Mam następujące pytanko:
Jak zrobić aby po naciśnięciu SpeedButtona text w RichEdit był pogróbiny?
Mam następujące pytanko:
Jak zrobić aby po naciśnięciu SpeedButtona text w RichEdit był pogróbiny?
Jesli chcesz zeby caly text sie pogrubil to moze tak:
RichEdit.SelectAll;
RichEdit.SelAttributes.Style := [fsBold];
Czytaj faq a życie stanie się prostsze.
Zaznaczony tekst:
[code]RichEdit.SelAttributes.Style := RichEdit.SelAttributes.Style + [fsBold];[/code]
Cały tekst:
[code]RichEdit.Font.Style := RichEdit.Font.Style + [fsBold];[/code]
A!
Zapomniałem dodać, że kiedy pogróbiam tekst i chcę go od razu pochylić. Jak to zrobić [???]
Mam 3 przyciski (1 pogróbienie, 2 pochylenie, 3 podkreślenie). Jak zrobić aby po naciśnięciu tych trzech tekst był pogróbiony, pochylony i podkreślony? A po naciśnięciu tylko jednego (np. pogróbienie) przycisku tekst był pogróbiony?
(Standartowym sposobem się nie da) :-)
RichEdit.Font.Style := RichEdit.Font.Style + [fsItalic]; // pochylenie
RichEdit.Font.Style := RichEdit.Font.Style + [fsUnderline]; // podkreslenie
Pochwalony! Dżizys... Jeżeli chcesz jakiś tekst pogrubić, odgrubić, pochylić i inne pierdoły to piszesz:
RichEdit1.SelAttributes.Style := RichEdit1.SelAttributes.Style + [fsBold]; //jeżeli chcesz pogrubić, bez różnicy czy jest czy nie jest pogrubiony, a jak chcesz odgrubić to napisz - zamiast + :)
Jeżeli chcesz pochylić to piszesz zamiast fsBold - fsItalic.
Wartość Co robi??
fsBold Czcionka staje się pogrubiona.
fsItalic Czcionka staje się pochylona.
fsUnderline Czcionka staje się podkreślona.
fsStrikeOut Czcionka staje się przekreślona (przez środek).
E...
Ja tego chyba nigdy nie wytłumacze...