Transparentny kolor tekstu w Delphi.

0

Witam.
Używam Delphi XE10. Potrzebuję aby na bitmapie napisać tekst w negatywie. W jaki sposób można uzyskać transparentny kolor pisaka?
Pozdrawiam.

0

Tworzysz bitmapę z napisem dowolnego koloru, po czym: Canvas.BrushCopy()

0

Chcę aby na bitmapie np przykładowo na białym tle napisać tekst tłem (bitmapą). W aplikacji najpierw próbowałem:

   Tlo.Canvas.TextOut(x,y,txt);

Niestety jakbym nie próbował ustawiać kolorów i styli, nie uzyskałem tego efektu.
Wobec rady stworzyłem w zasobach białą bitmapę Image2:

   Napis:=TBitmap.Create;
   Napis:=Image2.Picture.Bitmap;
   Napis.Canvas.TextOut(5,5,txt);
   R:=Rect(0,0,Napis.Width,Napis.Height);
   Tlo.Canvas.BrushCopy(R,Napis,R,clBlack);

Niezależnie jakie kolory ustawię (text, bitmapa, BrushCopy), to otrzymuję nałożenie jednego obrazu na drugi, a nie "wycięcie". Co robię źle?

Proszę o wyrozumiałość, to moje pierwsze próby z obrazkami.

0

co to znaczy napisać tekst tłem? A może jak w sławetnym filmiku chcesz narysować zielone linie czerwonym pisakiem?

var
  bmp: TBitmap;
begin
  bmp := TBitmap.Create;
  bmp.Width := 300;
  bmp.Height := 100;
  with bmp.Canvas do
  begin
    Brush.Color := clWhite;
    Brush.Style := bsSolid;
    FillRect(ClipRect);

    Brush.Style := bsClear;
    Font.Color := clRed;
    TextOut(10, 10, 'Jakiś text');
  end;

  Self.Canvas.Draw(20, 20, bmp);

  bmp.Free;
end;
0
   Napis:=TBitmap.Create; // Stworzyłeś bitmapę
   Napis:=Image2.Picture.Bitmap; // nadpisałeś stworzoną bitmapę, masz już wyciek pamięci na dzień dobry
   Napis.Canvas.TextOut(5,5,txt); // nie wypełniłeś tła Canvas.Brush.Color/Canvas.Brush.Style/fillRect() , rysujesz nie wiadomo jakim kolorem Canvas.Font.Color
   R:=Rect(0,0,Napis.Width,Napis.Height);
   Tlo.Canvas.BrushCopy(R,Napis,R,clBlack); // zamiast clBlack ma być Napis.Canvas.Font.Color którym rysowałeś tekst
Klakierus napisał(a):

... to moje pierwsze próby z obrazkami.
wygląda na to że z Delphi również. Dobra rada, zajmij się najpierw prostymi rzeczami.

0

Sorki za bełkot, ale jak widzę zrozumiałeś o co chodziło. Napis ma być negatywowy na obrazku, czyli przykładowo napis ma być w białym prostokącie, lecz zamiast czarnego koloru liter, ma być kolor obrazka pod spodem.

PS. To co napisałem, to nie jest cały kod, tylko fragmenty. Wyciąłem tylko to co dotyczyło mojego problemu. Kolory i style są ustawione i nie ma "wycieków". Program ma obecnie blisko 30kb, raczej nie chciałbyś tego całego czytać. Po prostu muszę w nim użyć mieszania tekstów z grafiką, a ze stworzeniem transparentnego pisaka mam problem.

0
Klakierus napisał(a):

Napis ma być negatywowy na obrazku, czyli przykładowo napis ma być w białym prostokącie, lecz zamiast czarnego koloru liter, ma być kolor obrazka pod spodem.
A jeżeli pod napisem różne kolory to ... ?

0

No właśnie mają nadal pozostać różne

0

Czyli chcesz kolorowy (wg obrazka) napis na monotonicznym tle?
Może zrób przykład w paint z jedną literką.

0

to się tak nie da jak myślisz. Najprościej do tego zaprząc GDI+ - poszukaj w przykładach. Można użyć maski do tego albo stworzyć ścieżkę z tekstu i wypełnić wszystko poza nią. Generalnie jest trochę szukania i sprawdzania

3
abrakadaber napisał(a):

to się tak nie da jak myślisz
Da sie:
2de94160d1.png

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var Back,Bmp:TBitmap;
var R:TRect;
var S:TSize;
const Text:String='13th';
begin
  Bmp:=TBitmap.Create;
  Back:=TBitmap.Create;
  try
    Back.LoadFromFile('c:\Temp\13th.bmp');
    R:=Bounds(0,0,Back.Width,Back.Height);
    ImBack.Picture.Assign(Back);
    Bmp.Canvas.Brush.Color:=clBtnFace;
    Bmp.Canvas.Brush.Style:=bsSolid;
    Bmp.Width:=R.Right;
    Bmp.Height:=R.Bottom;
    Bmp.Canvas.Font.Name:='Verdana';
    Bmp.Canvas.Font.Style:=[fsBold];
    Bmp.Canvas.Font.Size:=23;
    Bmp.Canvas.Font.Color:=clYellow;
    S:=Bmp.Canvas.TextExtent(Text);
    Bmp.Canvas.TextOut((Bmp.Width-S.cx)shr(1),(Bmp.Height-S.cy)shr(1),Text);
    Back.Canvas.Brush.Color:=clNone;
    Back.Canvas.Brush.Style:=bsClear;
    Back.Canvas.BrushCopy(R,Bmp,R,clYellow);
    ImResult.Picture.Assign(Back);
  finally
    Back.Free;
    Bmp.Free;
  end;
end;

19fef432ee.png

0

moja wiedza na temat delphi jest dosyć potężna... zastanawia mnie jak Ci mogło się to uruchomić skoro nie ma w zmiennych ImBack - ja naturalnie wiem że to ma być Image ale nie rysuje sie ten napis z tłem, jednym słowem klapa - pewnie coś zmodyfikowałeś przed dodaniem posta

0

Dzięki _13th_Dragon. O to mi chodziło.
Xor1: Ten kod działa: ImBack i ImResult są umieszczone na Form1. U mnie wynik był taki jak zamieszczony przez Dragona.
Dziękuję za pomoc.

0

Dodaje z projektem w załączniku:

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1