Poczatek więc prosba o pomoc

0

witam ..

nowy jak widac wiec chyle głowe..
mam prosbe pare prostych programow pod pascala
prosba jak ktos moze pokazac jak je opracowac ..prosba o kontkakt
<email>[email protected] </email>

oto one :
1. Wyznacz wartosc maksymalna sposrod liczb a, b i c.

Zbadaj czy z odcinkow o dlugosci a, b i c mozna zbudowac trojkat i okresl czy jest on rownoboczny, prostokatny, rownoramienny czy roznoboczny.

</li>

Wprowadz dwie daty (6 liczb) i okresl, ktora z nich jest wczesniejsza.

</li>

Okresl, czy punkt (x,y) lezy wewnatrz, na krawedzi, czy na zewnatrz prostokata wyznaczonego przez proste: X = A, X = B, Y = C, Y = D gdy A < B i C < D.

</li>

Oblicz silnie dowolnej liczby naturalnej, podanej przez uzytkownika programu.

</li>

Napisz program 'Tabliczka mnozenia' w zakresie do 100.

</li> </ol>

Wynik dzialania programu:
11=1 12=2 ... 110=10
2
1=2 22=4 ....
......
9
1=9 ....

I jESZCZE :

  1. Napisać „wizytówkę” studenta. Program ma wyświetlać imię, nazwisko, numer albumu i kierunek oraz rok studiów.
  2. Napisać program obliczający pole i obwód koła. Zadeklarować odpowiednie zmienne. Zrealizować podstawową interakcję z użytkownikiem w postaci odczytu promienia koła i wyświetleniu wyników.
  3. Napisać program obliczający wartość wielomianu stopnia drugiego. Użytkownik najpierw podaje współczynniki wielomianu a następnie jest wyliczana wartość tego wielomianu dla konkretnego argumentu.
  4. Napisać program obliczający odległość pomiędzy dwoma punktami w przestrzeni dwuwymiarowej.
  5. Napisać program znajdujący pierwiastki równania kwadratowego.
  6. Napisać program znajdujący maksymalną liczbę spośród pięciu wprowadzonych przez użytkownika.

Z GÓRY DZIEKI

0

Czy ja dobrze rozumiem? Chcesz, aby za Ciebie napisać 12 programów??

Wybacz, ale tego nie skomentuje...

0

nie napisał lecz pokazał jak to zrobić .. a wydaje mis ie ze dla w prawionych to pryszcz..dzielmy sie wiedza ....

0

A ja myślę że dla początkującego to 1h czytania jakiegokolwiek kursu pascala, trochę chęci i też pryszcz....

0

jednak bym prosiło o wskazówki po się głubie ...

0

Na początek proponuje zajrzyj tu

http://4programmers.net/Forum/viewtopic.html?id=39079

dodam że ja także tak zaczynałem

0

nudzi mi sie :)

  1. Wyznacz wartosc maksymalna sposrod liczb a, b i c.

jest na to funkcja, ale mozesz zrobic to recznie, i mozesz sie pobawic tak -> napisz funkcje zwracajaca wartosc wieksza z 2 podanych liczb np

function MMax(a,b :real) :real;

a wyznaczenie najwiekszej z 3 zrob porownujac najwieksza z tych 2 z ta trzecia liczbą :)

  1. Zbadaj czy z odcinkow o dlugosci a, b i c mozna zbudowac trojkat i okresl czy jest on rownoboczny, prostokatny, rownoramienny czy roznoboczny.
  1. sprawdz warunek konieczny trójkąta -> zeszyt do matematyki
  2. jak nie spelniony to break - error - shutdown ;) , gdy spelniony to sprawdz warunek trojkata prostokatnego -> twierdzenie pitagorasa, przypominam ze przeciwprostokatna jest najdluzsza :P
  3. zastanow sie powaznie jak sprawdzic czy trojkat jest rownoboczny znajac dlugosci bokow :P
  1. Wprowadz dwie daty (6 liczb) i okresl, ktora z nich jest wczesniejsza.

proste :)

  1. jezeli rok RA wiekszy od RB to od razu wiadomo ze B wczesniejsza data, jezeli mniejszy to A wczesniejsza data, jezeli rowny to:
  2. jezeli miesiac MA wiekszy od misiaca MB ... i tak dalej
  3. to samo dla dni
  1. Okresl, czy punkt (x,y) lezy wewnatrz, na krawedzi, czy na zewnatrz prostokata wyznaczonego przez proste: X = A, X = B, Y = C, Y = D gdy A < B i C < D.
  1. wymysl metode (najlepiej funkcje) sprawdzajaca polozenie liczby wzgledem zbioru , jezeli wewnatrz to niech funkcja zwraca 1, jezeli na krawedzi to 0 i jezeli na zewnatrz to -2 - nazwij funkcje np MInto, funkcja niech bierze 3 parametry (liczba, 1 i 2granica przedzialu)
  2. jezeli MInto(x,A,B)*MInto(y,C,D)
    = 0 to punkt na krawedzi
    = 1 to wewnatrz
    inny przypadek - na zewnatrz
  1. Oblicz silnie dowolnej liczby naturalnej, podanej przez uzytkownika programu.

