pascal?

0

hello
mam taki kod (zerrznięty prosto z książki 'tworzenie gier 2d i 3d w języku tp'):

uses graph.crt;

jak to kompiluje w d5 to najpierw mówi żeby zamienić '.' na ',' a potem że pliku nie ma, a jak kompiluje w turbo pascal 5.5 to nie ma graph.tpu
wie ktoś o co biega? a może ktoś mi plik podeśle albo powie skąd ściągnąć? i jeszcze jedno:
jak kompiluje coś w turbo pascalu to po skompilowaniu jak zapisać plik exe?
i jeszcze chce sie upewnić:
jak pisze w czystym packalu to w d5 wybieram 'console app'?

0
  1. To co jest w Pascalu wcale nie musi iść w Delphi. A to co masz to już na pewno nie pójdzie. W Delphi nie ma modułów Crt i Graph.
  2. Identyfikatory modułów są w uses porozdzielane przecinkami.
  3. Jeżeli w TP nie kompiluje ci do exeka to zmień miejsce docelowe kompilacji z pamięci (Destination Memory) na dysk (Destination Disk).
  4. Zajrzyj najpierw tutaj: http://vogel.iglu.cz aby nauczyć się podstaw pascala, a potem bierz się za programowanie gier.
0

znam podstawy, do tej pory programowalem w delphi tylko nie wiem gdzie ten graph.crt>?

0

Widać nie znasz. W uses identyfikatory rozdzielone są przecinkami, więc moduł graph.crt nie jest prawidłowym modułem. To powinny być dwa moduły:
uses graph, crt;
Ale w Delphi nie ma ani jednego, ani drugiego modułu. One są specyficzne dla Turbo Pascala.
A tryb console, jest co prawda analogiczny w wyglądzie do DOSa, ale to jest wciąż program Win32, więc nie możesz pisać identycznie jak w Turbo Pascalu.

0

to skąd kurde wziąć te moduły?

0

Po prostu nie przepisywać żywcem kodów z TP do Delphi.
Ale jeżeli już się tak uparłeś, to o Crt do Delphi słyszałem, jako zastępczy z TP. Gorzej z Graph. Musisz na google poszukać.

0

Z delphi wybierz FILE | NEW i Console Application
dla DOS bylo Uses Crt;
dla delphi jest Uses WinCrt;

//---przykladowy program

program czesc;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses SysUtils, WinCrt;

Writeln('czesc');
Writeln(2*6);

end.

//-koniec przykladu

GRAFIKA

Oto kod w pascalu:

Uses Graph, Crt;
Var Karta,Tryb : integer;
Var I:Integer;

BEGIN
Karta:= DETECT;
InitGraph(karta,tryb,'');
MoveTo(10,10);
LineTo(200,10);
LineTo(10,100);
LineTo(10,10);
For I:=1 to 20 Do
Begin
Moveto( 100,100);
LineTo(Random(100)+1,Random(100)+1);
End;
readLN;
CloseGraph
END.

wykonaj sobie ten programik;

teraz ten sam program w DELPHI ale nie jako Connsole application

Na formie glownej w zkladce EVENTS na ONPaint wpisujemy

procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
Var I :integer;
begin
Form1.canvas.MoveTo(10,10);
Form1.canvas.LineTo(200,10);
Form1.canvas.LineTo(10,100);
Form1.canvas.LineTo(10,10);
For I:=1 to 20 Do
begin
Form1.canvas.MoveTo(100,100);
Form1.canvas.LineTo(random(100)+1,Random(100)+1);
End;

end;

mimo wszytsko zgadzam sie z Dryobates zeby nie przepisywac kodow nie ma sensu

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1