on
Uses crt,graph;
var x,y,ster,tryb:integer;
opcja:char;begin
detectgraph(ster,tryb);
initgraph(ster,tryb,'e:/tp/bgi');x:=10; y:=10;
repeat
cleardevice;SetFillStyle(2,9);
bar(x+50,y+50,x,y);
SetFillStyle(2,green);
bar(x+50,y+10,x,y);
bar(x+50,y+50,x,y+40);
SetFillStyle(6,red);
bar(x+5,y+20,x+45,y+30);
SetFillStyle(2,brown);
bar(x+90,y+20,x+30,y+30);opcja:=char(readkey);
if opcja='w' then y:=y-10;
if opcja='s' then y:=y+10;
if opcja='a' then x:=x-10;
if opcja='d' then x:=x+10;
until opcja='q';
end.
Potrzebuję pomocy a raczej informacji...
Jest tryb graficzny.. powiedzcie mi jak tutaj jest rozmiar ekranu traktowany... to znaczy tych punktow wspolrzednych ile jest.. od czego to zalezy.. od rozdzielczosci ?
Bo wstawie ograniczenia zeby nie dalo sie wyjechac (wyleciec) poza ekran ale co bedzie jak przeniose to na komputer z rozdzielczoscia 800 * 600 a potem ten sam program dam na 1200 * xxxx
Co sie wtedy stanie ?
Jak bede projektowac to pod 800 * xxx to po preniesieniu na 1200 * xxxx wszystkie ograniczniki beda male a do jerzdzenia pozostaje kupa nieuzywanego ekranu ?
Pomozcie z tym, bo moze da sie zadeklarowac ze 640 *xxx na stale i koniec w takiej rozdzielczosci startuje, czy ktos ma 1200 ustawiona czy 800 to walnie zawsze do 640 ?
pozdrawiam...