napisz funkcje

Silnia (a: byte): integer ;

ktora dla argumentu 0 zwraca wartosc = 1 a w przeciwnym wypadku wykonuje wartosc mnozenia podanej liczby przez sama siebie dla argumentu bedacego poprzednikiem podanego

albo poszukaj w google slowa rekurencja :P

  1. Napisz program 'Tabliczka mnozenia' w zakresie do 100.

Wynik dzialania programu:
11=1 12=2 ... 110=10
2
1=2 22=4 ....
......
9
1=9 ....
</b>

skoro znasz wynik to po co ci program :P ... zbyt ordynarnie banalne i nie chce mi sie pisac, wybacz

I jESZCZE :

  1. Napisać „wizytówkę” studenta. Program ma wyświetlać imię, nazwisko, numer albumu i kierunek oraz rok studiów.

znajdz i zmodyfikuj program 'hello world' hyhy

  1. Napisać program obliczający pole i obwód koła. Zadeklarować odpowiednie zmienne. Zrealizować podstawową interakcję z użytkownikiem w postaci odczytu promienia koła i wyświetleniu wyników.

podaj wzory to ci napisze LOL

  1. Napisać program obliczający wartość wielomianu stopnia drugiego. Użytkownik najpierw podaje współczynniki wielomianu a następnie jest wyliczana wartość tego wielomianu dla konkretnego argumentu.

jest na forum juz taki wynalazek ale ciagle go udoskonalaja

  1. Napisać program obliczający odległość pomiędzy dwoma punktami w przestrzeni dwuwymiarowej.

jak strawisz program z prosokatem to powinna ci wystarczyc informacja ze odleglosc miedzy dwoma punktami to pierwiastek z sumy kwadratow roznic odpowiednich wspolrzednych ale to masz w zeszycie pewno

  1. Napisać program znajdujący pierwiastki równania kwadratowego.

nie wiem czy dobrze pamietam ale rownanie kwadratowe ma wiele cech wspolnych z wielomianem stopnia drugiego :>

  1. Napisać program znajdujący maksymalną liczbę spośród pięciu wprowadzonych przez użytkownika.

uzyj napisanej wczesniej funkcji porownujacej dwie liczby - chyba ze juz znajdziesz wbudowana funkcje pascalowska i przyjmij za max pierwsza wprowadzona liczbe a potem aktualizuj maxymalna liczbe porownujac ja z nowo wprowadzanymi liczbami

Z GÓRY DZIEKI

och nie ma za co, ten post zostal napisany tak celowo ze nawet mi sie nie chcialo pseudokodu pisac, rusz glowa albo zmien studia, zawsze mozesz tez postawic flaszke bobofruta koledze z grupy, bo przeciez ktos to musi umiec napisc ....

Epikur (341-271 p.n.e.) filozof grecki, urodzony na Samos, całe życie
blablabla

Celem i zasadą życia miało być dążenie do przyjemności ...

a to juz rozumiem skad ten post ;)

blablabla

Głosił hasło odrzucenia działalności publicznej i powrotu do prywatności.

nooo panie epikur, to jak to negujesz dzialalnosc publiczna i prosisz na forum o pomoc ? chyba czas zweryfikowac poglady albo ksywe ;)

no offense - takie juz mam poczucie humoru

0
  1. Oblicz silnie dowolnej liczby naturalnej, podanej przez uzytkownika programu.

napisz funkcje

Silnia (a: byte): integer ;

ktora dla argumentu 0 zwraca wartosc = 1 a w przeciwnym wypadku wykonuje wartosc mnozenia podanej liczby przez sama siebie dla argumentu bedacego poprzednikiem podanego

albo poszukaj w google slowa rekurencja :P

Wszystko, tylko nie rekurencja. Nie wiem jaki "mądry" czlowiek wymyślił aby uczyć rekurencji na silni, ale przez to ogromna liczba ludzi robi tak później w swoich programach. Poniechaj tego i użyj iteracji!

function Silnia (a: byte): integer;
var wynik,x:integer;
begin
  wynik := 1;
  if a>1 then
    for x:=2 to a do wynik := wynik * x;
  Silnia := wynik;
end;

odleglosc miedzy dwoma punktami to pierwiastek z sumy kwadratow roznic odpowiednich wspolrzednych

Przyznam, że opis słowny jest zabójczy :d.

