Zamknięcie aplikacji

0

Witam.
Może problem błahy, ale jakoś dziwnie mi działa. Może kawałek kodu na początek.

...
username := GetUserFromWindows;

query := 'select ID from studenci where NrIndeksu = ' + chr(39) + username + chr(39) + ' and Filled = ' + chr(39) + '0' + chr(39);

ADOQuery1.Active := False;
ADOQuery1.SQL.Add(query);
ADOQuery1.Active := True;
if ADOQuery1.RecordCount = 1 then
  idstudent := ADOQuery1.Recordset.Fields.Item[0].Value
else
  Application.Terminate;
...

Wszystko w porządku warunek nie spełniony przechodzi do Application.Terminate. Ale nie zatrzymuje się na tym, znaczy aplikacja się nie zamyka, tylko przechodzi dalej jak gdyby nigdy nic. Jak poprawnie zamknąć aplikację? Dodam, że jest to w sumie początek funkcji FormCreate.

0

Nie znam się, ale jakbyś dał pod else?

else begin
  Application.Processmessages;
  Application.Terminate;
end;

Albo w innym miejscu, np. nad else.

0

Niestety. Nie działa.

0

Application.Terminate z jakiegoś powodu dojdzie do końca. To, co chcesz uzyskać uzyskasz za pomocą HALT.

0

Halt powoduje wycieki pamięci !

0
Opi napisał(a)

Halt powoduje wycieki pamięci !

No to zaproponuj coś innego sensownego.

Ja w takich sytuacjach(gdy muszę zakończyć w OnCreate lub onShow) wywołuję sobie metodę, w której zwalniam wszystkie wcześniej utworzone obiekty i robię halt.

0

hmm...:

procedure TApplication.Terminate;
begin
  if CallTerminateProcs then PostQuitMessage(0);
end;

[...]

function CallTerminateProcs: Boolean;
var
  PI: PTerminateProcInfo;
begin
  Result := True;
  PI := TerminateProcList;
  while Result and (PI <> nil) do
  begin
    Result := PI^.Proc;
    PI := PI^.Next;
  end;
end;

jak dla mnie to jakas funcja Ci blokuje proces zamykania programu. zobacz: http://4programmers.net/Delphi/Callterminateprocs
program sie nie zamknie jesli ktoras funkcja z listy zwroci false.
sprobuj samego PostQuitMessage(0) lub wyslij do siebie komunikat WM_QUIT to sie okaze gdzie lezy problem...

0
Opi napisał(a)