[Delphi] Saturacja?

0

Czy ktoś wie, gdzie mógłbym znaleźć algorytmy do grafiki, które dają podobny efekt, jak w photoshopie image->adjust->hue saturation z włączoną opcją colorize, oraz image->adjust->desaturate? Czyli prościej, jak pokolorować bitmapę? Próbowałem zalphablendingować obrazek z jakimś kolorem, ale efekt nie był najlepszy [stuk]

--

Delphi 6

Pozdrówka

0

Saturacja :-D Wybacz, ale jeżeli ci to nie przeszkadza, to lepiej stosuj pojęcie nasycenie (jakoś bardziej po polskiemu to brzmi, poza tym łatwiej ci będzie znaleźć odpowiedź). Saturacja zawsze kojarzyłami się z natlenieniem (fakt nasycenie krwi tlenem :) ).
W Corelu w pomocy widziałem kiedyś opis dot. nasycenia. Z czym to się je. Ale niestety nie bardzo mogę ci pomóc. W Windows SDK jest opis jak przekształcić kolory RGB na HSB (Hue Saturation Bright) lub HSL (Hue Saturation Light (chyba) ). Wystarczy wówczas zmieniać tylko wartość H i S. Powodzenia.

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC:
Kanał: #4programmers
Serwer: warszawa.ircnet.pl
Sieć: POLNet
Port: 6667

0

Masz rację, nasycenie lepiej brzmi. Po prostu nie wiedziałem, jak to po polskiemu napisać :)

--

Delphi 6

Pozdrówka

0

Mała pomyłka L w HSL to Luminosity(czyli luminacja), a nie Light(czyli światło :) ).
Nie mogę umieścić tu funkcji do konwersji :( Nie mieści się.
Może podam inaczej:
Numer artykułu:
PSS ID Number: Q29240
Tytuł:
Converting Colors Between RGB and HLS (HBS)

W pomocy znajduje się w części Micfosoft Knowledge Base -> Bugs. (na pewno można też znaleźć na msdn po numerze)

0

a te efekty nie byly przypadkiem dostepne w fastlib???

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1