0

Z tym trójkątem nie jest tak źle. Wystarczy by suma długości dwóch dowolnych odcinków była większa od trzeciego. Równoboczny jest wtedy, gdy wszystkie odcinki mają tą samą długość.

Przynależność punktu do prostokąta też nie jest trudna

sprawdzasz warunki: X>A, X<B, Y>C i Y<D

Jeśli wszystkie jednoczesnie są prawdziwe, punkt leży w środku

Jeśli znajdę czas napiszę coś o reszcie zadań

0

Wszystko, tylko nie rekurencja. Nie wiem jaki "mądry" czlowiek wymyślił aby uczyć rekurencji na silni, ale przez to ogromna liczba ludzi robi tak później w swoich programach. Poniechaj tego i użyj iteracji!

Marooned, całkowicie sie z tobą zgadzam. Kiedyś miałem nawet sprzeczke o to z nauczycielem od informatyki. Można jednak tą funkcje jeszcze zmniejszyć:

function Silnia(i: byte): integer;
begin
  Result := 1;
  if i > 1 then for i := i downto 2 do Result := Result * i;
end;

//Być może - ostatni raz pisałem w Pascalu 3 lata temu. W C++ napisałbym ją jeszcze krócej - dzięki za poprawkę - Marooned

//A rekurencyjna silnia została wymyślona chyba tylko po to, aby zaprezentować działanie rekurencji - ADF

0

odleglosc miedzy dwoma punktami to pierwiastek z sumy kwadratow roznic odpowiednich wspolrzednych

Czy ktoś mógłby to przetłumaczyć na Polski:)?

Bo ja rozumiem to tak:

odleglosc := pierwiastek(kwadrat(X1 - X2) + kwadrat(Y1 - Y2));

Proszę mnie teraz poprawić:)

0

re up:
bingo [hurra]

X1-X2 to poziomy "bok trójkąta" , Y1-Y2 to pionowy, co za tym idzie suma ich kwadratów jest równa kwadratowi przeciwprostokątnej czyli wlasnie kwadratowi tej odleglosci miedzy punktami.

re all: specjalnie napisalem mojego posta tak zeby nie bylo tam zadnych gotowcow .... ale jak lubicie rozpieszczac ludzi ...

0

jak by mogł to ktoś skorygowac

Napisać program obliczający pole i obwód koła. Zadeklarować odpowiednie zmienne. Zrealizować podstawową interakcję z użytkownikiem w postaci odczytu promienia koła i wyświetleniu wyników.

program pole_kola;

var

promien,dlugosc:real;

const

pi:=3.14;

begin
writeln('Podaj promien kola: ');
readln(promien);
obwod:=pipromien;
pole:=pi
promien*promien;
writeln('pole kola wynosi: ');
writeln('Obwod kola wynosi: ');

end.

z góry dzieki ...jak mozna proscił bym a taka formułe tych zadan bo poczatkujacy ..: )

0

Napisać program obliczający wartość wielomianu stopnia drugiego. Użytkownik najpierw podaje współczynniki wielomianu a następnie jest wyliczana wartość tego wielomianu dla konkretnego argumentu.

program rownanie ;

var a2,a1,a0,x:real;

begin
writeln('podaj wartosc a2: ');
readln(a2);
writeln('podaj wartosc a1: ');
readln(a1);
writeln('podaj wartosc a0: ');
readln(a0);
writeln('podaj wartosc x: ');
readln(x);
end.

kurcze a tu juz sie głubie i zakopuje.

Pomoze ktos ????

[stuk]

0

Co do wielomianów: poszukaj algorytmu Hornera. A współczynniki najlepiej trzymac w tablicy.

0

A czy ktos zna strony z przykładami tego typu co tu wymieniłem......

Pilna Pomoc

z góry dzięki

0
program najwieksza; 
var 
i: byte; 
naj, pom: integer; 
begin 
naj:=-32768; //zmiennej naj przypisujemy najmniejszą wartość domyślną 
for i:=1 to 5 do  //w pętli od 1 do 5 
begin 
write('podaj ',i,' liczbe: '); 
readln(pom);  //wczytujemy i-tą liczbe 
if pom>naj then naj:=pom; //jezeli wczytana wieksza od naj to przypisz ja dla naj 
end; 
writeln('najwieksza liczba to ',naj);  //wypisanie wyniku 
readln; 
end.

hehe, pisałem to jak zaczynałem, cud że sie zachowało aż do dzisiaj :d .

0

obwod:=pi*promien;

powinno być 2pipromien

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1