Service Application w Windows 7

0

witam,

Mam 2 pytania:

  1. W jaki sposób uruchomić aplikację napisaną w Delphi jako usługę w Windows 7 ? Usługa ma być odpowiedzialna za automatyczną aktualizację mojego programu. W Windows XP usługę instalowałem przy pomocy procedury

WinExecAndWait32V2('cmd /c net start ProgramUpdate',sw_hide);

Powyższy sposób nie działa, podejrzewam ze względu na mechanizm UAC. Czy da się to w jakiś prosty sposób obsłużyć?

  1. Jak powinien wyglądać plik manifest dla programu, który ma być uruchamiany na systemach Windows XP, Vista, 7 z prawami administratora? W chwili obecnej aby program działał prawidłowo muszę go wywoływać ppm "run as...".

Z góry dziękuję i pozdrawiam

0

Z usługa Tobie nie pomoge, bo nie mam doświadczenia w tym, więc może ktoś inny, ale co do manifestu który wymusza przy włączonym UAC zapytanie o uruchomienie jako Admin i uruchamia program tylko po kliknięciu na Tak masz poniżej. Dodatkowo ten manifest pozwala, o ile się nie mylę, korzystać z nowych stylów okien i pokazywać dymek o włączonym Caps Locku dla kontrolek edycyjnych z ustawionym PasswordChar.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" 
          manifestVersion="1.0"> 
<dependency> 
    <dependentAssembly> 
        <assemblyIdentity 
            type="win32" 
            name="Microsoft.Windows.Common-Controls" 
            version="6.0.0.0" 
            processorArchitecture="X86" 
            publicKeyToken="6595b64144ccf1df" 
            language="*" 
        /> 
    </dependentAssembly> 
</dependency> 
<v3:trustInfo xmlns:v3="urn:schemas-microsoft-com:asm.v3">
  <v3:security>
    <v3:requestedPrivileges>
      <v3:requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" />
    </v3:requestedPrivileges>
  </v3:security>
</v3:trustInfo>
</assembly>

Do pliku *.rc dodajesz taki plik jako:
1 24 "jakas_nazwa.manifest"

0