Witam!
Sytuacja wygląda tak: Rysuje na TPaintBox mapkę która złożona jest z elementów różnego typu (woda, las, trawa) :) - składających się z kwadratowych pól, sęk polega na tym że chciałbym aby niektóre pola, oraz elementy nanoszone na takowe które są umieszczone na mapce były "pod spodem" a niektóre nad obiektem którym się poruszam. Załóżmy że to ludzik, kwadrat, lub cokolwiek porusza się po mapce, i gdy są drzewa to chowa się pod koroną drzew, ale z drugiej strony nie chowa się pod trawą, czy też pniem drzewa :)
Mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi :) Tutaj główną umiejętnością jest operowanie na warstwach, niestety nie wiem w jaki sposób mógłbym zdefiniować na "twardo" że to jest taką warstwą, a to jest taką i aby były zachowane te priorytety "kto na kogo włazi" + obsługa przezroczystości oczywiście.
Kolejne zapytanie to takie czy TPaintBox to dobre rozwiązanie do ładowania dość obszernej mapy i tego typu zastosowań? (mapa ładowała by się dynamicznie, - po ruchach aktualizowane odpowiednie "pixele").
Do tego będę oprogramowywał dość dużo zdarzeń - np. takich aby ludzik nie właził mi na pień drzewa przykładowo, czy na słup :), ale z drugiej strony mógł za nim przejść.
No nic, czekam na Wasze pomysły, jeżeli nie to będę musiał kombinować z przeładowywaniem odpowiednio wszystkich "pikseli" mapy, co może okazać się trochę zjadliwe dla zasobów komputera (choć z drugiej strony podczas ruchów i tak musze przeładowywać całą mapke), to raz, dwa monotonne, bowiem zauważyłem że zależnie od tego kiedy jaki obiekt postawię to jeden nakłada się na drugi (jeżeli najpierw, trawe, potem ludzik, to ludzik jest na "górze"), ale takie tworzenie obiektów to przesada (ciągły przeładunek w odpowiedniej kolejności).
Pozdrawiam