Przezroczysty image [alphablend]

0

Witam :]

Pisząc gre i programy graficzne nieocenione na pewno byłoby "tło" czy "przezroczystość"
Prosiłbym o gotowiec lub nakierowanie ( jakich funkcji użyc itd ) jak zrobić taki "przezroczysty image"
Ewentualnie Picturebox.

Mówiąc o przezroczystości nie mam na mysli tła płótna.

Mówiać o przezroczystosci myślę o AlfaBlend

czyli tak jak forma
na zasadzie:

AlphaBlend := True;
AlphaBlendValue := 240;

To zę na image czy picturebox jest to trudniejsze jest pewne xD ale nie mam pomyslu jak to zrobic :]
Moze mi ktos pomoc :] ? Z gory dzieki :]

0
  1. Wczytaj obrazek PNG ktory sam w sobie bedzie mial kanal Alpha.
  2. Uzyj jednej z bibliotek do tworzenia gier: Asphyre, Omega, UnDelphiX.
    Np w UnDelphiX/ DelphiX robisz to za pomoca TImageSprite.Image.DrawAlpha albo DrawRotateAlpha.
  3. Zblenduj tlo z obrazkiem.

Wszystko zalezy od tego jakie zalozenia ma Twoj projekt. Podrawiam :)

0

Ajjj no właśnie :)

  1. Uzyj jednej z bibliotek do tworzenia gier: Asphyre, Omega, UnDelphiX.
    Np w UnDelphiX/ DelphiX robisz to za pomoca TImageSprite.Image.DrawAlpha albo DrawRotateAlpha.

Tego chciałbym uniknąć o ile to możliwe :] ( aktualnie projekt ma być dość ciekawym generatorem grafiki )
O ile to możliwe jak najmniej gotowych komponentów i bibliotek :]
O ile to możliwe :]

Jeśli innej rady nie będzie no to ostatecznie się trzeba zająć DelphiX :]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1